اصفهان شرق

رهاسازی آب در ۲۸ دی، پیشنهاد صنف کشاورزی به کمیته 5 نفره بود/ تصمیم قطعی در شورای هماهنگی زاینده رود گرفته می شود

کدخبر: 122383
1395/10/15 در ساعت 13:06

مدیر آب منطقه‌ای اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به جلسه کمیته پنج نفره تصمیم گیر برای استفاده بهره برداران از آب زاینده رود گفت: اینکه ۲۸ دی ماه را به عنوان زمان رهاسازی آب زاینده‌رود برای انجام کشت پائیزه دوم انتخاب کنیم، یک پیشنهاد توسط کشاورزان و صنف کشاورزی بود که در کمیته 5 نفره به امضا رسید.

مسعود میرمحمد صادقی اظهار کرد: پیشنهاد مذکور در کمیته 5 نفره امضا شد تا برای گرفتن تصمیم نهایی به تهران و جلسه شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود برده شود.

وی با بیان اینکه بازگشایی آب در اختیار شورای هماهنگی زاینده رود است، افزود: هفته آینده جلسه ای در تهران برگزار خواهد شد که نماینده کشاورزان در صنف کشاورزی نیز در این جلسه حضور داشته و پیشنهاد بازگشایی آب در 28 دی را مطرح و پس از طرح های کارشناسی شده، تصمیم نهایی اعلام می شود.

مدیر آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به مصوبه قبلی شورای هماهنگی زاینده رود، تاکید کرد: آب سد در حال حاضر 230 میلیون متر مکعب بوده و علاوه بر اینکه میزان بارش باید به حد مطلوب برسد، رعایت خطوط قرمز آب شرب نیز مورد تاکید است و قطعا همه این موارد در جلسه هفته آینده مد نظر قرار دارد.

این در حالیست که رئیس هیأت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان در خبرهای اخیر گفت: با تصمیم کمیته ۵ نفره اوایل ماه جاری تشکیل جلسه داد و پس از بررسی کارشناسی وضعیت ذخیره سد زاینده‌رود، ۲۸ دی ماه را به عنوان زمان رهاسازی آب زاینده‌رود برای انجام کشت پائیزه دوم انتخاب کرد.

در همین خصوص علی بصیرپور معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان نیز  گفت: هنوز هیچ چیز قطعی نیست.

انتهای پیام/ ش