سرویس: اجتماعی 01:29 - شنبه 18 دی 1395

گپ داغ اصفهان شرق با شهردار شهر کوهپایه:

عدم مدیریت واحد شهری به مشکلات دامن میزند/ شهر کوهپایه در همه زمینه ها نگاه ویژه مسئولان استان را می طلبد

مجلسی گفت: خواسته ما از مسئولان این است که کوهپایه را در زمینه بهداشت، خدمات پیش بیمارستانی و هم در زمینه خدمات اورژانسی و جاده ای، به طور ویژه نگاه کنند.

به گزارش اصفهان شرق، کوهپایه شهری مذهبی با مردمی ولایتمدار و خوش برخورد در 30 کیلومتری شرق شهرستان اصفهان واقع شده است و یکی از شهرهای با جمعیت چندین ده هزار نفری در منطقه وسیع شرق اصفهان به شمار می آید.

در برنامه گفتگو با شهرداران شرق اصفهان که هر دو هفته یکبار از طریق رسانه مردمی اصفهان شرق منعکس می شود، سری به دفتر محمد رضا مجلسی شهردار باسابقه شهر کوهپایه زدیم تا سوالاتی که شهروندان کوهپایه طی یک سال اخیر با رسانه در میان گذاشته بودند را مطرح و پاسخی کامل و بدون ابهام از شهردار داشته باشیم.

گفتگوی ذیل حاصل گپ صمیمی خبرنگاران اصفهان شرق با شهردار کوهپایه در عصرانه کاری و در دفتر شهردار این شهر است.

مجلسی

در فضای شهرداری کوهپایه تا چه اندازه بحث شهروند محوری را در کنار فعالیت خود بها دادید؟

دفتر شهرداری به روی همه مردم باز است و تلاش شبانه روزی ما برای رفع مشکلات مردم از مرحله اعلام درخواست ها توسط شهروندان و رفع موانع توسط مسئولان ادامه دارد. مردم چشم و گوش شهردار هستند و قطعا نظرات آنها در پیش برد اهداف شهری موثر است.

چون خودم ساکن کوهپایه هستم، مشکلات برایم ملموس است و تا حد زیادی خواسته مردم را به خوبی احساس می کنم ولی از مردم می خواهم با مشاهده کاستی ها و نواقص، شهرداری را با خبر کنند.

تا چه اندازه انتقاد پذیر هستید؟

صد در صد انتقاد پذیرم. اگر انتقادی که مطرح می شود سازنده باشد، درصدد رفع مشکل برمی آییم زیرا مسئول باید برای رفع مشکلات حوزه کاری خود اقدام کند.

طی یک سال اخیر تا چه میزان توانسته اید، مشکلات شهری را به سمت و سوی رفع کامل پیش ببرید؟

*امسال با توافق نامه ای که با راه و شهرسازی داشتیم، عملیات جدول گذاری و زیرسازی مسکن مهر شروع شده و در فرصتی مناسب در آینده ای نزدیک، آسفالت مسکن مهر انجام می شود. مردم دغدغه کوچه خاکی را داشتند و زیرسازی و آسفالت کمک شایانی به زیباسازی محدوده مسکن مهر خواهد کرد.

*مشکل فاضلاب مجموعه مسکونی سخن یار نیز با همکاری آبفا حل شد و لوله گذاری، جدول و زیرسازی و آسفالت انجام شد.

*آسفالت چندین خیابان در مجموعه فرهنگیان و زیرسازی و جدول گذاری صورت گرفت.

*مشکل خیابان های مسکن مهر فاز 2 شهر کوهپایه نیز بعد از اتمام ساخت و سازها به طور کامل انجام خواهد شد.

*نیاز ما به نهضت آسفالت به خوبی احساس می شود و جا دارد مسئولان اعتبارات کافی تحت نهضت آسفالت را برای کوهپایه در نظر بگیرند زیرا آسفالت بافت قدیم کوهپایه از مرغوبیت کافی برخوردار نیست و باید نگاه ویژه ای به این امر داشت.

photo_2017-01-06_11-52-09

آلودگی مشکل چندین ساله شهر کوهپایه و شهرهای مجاور آن بوده است در این رابطه اقدامی شایسته انجام شد؟

قطعا مسئولان مربوطه باید نظارت بیشتر بر شهرک صنعتی مجاور شهر کوهپایه داشته باشند و در این زمینه کارخانه جاتی که آلایندگی زیادی دارند را ملزم به روشن کردن فیلتر کنند تا آلودگی در سطح شهر منتشر نشود. متاسفانه عدم توجه به این امر، سلامتی مردم را به خطر می اندازد و مشکلات بسیاری را برای شهروندان به همراه دارد.

