سرویس: اجتماعی 12:55 - یکشنبه 19 دی 1395

مدیرعامل سازمان پارک‌های شهرداری اصفهان:

حداقل جریمه قطع هر درخت 2 میلیون تومان است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: هزینه خسارت با توجه به چند شاخصه تعیین می‌شود که از حداقل 2 میلیون تومان تا حتی 8 میلیون تومان و بیشتر این نرخ مشخص می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، احمد سلیمانی‌پور با اشاره به آخرین وضعیت درختان قطع شده در پیرامون دانشگاه هنر اصفهان اظهار کرد: از اواخر مردادماه که این اتفاق رخ داده از طریق قوه قضاییه پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و هنوز پرونده در جریان است.

وی با یادآوری قطع درختان گفت: 7 سرو سالم حدود 25 ساله در خانه تاریخی مارتا پیترز که در اختیار دانشگاه هنر اصفهان است، قطع شده و جای آن نهال یک سال کاشته شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان این که مسؤولان دانشگاه با این بهانه که درختان دید آثار باستانی را گرفته‌اند اقدام به این کار کرده‌اند، گفت: این ادعا درست نیست و آن مکان یک فضای سبز ایده آل مناسبی بود و از طرفی درخت سرو در بسیاری از آثار باستانی وجود دارد.

وی این اتفاق را اشتباه مدیریتی دانست و تأکید کرد: از طریق مشاور حقوقی پیگیر این پرونده هستیم و در حال طی روند قانونی است که در صورت تشخیص دادگاه جریمه مالی و حبس برای خاطیان به همراه خواهد داشت.

سلیمانی‌پور در ادامه خاطر نشان کرد: موضوع مقابله با قطع درختان جدی است، هیچکس اجازه قطع درختی را ندارد و این کار جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان این که کمیسیون ماده 7 برای رسیدگی به چنین پرونده‌هایی در سازمان ما شکل گرفته است، تصریح کرد: هر تخلفی در این زمینه گزارش شود به این کمیسیون می‌آید که در آن نمایندگانی از شورای اسلامی شهر، شهرداری و سازمان پارک‌ها حضور دارند.

وی اضافه کرد: در این کمیسیون شکایت‌ها مطرح می‌شود و در صورت اثبات تخلف، شخص متخلف باید در دادگاه جوابگو باشد؛ اگر هم کسی برای ساخت و ساز بخواهد درختی را قطع کند حتی در ساخت خودش باید از طریق شهرداری درخواست دهد.

سلیمانی‌پور ادامه داد: متقاضی درخواستش را به شهرداری داده تا توسط مأمور شهرداری بررسی شود سپس تقاضا به سازمان پارک‌ها آمده و توسط کارشناس این سازمان بازدید و عکس‌برداری می‌شود و در نهایت در کمیسیون ماده 7 نسبت به قطع درخت موافقت یا مخالفت می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اضافه کرد: در صورت موافقت طبق شاخص‌هایی همچون نوع درخت، عمر، ابعاد، سالم بودن، رشد، ضریب منطقه‌ای و… میزان خسارت برآورد شده و باید پرداخت شود.

سلیمانی‌پور با بیان این که جریمه مالی و حبس در انتظار کسانی که است که بدون مجوز اقدام به قطع درختان می‌کنند، تأکید کرد: هزینه خسارت با توجه به شاخصه‌های گفته شده تعیین می‌شود که از حداقل 2 میلیون تومان تا حتی 8 میلیون تومان و بیشتر این نرخ مشخص می‌شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.