اصفهان شرق

حمیدرضا فولادگر: باید به جوانان میدان داد اما تفکر انقلابی پیر و جوان ندارد/ امیرحسن کمیلی: مجلس و دولتی در شأن انقلاب در رأس امور نیست

کدخبر: 122568
1395/10/17 در ساعت 21:58

به گزارش اصفهان شرق، دکتر حمید رضا فولادگر در نشست تبیین مواضع نیروهای انقلاب که روز جمعه در محل تشکل رویش نیروهای انقلاب برگزار شد، گفت: مجلس هشتم و نهم علی رغم مشکلاتی که داشت در مقایسه با مجلس دهم در برخی موارد خوب عمل کرد و با توجه به آرایش های موجود در مجلس دهم نباید از این مجلس انتظار مصوبات خوبی داشت.

وی ادامه داد: البته موضع گیری ها و اعلام نظرهای مجلس خوب بوده است و حتی مواضع رییس مجلس در مساله مذاکرات، مواضع خوبی بود ولی در تصمیم گیری نهایی مجلس خوب عمل نکرد و من هم به کلیات برجام رای ندادم.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه انتقادات به آقای لاریجانی به واسطه اجازه ندادن به مطرح شدن پیشنهاد دیگری، انتقاد واردی است، گفت: اگر پیشنهادهای دیگری مطرح می شد، شاید مسیر به گونه ای دیگر رقم می خورد که فضای سنگین یک ساله انتقاد بر مجلس را بر می داشت.

انتقادات به لاریجانی

وی با اشاره به ماجرای تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام، گفت: البته در این ۲۰ دقیقه با سه پیشنهاد مواجه بودیم که نتیجه فعالیت های قبلی مجلس بود.

فولادگر با بیان اینکه گرفتن ضمانت کتبی از دشمن مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود، اظهار کرد: در کشور همه قوا و شورای امنیت ملی پشت سر برجام آمدند ولی آمریکایی ها حاضر نشدند ضمانت کتبی ارائه کنند.

وی تصریح کرد: گام به گام اجرا شدن برجام نیز از دیگر تاکیدات رهبر معظم انقلاب بود، که محقق نشد.

نماینده مردم اصفهان گفت: امروز کارسنگینی بر گردن دولت است که نیازمند دیپلماسی فعال انقلابی است و باید کاری کرد که نقض عهد آمریکا به صورت عمومی در عرصه بین المللی روشن شود زیرا هرچند ما معتقد هستیم آمریکا برجام را نقض کرده است ولی آمریکا و دوستداران آن در داخل این را قبول ندارند.

فولادگر اظهار کرد: مجلس در مسائل منطقه بیشترین همکاری را داشته است و سردار قاسم سلیمانی نیز در مجلس بر همکاری مجلس و رییس آن در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در منطقه تاکید کردند.

وی تصریح کرد: علت موفقیت ما در منطقه این بود که با روش انقلاب اسلامی حرکت کردیم و اگر در برجام ۵+۱ و دشمنان انقلاب که به دنبال سرنگونی نظام هستند، حاضر به مذاکره شدند به واسطه اقتدار، امنیت و موفقیت ما در منطقه بوده است.

در اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل کردیم

نماینده مردم اصفهان گفت: اگر در اقتصاد مقاومتی بهتر عمل کرده بودیم در مذاکرات نتیجه بهتری می گرفتیم و اگر در مذاکرات مجبور به پذیرش پیشنهادهای ۵+۱ شدیم به واسطه این بود که در اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل کرده ایم.

وی با بیان اینکه از اول انقلاب تا کنون شرایط ما در منطقه به این خوبی نبوده است، افزود: امروز انقلاب اسلامی در چهار ضلعی خلیج فارس، دریای خزر، سوریه، باب المندب و دریای سرخ به خوبی می درخشد و دست اقتدار ایران اسلامی بر این منطقه است که نمونه بارز آن پیروزی اخیر در حلب بود که با استراتژی سردار سلیمانی محقق شد.

باید به جوانان میدان داد اما تفکر انقلابی پیر و جوان ندارد

فولادگر در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اشاره کرد و افزود: در انتخابات مجلس دهم علاوه بر لیست مجمع اصولگرایان و اصلاح طلبان، لیست های حاشیه ای دیگری شکل گرفت ولی اگر لیست های حاشیه ای شکل نگرفته بود و کار بیشتری می شد امکان موفقیت لیست اصولگرایی بیشتر بود.