استخر شنای کوهپایه به تاریخ پیوست، چه زمانی به طور صد در صد از افتتاح این استخر می توان سخن گفت؟

در صدد هستیم که با همکاری اداره ورزش و جوانان، در دهه فجر امسال افتتاح این استخر که بیش از 10 سال از ساخت آن گذشت را جشن بگیریم. اقای سلطان حسینی قول مساعد داده اند که امسال زمان بهره برداری از استخر بزرگ کوهپایه فرا رسیده است.

برخی مشکلات کوهپایه را به بخش خبر 20:30 کشاندید که از آن جمله می توان به آلودگی آب قنات و همچنین زایشگاه و درمانگاه اشاره کرد. نمره شما در خروجی پیگیری ها در این سه بخش چند است؟

*مشکل آلودگی آب قنات علی رغم پیگیری های بسیار از سوی مسئولان شهری متاسفانه هنوز لاینحل مانده است و خروجی مطلوبی نداشته ایم جزء آنکه درختان زیادی در امتداد قنات در حال خشک شدن هستند و قطعا مسئولان باید به گفته خود در پاکسازی خاک و رفع مشکل مربوطه عمل کنند.

*در خصوص زایشگاه، اگر خطر زایمان در زایشگاه های شهرهای کوچک وجود دارد، چرا زایشگاه شهرهای اطراف ما هنوز تعطیل نشده و این نقطه ابهام در سخن مسئولان مربوطه است.

* شهر کوهپایه در مسیر جاده ترانزیت واقع شده و طی 24 ساعت شبانه روز، 27 هزار تردد در این شهر وجود دارد که قطعا یک کد اورژانس کفاف نمی کند و نیاز به کد اورژانس دیگر در این شهر است. خواسته ما از مسئولان این است که کوهپایه را در زمینه بهداشت و خدمات پیش بیمارستانی و هم در زمینه خدمات اورژانسی و جاده ای، به طور ویژه نگاه کنند.

کوهپایه سابقه تاریخی دارد ولی متاسفانه خبری از گام قوی گردشگری در این شهر نیست. آیا وقت آن نرسیده که کوهپایه را از لحاظ تاریخی به مردم استان و کشور معرفی کنید؟

قطعا آثار تاریخی زیادی در شهر کوهپایه به ثبت رسیده است که از آن جمله می توان به هتل کاروانسرای عباسی و راه اندازی آن توسط بخش خصوصی اشاره کرد. متاسفانه با وجود تلاش مسئولان در معرفی آثار باستانی شهر، نگاه ویژه ای از سوی میراث فرهنگی استان اصفهان و صدا و سیما به شهر تاریخی کوهپایه نشده است و این در حالی است که شهرداری در شهرهای کوچک از اعتبار کافی برخوردار نیست که لااقل بتواند به صورت خوجوش گردشگری شهر را به دیگران معرفی کند.

با نهایت تاسف هنوز اقدامی از سوی میراث فرهنگی استان به منظور ثبت تونل زیرزمینی شهر کوهپایه نیز صورت نگرفته در حالی که این شهرزیرزمینی قدمتی تاریخی داشته و همه از این اثر تاریخی غافل شدند.

photo_2017-01-06_11-52-15

تا چه اندازه همکاری خود با مسئولان شهر اعم از شورای شهر و بخشدار را برای تداوم کارتان حفظ کرده اید؟

قطعا رمز موفقیت یک مسئول، اتحاد و تعامل با دیگر بخش ها است و یکی از رموز موفقیت شهرداری کوهپایه در بخش عمرانی نیز همین اتحاد بین مسئولان شهری است.

