اصفهان شرق

اعتراض حامد زمانی به جشنواره موسیقی فجر+ تصویر

کدخبر: 122403
1395/10/15 در ساعت 18:00

به گزارش اصفهان شرق، حامد زمانی خواننده اصفهانی که چندی پیش در سالروز نهم دی ماه از سوی مسابقه جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا» به عنوان هنرمند استکبارستیز سال معرفی شده بود، به خلأ آثار ارزشی در جشنواره موسیقی فجر واکنش نشان داده است.

وی با گذاشتن هشتک «#کسوف_انقلاب_در_فجر» اعتراض خود را در صفحه شخصی‌اش به اشتراک گذاشته است. هشتک‌های این پست تا کنون بیش از 200 بار باز نشر شده است.

این در حالی است که همواره بهانه برگزاری جشنواره فجر در حوزه‌های مختلف هنری، پاسداشت دهه فجر انقلاب اسلامی یاد می‌شود، غافل از اینکه جایگاهی برای ورود هنرمندان ارزشی به این جشنواره ترسیم نشده و سیاست‌ها خلاف جریان انقلابی و توده مردم بوده است.

سال گذشته هم در جشنواره فیلم فجر، آثار ارزشمند، جریان ساز و روشنگرانه‌ای چون سیانور و یتیم‌خانه ایران با بی‌مهری داوران مواجه شد و به بخش مسابقه فیلم فجر راه پیدا نکرد.

به نظر می‌رسد با وجود این که 35 دوره از برگزاری جشنواره فجر می‌گذرد، این جشنواره در عرصه موسیقی، فیلم، تئاتر و هنرهای تجسمی نتوانسته نمایانگر چهره حقیقی انقلاب اسلامی ایران باشد و فرصتی را برای رویش‌های جریان انقلابی فراهم کند.

انتهای پیام/فارس