سرویس: غیر تولیدی 15:05 - جمعه 17 دی 1395

در نشست تخصصی سینماگران مطرح شد

اصفهان پیشرو در تشکیل شوراهای اندیشه ورز/ رضا دهقان مسئول انجمن فیلم بسیج هنرمندان اصفهان شد

رییس سازمان بسیج هنرمندان اصفهان در جمع منتخب سینماگران این استان با بیان جمله ای از رهبر معظم انقلاب پیرامون ضرورت توجه به فیلمسازی گفت بنا به نظر معظم له کسانی که در عرصه فیلم های ارزشی مشغول هستند دائم در حال جهادند.

به گزارش اصفهان شرق، نشست هم اندیشی فعالان عرصه فیلمسازی استان اصفتهان به همت سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار شد.

رییس سازمان بسیج هنرمندان اصفهان روز پنجشنبه در جمع منتخب سینماگران این استان  با ذکر جمله ای از رهبر معظم انقلاب پیرامون ضرورت توجه به فیلمسازی گفت بنا به نظر معظم له کسانی که در عرصه فیلم های ارزشی مشغول هستند دائم در حال جهادند.

حسین الهی دوست تصریح کرد: سازمان بسیج هنرمندان تنها به هنرمندان بسیجی تعلق ندارد بلکه از نامش هم پیداست و وطیفه اش گرد هم آوردن هنرمندان متعهد و کسانی است که دغدغه کار هنری دارند.

وی با اشاره به ساختار سازمان بسیج هنرمندان ادامه داد: ما بر اساس چارچوب های ابلاغی وظایفی داریم و براساس شکل گیری انجمن ها این وظایف انجام و اجرا می شود.

رییس سازمان بسیج هنرمندان اصفهان تصریح کرد: در این سازمان فعالیت های مختلفی انجام می شود که برای تسهیل در این امر از ظرفیت ۲۶ کانون خود در سطح شهرستان ها استفاده می کنیم.

الهی دوست به برگزاری چهار جشنواره در سال توسط این سازمان اشاره کرد و ادامه داد: با سپردن اجرای این جشنواره ها به انجمن ها، به دنبال تخصصی کردن جشنواره ها بوده ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به راه اندازی بانک جامع اطلاعات شهدای هنرمند استان اشاره کرد و گفت: اگر کسی اطلاعاتی از هنرمندان شهید دارند می توانند در تکمیل این بانک اطلاعاتی ما را کمک دهند.

اصفهان پیشرو در تشکیل شوراهای اندیشه ورز

معاون هنری سازمان بسیج هنرمندان استان  هم در این مراسم به تشکیل شوراهای اندیشه ورز در بسیج هنرمندان اشاره و تصریح کرد: اصفهان پیشرو در تشکیل انجمن های بسیج در سطح کشور بوده و از همین انجمن ها به عنوان کانون های فکری استفاده می کند.

معاون هنری بسیج هنرمندان اصفهان اضافه کرد: وظیفه اصلی انجمن ها هدایت فکری و تربیت هنرمند متعهد و آسیب شناسی برنامه ها است.

وی با اشاره به تعامل ادارات ارشاد شهرستان ها با کانون های بسیج هنرمندان عنوان کرد: در بیشتر شهرستان ها دفاتر کانون ها در ادارات ارشاد قرار دارد و تعامل خوبی بین آنها حکمفرماست.

ارتباط بین اصفهان با تهران ضعیف است

مجید صدیقی در این نشست گفت: متاسفانه در تولید آثار، ارتباط ارگانیک مابین اصفهان و تهران قطع شده است.

وی گفت: اصفهان پایتخت مذهبی و هنری کشور است ولی متاسفانه مدیران ما سیاست های مدونی برای ارتباط گیری با مسئولان کشوری نداشته اند.

طباطبایی رییس انجمن سینماگران هم گفت:  همه هنرمندان و فیلسازان اهدافشان انسانی است.

وی با ذکر دو خاطره از تماشای فیلم در محضر رهبر معظم انقلاب گفت: دید معظم له نسبت به فیلمسازی یک دید جامع و فراگیر است.

یکی دیگر از فیلمسازان هم با اشاره به مشکلات پیش رو برای ساخت یک فیلم و یا نگارش فیلمنامه تصریح کرد:

شش هزار میلیارد تومان بودجه کشور برای 40 نهاد فرهنگی تخصیص می دهند در حالی که هیچکدام هم پاسخگوی عملکردشان نیستند.

شیروانی افزود: از تولیدات و فیلمنامه ها حمایت نمی شود، در حالی که مجوز ساخت می دهند ولی نبود بودجه مانع از ساخت آثار است.

اصغر دهقان یکی دیگر از فیلمسازان بود که به فرایند ساخت فیلم اشاره کرد و گفت: برای ساخت فیلم باید حمایت های مادی و معنوی از هنرمندان و فیلمسازان صورت پذیرد.

در ادامه هم چند تن از هنرمندان و فیلمسازان نقطه نظرات خود را پیرامون مشکلات فیلمسازی در استان ارائه دادند.

در حاشیه  این نشست، طی حکمی رضا دهقانی به عنوان مسئول جدید انجمن فیلم بسیج هنرمندان استان منصوب و از خدمات علی اکبر بکتاشیان تجلیل شد.

بکتاشیان در این مراسم رضایت خدا را مصداق اصلی بسیجی بودن عنوان کرد و گفت: ما باید با عمل خود، تابلوی اصلی بسیج باشیم.

وی ادامه داد، دوستانی که قصد خدمت در سنگر بسیج را دارند باید استعداد هنرمندان استان را کشف  کرده و مورد استفاده قرار دهند.

دهقان هم در این مراسم با اشاره به تقدیم ۲۳ هزار شهید به انقلاب اسلامی توسط مردم اصفهان گفت: هیچ اثر فاخری در حوزه فیلم در این استان کار نشده است.

وی محتوا را مشکل اصلی فیلنامه های استان خواند و افزود: ما در حوزه مستند در سطح کشور حرف برای گفتن داریم اما در حوزه داستانی جایگاهمان خوب نیست.

انتهای پیام/صاحب نیوز

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.