وی اظهار کرد: هرچند لیست اصولگرایان شکست خورد ولی جای شکر داشت که لیست مورد وفاق همه نیروهای انقلاب بود، که از مجلس هفتم تا کنون شکل نگرفته بود و در این مرحله شکل گرفت و علی رغم دو لیست حاشیه ای، لیست واحد اصولگرایان در اصفهان مطرح شد.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: اعتقاد ما آن است که باید به جوانان میدان داد ولی باید بدانیم تفکر انقلابی پیر و جوان ندارد و یک فرد می تواند پیر باشد در عین حال تفکر انقلابی داشته باشد.

وی با اشاره به انتخابات آتی شوراهای اسلامی شهر، گفت: اینکه انتظار داشته باشیم فقط یک طیف اصولگرایی این شوراها را در دست گیرد امکان پذیر نیست، زیرا حتی اگر لیست واحد داشته باشیم معلوم نیست موفق شویم ولی اگر چند لیست اصولگرایی مطرح شود، شورای شهر آینده دست اصلاح طلبان خواهد افتاد علاوه بر اینکه امروز نیز یک تفکر در شورای شهر نیست بلکه طیف های مختلفی وجود دارد.

فولادگر گفت: شورای اصولگرایی آنقدر میدان باز کرده اند که در حال پذیرش تمامی پیشنهادها از تمامی نقاط هستند و تا کنون ۵۰۰ فرم ارائه شده است که افراد از مناطق مختلف پیشنهادهای خود را ارسال کنند.

وی تصریح کرد: شورای هماهنگی اصولگرایان اصفهان پس از بررسی شرایط مدیریتی، سنی، تخصصی در مجموع به جمع ۷۰ الی ۱۰۰ نفره ای خواهد رسید که برنامه های خود را ارائه می کنند و پس از جمع بندی این برنامه ها، ۳۰ نفر از بین آنها انتخاب و نهایتا ۱۵ نفر به عنوان لیست اصولگرایی اصفهان مطرح خواهد شد.

این فعال سیاسی اصفهان با بیان اینکه از ابتدای شکل گیری شورای اصولگرایی نمایندگان تشکل ها حضور داشتند، افزود: بنابود در مرحله جدید اساسنامه این شورا اصلاح شود که اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است و اصلاحات دیگری نیز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز نیز در شورای شهر سلیقه های مختلف وجود دارد، گفت: شهرداری و شورای شهر کار سیاسی نیست و حتی اگر اصلاح طلبان باشند اشکالی ندارد ولی باید افراد در کنار هم برای مدیریت شهر فعالیت کنند.

امیرحسن کمیلی: مجلس و دولت هر دو در قضیه برجام بد عمل کردند

امیرحسین کمیلی عضو شورای مرکزی تشکل رویش نیروهای انقلاب اسلامی نیز در این نشست گفت: برخی گمان می کنند امروز دوران چرب و شیرین انقلاب است و لذا رفتارهای ما متغیر شده است و از همین رو می بینیم مجلس و دولتی در شأن انقلاب در رأس امور نیست.

وی با بیان اینکه در طراز انقلاب نتوانسته ایم کادرسازی و فضاسازی مناسب داشته باشیم، ادامه داد: امروز همه چیز مبهم شده است و این مسائل موجب می شود که جهاد اکبر انقلاب تهدید شود.

این فعال سیاسی اظهار کرد: هرچند ادعا می کنیم اسلام برای اداره بشریت برنامه دارد ولی بعد از حدود ۴۰ سال از انقلاب با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

وی ادامه داد: چرا هنوز باید افرادی که از اول انقلاب بودند بر سر کار باشند، چرا راه را برای جوانان باز نمی کنیم؟ در حالی که جوانان هر کجا وارد شدند موفقیت بوده است زیرا هرکجا فرصت داده ایم و ساختارها را شکسته ایم موفق بوده ایم ولی هرکجا فرصت سوزی کردیم به ضرر نظام اسلامی بوده است.

کمیلی با بیان اینکه نیاز به کار تشکیلاتی داریم زیرا بدون کار تشکیلاتی صحیح نمی توان ادعای برنامه ریزی برای جهان را داشت، گفت: باید سازمان هایی بر مبنای منطق شکل گیرد و نباید یکدفعه اعلام کرد که ما هستیم و همه با ما باشند.

