سرویس: اخبار شهرستان 15:37 - جمعه 17 دی 1395

امام جمعه موقت شهر ورزنه:

قیام 19 دی مردم قم نقطه عطفی برای پیروزی انقلاب اسلامی بود

حجت‌الاسلام کریمی: چاپ مقاله ای در یکی از روزنامه ها که به حجاب زنان و روحانیت اهانت شده بود باعث واکنش مردم، طلاب و روحانیون قم شد و در راهپیمایی رژیم پهلوی مردم را به خاک و خون کشاند که قیام 19 دی مردم قم نقطه عطفی برای پیروزی انقلاب اسلامی بود.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه موقت ورزنه در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع شهر به واقعه 19 دی و قیام مردم قم اشاره و اظهار کرد: شهادت آيت الله مصطفي خميني فرزند امام (قدس سره) در آبان 1356، شتاب خاصي به حركت انقلاب اسلامي بخشيد و منجر به برگزاری مراسم و راهپیمایی در شهرهای مختلف ایران شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد کریمی ادامه داد: چاپ مقاله ای در یکی از روزنامه ها که به حجاب زنان و روحانیت اهانت شده بود باعث واکنش مردم، طلاب و روحانیون قم  شد و در راهپیمایی رژیم پهلوی مردم را به خاک و خون کشاند که قیام 19 دی مردم قم نقطه عطفی برای پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: كشتار مردم قم در روز 19 دی و سركوب شدید و خشن قیام عمومی در این شهر، باعث به اوج رسیدن اعتراضات و راهپیمایی ها در اغلب شهرهای ایران در روز های بعد گردید و از همین نقطه بود كه رژیم پهلوی دچار بحران عمیق و انقلاب شد.

خطیب جمعه ورزنه ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری(ع) بیان داشت: از صفات امام حسن عسگری(ع) شجاعت و از فضایل او علم است که کرم و بزرگواری این امام همام سرآمد مردان زمان خود بود.

حجت‌الاسلام کریمی در ادامه به روایتی از امام یازدهم اشاره و افزود: در جامعه افرادی زندگی می کنند که اخلاق و رفتار خوبی دارند و همچنین بلعکس افرادی هم زندگی می کنند که رفتار مناسبی ندارند که امام حسن عسگری (ع) می فرماید: با آدم های خوب رابطه دوستی داشته باشید چرا که این دوستی مایه ثواب است و آدم های فاجر را هم دوست بدارید چون دوست داشتن آن ها گناه نیست و بندگان خدا هستند.

وی تصریح کرد: امام حسن عسگری (ع) در روایتی دیگر می فرماید مؤمنین به واسطه انسی که با خدا دارند از مردم گریزانند؛ منظور از این  روایت این است که مؤمن از مجالس لهو و باطل گریزان است ولی با مردم معاشرت می کنند.

امام جمعه موقت ورزنه در بخش دیگری از سخنان خود به وفات حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره و اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) حدود 28 سال زندگی کرد و بعداز آن که امام رضا(ع) به طوس آمدند، ایشان هم به قصد طوس وارد ایران شد و با ورود به شهر که با استقبال خوبی از مردم مواجه شد به علت بیماری وفات یافت.

حجت‌الاسلام کریمی ادامه داد: از کرامت آن بانوی بزرگوار همین بس که امام رضا(ع) فرمودند هرکس فاطمه معصومه را زیارت کند وحق او را بشناسد بهشت بر او واجب می شود و همچنین از امام زمان (عج) روایت است که فرمودند برشما باد بر زیارت مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س).

وی در پایان به سالروز تشکیل شورای انقلاب توسط حضرت امام در سال 1357 اشاره و خاطر نشان کرد: به فرمان حضرت امام خمینی(ره) هسته اولیه شورای انقلاب تشکیل شد که امروز اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی به خاطر تلاش ها و فداکاری های شهدا و علمایی است که با ایثارگری و جان فشانی  به ثمر رسیده است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.