هر چند در نظرات اختلاف سلیقه بوده ولی با همفکری و بدور از هر گونه نزاع در کار، تا کنون توانسته ایم در آبادانی شهر قدم برداریم. لازم می دانم از شورای شهر و بخشدار تشکر کنم.

گاها مردم از رفت و آمد در سالن ادارات به منظور پیش برد مشکل شان خسته شده و این مورد قابل ذکر از منظر رسانه است، به نظر شما به چه نحو می توان بروکراسی اداری را کاهش داد؟

یکی از مشکلاتی که به رفت و آمد شهروندان در ادارات برای رفع مشکلات دامن میزند، نبود مدیریت واحد است زیرا نبود چارت سازمانی، هماهنگی ها را کم کرده و باری بر دوش شهروندان در رفع مشکلاتشان خواهد بود.

به نظر من، به صورت ملی باید بر روی این مساله « مدیریت واحد شهری» کار شود تا رفت و آمدها را کاهش داده و دستگاه های خدمت رسان شهری با هماهنگی بهتر به فعالیت ادامه دهند.

photo_2017-01-06_11-52-22

نشاط را به مردم هدیه کردید؟

به خاطر کمبود اعتبار نتوانستیم به نحو احسنت در مناسبت های مختلف با برگزاری جشنواره های سنتی و بومی محلی، مردم را گرد هم آوریم ولی سعی ما این است که در بحث عمرانی، شهری زیبا را به مردم هدیه کنیم و در این خصوص تجهیز چند پارک، تزئین المان شهری و همچنین برگزاری جشن بزرگ دهه فجر با حضور مردم شهر، از جمله تلاش های شهرداری در ایجاد نشاط بین مردم است. مطئمنا دولت نیز باید نگاه ویژه ای به شهرداری های شهرهای کوچک در تامین اعتبار داشته باشد.

سعی ما این است که بتوان در ایجاد نشاط بین شهروندان دریغ نکنیم و قطعا به نکته خوبی اشاره کردید.

به چه میزان به نظر جوانان شهر خود بها می دهید؟

قطعا نظرات جوانان برای یک مسئول محترم است و طی نشست هایی که با حضور آنها برگزار شد، پیشنهادات خوبی مطرح و در حال عملی شدن است.

راه اندازی باشگاه فوتبال و والیبال به نام شهرداری و شورای شهر یکی از پیشنهاداتی بود که توسط جوانان در ارتقاء ورزش مطرح شد و امیدواریم در آینده ی نزدیک خبر خوش راه اندازی باشگاه به جوانان داده شود.

برخی مسئولان به دنبال این هستند که هر اقدامی می کنند رسانه ای شود. به نظر شما این مسئول فرد رسانه ای است؟ شما در این رابطه چگونه هستید؟

به نظر من رسانه ای بودن این است که مسئول تعامل خوبی با رسانه داشته باشد و اگر نقد سازنده ای در رسانه مطرح شد، پذیرای انتقاد سالم باشد نه اینکه شیوه مقابله به مثل را در پیش گیرد. اینکه مسئول هر فعالیت عمرانی در شهر داشت از تریبون رسانه مطرح کند، دلیل بر رسانه ای بود مسئول مربوطه نیست.

قطعا مردم فعالیت مسئولان در رفع نواقص شهری را مشاهده کرده و به طور یقین رضایت شهروندان برای مسئول از هر چیز دیگر باارزش تر است.

به عنوان سوال پایانی، آنچه در برابر کلمات زیر به ذهنتان خطور می کند را بیان کنید؟

امنیت: آرامش

سیاست: تدبیر صحیح

انتخابات 96: تکلیف واجب

دغدغه: فرمانداری

شهروند: مورد احترام

کوهپایه: زادگاه حافظ

شهدای گمنام کوهپایه: نماد ایثار و شهادت

فرمانداری در شرق اصفهان: خواسته به حق مردم بخش کوهپایه

اشتغال: آرامش فکری خانواده

بخشدار: مرد خستگی ناپذیر

اقتصاد مقاومتی: اطاعت از امر رهبر

بسیج: افتخار

کانال تلگرامی حواشی کوهپایه: پل ارتباطی بین مردم و مسئولان شهر

انتهای پیام/ زهرا شجاعی

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.