سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 08:00 - چهارشنبه 15 دی 1395

نماینده مردم اصفهان:

فولادگر: رشد اقتصادی اعلام شده متاثر از افزایش قیمت و حجم فروش نفت است

شاخص تولید ناخالص ملی براساس دو مکانیزم محاسبه می‌شود؛ یکی با احتساب قیمت نفت و دیگری بدون احتساب قیمت نفت که رشد اقتصادی اعلام شده توسط بانک مرکزی با احتساب افزایش درآمدهای نفتی کشور طی شش ماه گذشته محاسبه و اعلام شده است. برای افزایش رشد اقتصادی باید صدها هزار میلیارد تومان توسط دولت و بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف تولید، معادن، صنایع کشاورزی و مشاغل خدماتی انجام شود.

حمیدرضا فولادگر در خصوص رشد اقتصادی اعلام شده توسط بانک مرکزی گفت: نرخ رشد اقتصادی ۷.۴ دهم درصدی اعلام شده توسط بانک مرکزی متاثر از افزایش قیمت نفت و افزایش حجم آن از اواخر سال قبل به دو برابر حاصل شده است که این مساله تاثیر خود را در شاخص تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی محاسبه شده بانک مرکزی گذاشته است. شاخص تولید ناخالص ملی براساس دو مکانیزم محاسبه می‌شود؛ یکی با احتساب قیمت نفت و دیگری بدون احتساب قیمت نفت که رشد اقتصادی اعلام شده توسط بانک مرکزی با احتساب افزایش درآمدهای نفتی کشور طی شش ماه گذشته محاسبه و اعلام شده است.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه برای تحقق رشد اقتصادی بدون احتساب درآمدهای نفتی باید سرمایه گذاری صدها هزار میلیارد تومانی انجام شود خاطر نشان کرد: برای افزایش رشد اقتصادی باید صدها هزار میلیارد تومان توسط دولت و بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف تولید، معادن، صنایع کشاورزی و مشاغل خدماتی انجام شود. در این صورت مردم دیگر شاهد تضاد بین شاخص‌های اقتصادی و افزایش سطح عمومی قیمت ها، بیکاری خیل عظیمی از جوانان، تعطیلی و نیمه تعطیلی بسیاری از کارخانجات و صنایع نخواهند بود.

فولادگر تصویب ماده ۱ لایحه برنامه ششم توسعه  و جداول پیوست آن را بستر ساز حرکت به سمت رشد اقتصادی ۸ درصدی دانست و افزود: برای نیل به این هدف برنامه و تحقق رشد نرخ بهره‌وری به ۲.۸ دهم درصد براساس ماده ۱ برنامه ششم سالانه حداقل ۶۸۰ هزار میلیارد تومان باید در تولید و صنایع سرمایه گذاری شود، تا در طول سال های برنامه شاهد جهش اقتصادی، بهبود وضعیت اقتصادی، افزایش قدرت خرید مردم و کاهش هزینه تمام شده تولید باشیم.

انتهای پیام/ ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.