سرویس: غیر تولیدی 08:00 - شنبه 18 دی 1395

عضو مجلس خبرگان رهبری:

دلایل عقلی لزوم حفظ حجاب در جامعه تبیین شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دین اسلام موسس حجاب نیست بلکه موکد حجاب است، گفت: حجاب را باید از منظر عقلی و روانشناسی اثبات کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در آئین افتتاحیه نمایشگاه فرهنگی “راحیل” پیشخوان محصولات فاخر حوزه عفاف و حجاب و همزمان با سالروز اجرای طرح استعماری حذف حجاب به دست رضاخان اظهار داشت: حجاب از ضروری‌ترین مسائل جامعه ما است و در حقیقت مهمترین بحث روز جامعه ما موضوع حجاب است.

وی افزود: زمانی که یک نفر حجاب خود را رعایت نکند و در جامعه ظاهر شود چند نفر را آلوده خواهد کرد و آسیبی که به جامعه وارد می‌شود بسیار زیاد است، در همین راستا باید گفت وقتی افراد از کشورهای مختلف نزد ما می‌آیند از مسئله حجاب بانوان کشورمان تعجب می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فکر می‌کنم مسئولانی که با طرح حجاب مخالفت می‌کنند خود به نوعی مشمول نفوذ دشمن شده‌اند، تصریح کرد: در حدود 22 سال پیش که بحث بدحجابی تازه آغاز شده بود جلسه‌ای برگزار و این خطر را اعلام کردیم، به دنبال آن در دولت سازندگی متأسفانه مقداری بحث حجاب رها و موجی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه حجاب دستور دین اسلام نیست بلکه دستور فطرت انسان است، گفت: دین اسلام موسس حجاب نیست بلکه موکد حجاب است، این موضوع هویت ماست و باید آن را حفظ کنیم.

آیت‌الله مهدوی با بیان اینکه حجاب را باید از منظر عقلی و روانشناسی اثبات کنیم، تصریح کرد: در این راستا 8 دلیل و 12 دلیل روانشناسی پیدا کردیم که خروجی همه اینها به چادر مشکی می‌رسد.

وی افزود: مخاطبان به ویژه بدحجابان با استدلال عقلی بهتر مسائل را می‌پذیرند، در همین راستا امسال کرسی‌های آزاداندیشی را پیرامون 8 دلیل عقلی برگزار کردیم.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.