سرویس: اخبار شهرستان 12:52 - یکشنبه 19 دی 1395

در ستاد گردشگری جرقویه علیا مطرح شد؛

ضرورت احیاء و بازسازی جاذبه های تاریخی منطقه

بخشدار جرقویه علیا گفت: ماهیت صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال و درآمد، متنوع سازی اقتصاد، مشارکت اجتماعی و استفاده از منابع محلی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، صبح امروز ستاد صنعت گردشگری با هدف توسعه و توجه کافی به اماکن تاریخی و جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری برگزار شد.

در این جلسه بخشدار جرقویه علیا با اشاره به وجود اماکن تاریخی و سنتی در منطقه و بی توجهی به این اماکن گفت: با توجه به قدمت منطقه جرقویه علیا و داشتن روستا های قدیمی و جود آثار باستانی زیبا از جمله خانه های قدیمی، کبوتر خانه ها، قنوات و چشمه ها، تپه های ماسه ای و معدن نمک باید همه دست به دست هم دهیم و در بازسازی این اماکن و جذب توریست اقدام کنیم.

بهزادفر با اشاره به قدمت روستاها در منطقه جرقویه علیا افزود: گردشگری روستایی عبارت است از فعالیت ها و گونه های مختلف گردشگری در محیط های مختلف روستایی و در این خصوص گردشگری روستایی در دنیای امروز یکی از بخش های مهم فعالیتهای اقتصادی محسوب می شود.

وی اظهار کرد: گردشگری روستایی با حل مسائل و مشکلات در حوزه گردشگری می تواند به توسعه مناطق روستایی با هدف دیدن و بهره مندن شدن از طبیعت، زیبایی ها و دیگر جاذبه های روستا کمک کند.

بهزادفر از ابراز علاقمندی چند نفر جهت مشارکت و سرمایه گذاری در معدن نمک و تپه های ماسه ای خبرداد و از مسئولان خواست با این افراد همکاری لازم را داشته باشند تا بتوان با همکاری بخش خصوصی محیطی امن و زیبا برای گردشگران و مردم این منطقه فراهم کنیم.

انتهای پیام/ ش

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.