وی با بیان اینکه باید تشکل هایی شکل گیرد که مطالبات مردم را به سطح اصلی خود ببرد، افزود: برای کار تشکیلاتی باید بر مبنای اصول حرکت کرد و الزاماتی را پذیرفت و انتخابات بر اساس معیار شکل گیرد.

عدم همراهی با شورای هماهنگی اصولگرایی استان اصفهان

عضو شورای مرکزی تشکل رویش نیروهای انقلاب اسلامی در خصوص علت عدم همراهی این تشکل با شورای هماهنگی اصولگرایی استان در انتخابات مجلس دهم، گفت: در ابتدا حدود ۶۰ نفر از موثرین اصولگرایی دعوت شدند و از ابتدا مشخص نبود که افراد به چه عنوانی حضور داشتند و در مقطعی ما نیز حضور پیدا کردیم.

وی با تاکید بر حرکت بر مبنای منطق، اظهار کرد: هر چند تلاش کردیم کار ترمیم شود و بر اساس منطق عمل شود، ولی این کار صورت نگرفت و لذا اعلام کردیم به صورت مصداقی ورود پیدا نمی کنیم ولی لیست جداگانه ای هم ارائه نکردیم.

کمیلی افزود: در حال حاضر نیز شورای هماهنگی اصولگرایی شکل گرفته است و خوب است و در ادامه نیز با آنها همکاری می کنیم و نظر اصلاحی خود را خواهیم داد.

وی تاکید کرد: البته نباید استقلال مجموعه ها را نادیده گرفت و نباید انتظار داشت که همه مجموعه ها کنار گذاشته شوند و از درون آن یک تشکل واحد بیرون آید، بلکه باید در عین حفظ استقلال مجموعه ها یک مجلس واحد اصولگرایی برای مواضع کلی و موضوعات مهم برگزار شود.

عضو شورای مرکزی تشکل رویش نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات شوراها، گفت: شوراها یک مجموعه واحد است که بتواند شهر را به خوبی اداره کند نه باشگاه سیاسی و لذا باید ببینم اینکه به هر قیمت تلاش کنیم تا اصولگرایان را با هر تفکر و طیفی در یک لیست واحد قرار دهیم آیا امکان پذیر است؟

همه افراد را نمی توان در یک لیست جا داد

وی با بیان اینکه باید اجازه دهیم دو طیف فرهنگی در کنار هم رقابت صحیح داشته باشند، تصریح کرد: آیا اصولی و منطقی است که افرادی که با هم نمی توانند کار کنند را در یک لیست جای دهیم؟ آیا این اصولگرایی است یا حقه بازی و کلاه بر سر مردم گذاشتن.

کمیلی افزود: در موضوع برجام نه مجلس خوب عمل کرد و نه دولت زیرا علی رغم فرصت هایی که رهبر معظم انقلاب در اختیار دولت قرار داده بود، تمام فرصت هایی که به واسطه جوانان محقق شده بود را سوزاندند.

وی با بیان اینکه در مساله برجام نیازی به هزینه کردن رهبر معظم انقلاب نبود، اظهار کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب می فرمایند من در جزئیات دخالت نمی کنم چرا باید رفتار مسئولان ما آن قدر ضعیف باشد که ایشان مجبور به ورود به جزئیات شوند و باز هم به منویات ایشان عمل نشود.

عضو شورای مرکزی تشکل رویش نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: چرا با وجود اینکه می دانیم دولت خلاف نظر رهبر معظم انقلاب و مصالح کشور عمل کرده است، همه ساکت هستند یا باید مجبور به تمجید از دولت باشند؟

وی ادامه داد: مردم و دیپلماسی دنیا متوجه نقض عهد آمریکا شده است زیرا اخبارها و تحلیل ها در دست ما بسته نیست و مردم از آن مطلع می شوند.

کمیلی گفت: دنیا منتظر عکس العمل ما است، ولی نمایندگان ما فقط نامه زده اند که مسئولان مذاکره بد عهدی آمریکا را بررسی کنند؛ آیا این وضعیت همطراز با کشور، انقلاب و دفاع مقدس ما است؟

وی اضافه کرد: تا کی می خواهند ابتدا رهبر معظم انقلاب هزینه کنند و پشت سر ایشان پنهان شوند؟ شما را به خدا بیش از این از رهبر معظم انقلاب هزینه نکنید.

عضو شورای مرکزی تشکل رویش نیروهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: قطعا اگر در قضیه عراق و سوریه اینگونه می خواستیم مذاکره کنیم آیا این موفقیت ها حاصل می شد؟

انتهای پیام/ ندای  اصفهان