سرویس: اخبار شهرستان 16:19 - شنبه 18 دی 1395

در گفتگو با شهردار سجزی:

کویرگردی فقط در مصر نیست…! سجزی همین نزدیکی

شیروانیان گفت: شهر سجزی به دلیل نزدیکی به کویر قابلیت و پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری در بحث گردشگری و کویر گردی دارد که با توجه به نزدیکی به اصفهان سرمایه گذاری در این بخش نتیجه مثبتی خواهد داشت.

شهردار شهر سجزی در گفتگو با اصفهان شرق در مورد وضعیت اشتفال جوانان منطقه اظهار کرد: کارخانه بهداشت سپاهان و کارخانه حریر نخ در منطقه هر کدام 20 درصد از نیروهای خود را از شهر ما تأمین کرده اند.

هومن شیروانیان به بیکاری جوانان منطقه اشاره کرد و افزود: وضعیت اقتصادی کل کشور قطعاً در منطقه ما هم اثر گذار بوده است به نحوی که نزدیک به 60 درصد از شهرک صنعتی ما تعطیل شده و اگر این گونه نبود مطمئناً نیروهای مورد نیاز از شهر ها و روستاهای اطراف به این منطقه صنعتی می آمدند.

وی گفت: شهر سجزی به دلیل نزدیکی به کویر قابلیت و پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری در بحث گردشگری و کویر گردی دارد که با توجه به نزدیکی به اصفهان، سرمایه گذاری در این بخش نتیجه مثبتی خواهد داشت.

شهردار شهر سجزی با بیان اینکه کویر گردی در کشور با قدمت بالایی روبرو نیست، اذعان کرد: توسعه این برنامه در شرق اصفهان و خصوصاً سجزی می تواند در افزایش صنعت گردشگری و همچنین اشتغال جوانان تأثیر گذار باشد.

شیروانیان با اشاره به عدم استقبال سرمایه گذاران در این بخش تصریح کرد: زیرساخت ها در مناطق کویری بسیار محدود است و به همین علت سرمایه گذاران اندکی خطر سرمایه گذاری در این مناطق را می پذیرند، در نتیجه با وجود درآمد زا بودن بعضی از تفریح های کویری به دلیل پر هزینه بودن تأمین زیر ساخت ها در کویر، این نوع از گردشگری همچنان با رکود روبرو است.

وی افزود: نگاه مسئولان باید عوض شود و بتوانند با ارائه تسهیلات مناسب و نظارت کافی قدمی در گسترش چنین طرح هایی داشته باشند؛ البته وام هایی با درصد پایین به افرادی که بتوانند در روستاها در بحث اشتغال سرمایه گذاری کنند پرداخت می شود که خود اقدام ارزنده ای است.

شهردار شهر سجزی خاطر نشان کرد: در شهر ما در بخش گردشگری صفویه، آب انبار و کاروان سرا سرمایه گذاری انجام شده است که این حرکات خوبی است و شهرداری همچنان از ورود سرمایه گذاران به سجزی استقبال می کند.

شیروانیان گفت: دلیل اصلی مهاجرت مردم شرق اصفهان بیکاری و وضعیت خشکسالی است که این مهاجرت و حاشیه نشینی شهرها در آینده برای شهرداری آن مناطق آسیب زا هست و نگاه ویژه مسئولان را می طلبد.

وی در پایان بیان کرد: اگر کسی قصد دارد در منطقه ای محروم خدماتی ارائه کند یا در آن مناطق سرمایه گذاری کند، اگر هم موانعی وجود داشته باشد ارزش آن را دارد که در قانون، انعطاف به خرج داده و در آن منطقه اشتغال ایجاد کند.

انتهای پیام/ش

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.