سرویس: دین و اندیشه » هیئت 14:00 - یکشنبه 19 دی 1395

به ریاست استاندار اصفهان برگزار شد

اولین جلسه‌ ستاد اجرایی اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر غلامان حسینی

در اولین جلسه‌ی ستاد اجرایی پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از خادمان و پیر غلامان حسینی به ریاست استاندار اصفهان، برنامه‌ریزی به منظور برگزاری باشکوه این اجلاس در اصفهان کلید خورد.

به گزارش اصفهان شرق، استاندار اصفهان در اولین جلسه‌ی ستاد اجرایی پانزدهمین بین‌المللی تجلیل از خادمان و پیر غلامان حسینی در استان، اظهار کرد: حضور مردمانی متدین، ولایتمدار، شهیدپرور، عاشق اهل‌بیت، محب خاندان عصمت و طهارت و عشق ویژه نسبت به سالار شهیدان امام حسین (ع) در اصفهان مؤید این مطلب است که این استان باید زودتر برای برگزاری این اجلاس ورود پیدا می‌کرد.

رسول زرگرپور بابیان اینکه پانزدهمین اجلاس پیر غلامان به‌نوعی برای اولین بار به‌صورت جهانی و بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: وظایف هر بخش و سازمان‌ها در دستورالعمل و تفاهم‌نامه‌ی صورت گرفته مشخص‌شده است.

وی بابیان اینکه صداوسیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، نماینده‌ی استانداری و تشکل مداحان از اعضای ستاد اجرایی به شمار می‌روند، تصریح کرد: بر اساس توافق صورت گرفته، شهرداری اصفهان، سازمان اوقاف و امور خیریه‌ی استان و اتاق بازرگانی از دیگر اعضایی هستند که به ستاد معرفی خواهند شد.

استاندار اصفهان گفت: این ستاد به‌عنوان ستاد پشتیبانی تأمین منابع مالی، مکان برگزاری و … انجام‌وظیفه می‌کند و بر اساس تفاهم صورت گرفته محتوای برگزاری اجلاس توسط صداوسیما پیگیری می‌شود.

زرگرپور با تأکید بر اینکه جلسه‌ی آینده این ستاد باید کمتر از ۱۵ روز دیگر برگزار شود، خاطرنشان کرد: تجربیات برگزاری ۱۴ دوره‌ی قبلی این اجلاس باید از برگزارکنندگان آن احصا تا نقاط قوت و ضعف آن‌ها مشخص گردد و در جلسه ارائه گردد تا با تلفیق نقاط مثبت بتوانیم اجلاس را هرچه باشکوه‌تر برگزار کنیم.

وی خواستار حضور رئیس اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی در جلسه‌ی آتی شد و اظهار کرد: تجربیات وی در برگزاری مراسم و تعیین ساختار کلی ستاد می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

استاندار اصفهان زمان برگزاری اجلاس را دهه‌ی آخر شهریورماه و حدوداً ۱۰ روز قبل از ماه محرم اعلام کرد و گفت: در خصوص مکان و زمان دقیق برگزاری اجلاس در جلسات دیگر تصمیم‌گیری خواهد شد.

زرگرپور گفت: برگزاری اجلاس پیر غلامان شهرستانی و استانی قبل از برگزاری اجلاس می‌تواند در شناسایی پیر غلامان استان مؤثر باشد.

گفتنی است اجلاس بین‌المللی تجلیل از خادمان و پیر غلامان حسینی هرساله ۱۰ روز قبل از ماه محرم آغاز خواهد شد و توسط رسانه‌ی ملی به معرفی نوع عزاداری شهرهای مختلف می‌پردازد و فرصتی برای معرفی شهر برگزارکننده‌ی اجلاس خواهد بود.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.