اصفهان شرق

۱۰ درصد غذاها باید به صورت سرخ کردنی مصرف شوند/ ضرورت خوردن خرما به مقدار زیاد

کدخبر: 122514
1395/10/17 در ساعت 17:06

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام محمد طالب در این نشست با اشاره به سخنان شهید بهشتی در دانشگاه تهران که چرا ما ایرانی ها با داشتن گنجینه های طبی در چنگال داروهای خارجی اسیر و عاجز شده ایم و در پاسخ به این سوال که آیا تبلیغات خارجی ما را به این سمت کشیده یا از داروهای گیاهی نتیجه ای نگرفته ایم، گفت: دوره درمان در طب سنتی ۴۰ روز است در حالی که در داروهای شیمیایی به دلیل وجود مورفین درد به سرعت تسکین یافته و این امر موجب کشش مردم به این داروها شده است.

وی با اشاره به آیه « فلینظر الانسان الی طعامه» از سوره عبس گفت: منظور از طعام توجه انسان به غذای جسم و روح است.

حجت الاسلام طالب با بیان آیات « فانبتنا فیها حبا* و عنبا و غضبا* و زیتونا و نخلا* و فاکهه و ابا» خوراکی ها و مواد اصلی و مورد نیاز بدن انسان را حبوبات، غلات، سبزیجات و چربیها دانست.

وی با بیان اینکه نامیدن آشپزخانه به دلیل طبخ آش در آن بوده است گفت: متاسفانه پخت غذاها تغییر یافته و همه سرخ کردنی شده است.

حجت الاسلام طالب توصیه کرد: ۷۵ درصد غذاها باید به صورت خام، ۱۵ درصد پخته و تنها ۱۰ درصد به صورت سرخ کردنی مصرف شوند.

وی با بیان اینکه دندان های انسان ها شبیه گیاه خواران است آن را دلیلی روشن بر ترجیح گیاه خواری بر گوشت خواری دانست.

حجت الاسلام طالب گفت: برای داشتن عمر طولانی و سلامت بدن سعی کنید گوشت کمتر مصرف کنید و همراه با آن خوراکی های کلسیم دار مصرف نکنید.

وی با بیان اینکه بیشتر غذاهای ما سرد است و سردی زمینه بسیاری از بیماری ها را فراهم می کند؛ خوردن خرما به مقدار زیاد را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/آرمان زنان