سرویس: غیر تولیدی 11:43 - پنجشنبه 16 دی 1395

در بهمن ماه امسال

سومین کنگره شهدای دانشجوی اصفهان برگزار می‌شود/رونمایی از مستند شهید آخوندی در حاشیه کنگره

سومین کنگره شهدای دانشجوی اصفهان با محوریت جهادهای علمی دانشجویان دیروز در دفاع مقدس و مجاهدت‌های امروز دانشجویان برگزار می‌شود که در حاشیه آن جشنواره فرهنگی هنری با عنوان «بار گرانی که بر زمین مانده است» نیز تدارک دیده شده است.

به گزارش اصفهان شرق، حسین قاسمی با اشاره به برگزاری سومین کنگره شهدای دانشجوی اصفهان اظهار کرد: این کنگره با محوریت جهادهای علمی دانشجویان دیروز در دفاع مقدس و مجاهدت‌های امروز دانشجویان شکل گرفته است.

وی افزود: نگاه به این جشنواره از آنجا ناشی می‌شود که دانشجویان در دفاع مقدس اگرچه واحدی پاس نکردند ولی کارهای اساسی انجام دادند که می‌تواند امروز هم مورد استفاده قرار گیرد تا کشوری با ثبات و مقتدر داشته باشیم.

معاون فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان تصریح کرد: محتوای این کنگره جهاد علمی دانشجویان در دفاع مقدس و گردآوری پروژه‌های آن‌ها در زمینه‌های پهباد، رمز و مخابرات، مهندسی پل، مهندسی خاک‌ریز، زیردریایی و موضوعاتی از این قبیل است.

قاسمی با اشاره به اینکه کارکرد امسال کنگره بهره‌گیری از رزمندگان دیروز و اساتید امروز بوده است، خاطر نشان کرد: دانشجویان در کنار اساتید کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی علمی برگزار خواهند کرد و کانون‌های مختلف دانشجویی در این زمینه همکاری خواهند داشت.

وی از برگزاری یک جشنواره فرهنگی هنری با عنوان «بار گرانی که بر زمین مانده است» در حاشیه این کنگره خبر داد و یادآور شد: از آنجا که کنگره شهدای دانشجو چند وجهی بوده، در بخش فرهنگی هنری تلاش کرده تا مخاطب محور باشد و بتواند آثار دانشجویان را شرکت دهد.

معاون فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان اذعان کرد: موضوع این جشنواره «من دانشجوی امروز، ایرانی پیشرفته، با عزت، متدین، ثروتمند، مستقل و مقتدر خواهم ساخت» است و در سه قالب ادبیات پایداری در بخش‌های شعر، داستان و داستانک، چندرسانه‌ای شامل فیلم کوتاه، پادکست، عکس، پوستر و وبلاگ، هنرهای تجسمی در بخش‌های خط، نقاشی، گرافیک و صنایع‌دستی تا پایان دی‌ماه پذیرای آثار علاقه‌مندان است.

قاسمی از یک بخش تولید محور هم در این کنگره خبر داد و گفت: این بخش وجه علمی داشته و با نگاه جمع‌آوری آثار دانشجویان زمان جنگ و پروژه‌ها و ابتکارات آن‌ها شکل گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: بخش دیگری هم تولیدات این کنگره است که شامل چند عنوان کتاب، نمایشگاه سیره شهدا و رونمایی از مستند شهید آخوندی خواهد بود.

 این کنگره که به صورت چند روزه ترتیب داده شده، 26 بهمن با تقدیر از آثار برگزیده جشنواره اختتامیه خود را برگزار خواهد کرد.

این کنگره با همکاری وزارت علوم، وزارت بهداشت و درمان، دانشگاه‌های اصفهان، علوم پزشکی، هنر، بسیج دانشجویی استان، شهرداری، بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به میزبانی دانشگاه صنعتی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره فرهنگی هنری سومین کنگره شهدای دانشجوی اصفهان می‌توانند به آدرس www.shahidaneha.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.