سرویس: اجتماعی 12:50 - چهارشنبه 15 دی 1395

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان:

ادغام سازمان ورزش و سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان به دستور شورا نیاز دارد

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان گفت: تغییر و یا ادغام سازمان ورزش با سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، نیاز به دستور شورای شهر اصفهان دارد و بعید می‌دانم این اتفاق رخ دهد.

به گزارش اصفهان شرق، علی قاسمی با اشاره به رهنمودهای امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری در امر ورزش اظهار داشت: امیدواریم با رهنمودهای رهبران دینی بتوانیم ورزش را در چارچوب‌های دینی بنا کرده و سعی می‌کنیم ورزش رنگ‌وبوی دینی خود را از دست ندهد.

وی تصریح کرد: اعنقاد داریم رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم حکومت‌ها یار و یاور ورزشکاران هستند اما در سطوح بین‌المللی آن‌طور که باید و شاید به امر ورزش همگانی پرداخت نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان درباره توجه به بازنشستگان در امر ورزش، بیان کرد: باید به بازنشستگان و پیشکسوتان ورزش توجه بیشتری داشت و از آن‌ها در همه امور مشورت گرفت و انتظار پیشکسوتان نیز توجه بیش از پیش به آن‌ها است.

وی افزود: رسانه‌ها نه تنها باید منعکس کننده ورزش باشند بلکه خود آن‌ها به همراه خانواده‌‌هایشان نیز باید به ورزش روی آورده و آمر به ورزش بودن به تنهایی اهمیت ندارد.

قاسمی گفت: در شعار یکپارچه‌سازی و مدیریت ورزش شاید از لحاظ حقوقی ایراداتی باشد اما باید از آن حمایت کنیم؛ یکی از کارهای  ذاتی شهرداری‌ها پرداختن به ورزش شهروندی است و همانطور که در شورای عالی ورزش تبیین شده،  ایجاد مدیریت واحد در ورزش استان اصفهان یک امر واحد و ضروری است که باید به آن پرداخته شود. باید با یک برنامه کلان سلسله عملیات راهبری را در ورزش محلات پیاده کنیم.

بین 8 تا 12 درصد افراد در شهر ما  ورزش می‌کنند

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان درباره کلان شهرداری در امر ورزش استان، تصریح کرد: تمامی برنامه‌ها و راهبردها منطبق بر برنامه کلان 1400 برنامه‌ریزی شده و در همه بخش‌ها اعم از برنامه‌های زیست‌محیطی، نوع مصرف، بحث‌های اقتصادی، اجتماعی و استاندارسازی برنامه‌ریزی شده و باید با تفکر و خرد جمعی اهالی ورزش برنامه‌های خود را در این منظر ادامه دهیم.

قاسمی اظهار داشت: شورای ورزش شورای شهر اصفهان برنامه‌های تبیینی را اعمال می‌کند اما با یک آمار واقع گرایانه بین 8 تا 12 درصد افراد در شهر ما به ورزش می‌پردازند که پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به 50 درصد در اصفهان 1400 افزایش پیدا کند.

وی درباره غیرانتفاعی شدن ورزش خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت موجود در امر ورزش، استفاده بیشتری کنیم تا خطای کم‌تری داشته باشیم؛ تلاش ما بر این است که حصارها را کاهش دهیم تا کار را در چرخه مدیریت دنبال کنیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان، گفت: در بحث اشتغال‌زایی امکان جذب بیش از 10 تا 15 نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های تربیت‌بدنی و ورزشی را نخواهیم داشت اما در بحث نظام داوطلبی می‌توانیم از ظرفیت همه این افراد استفاده کنیم.

در سال‌های آینده برنامه‌هایی ویژه برای جذب استعدادها داریم

قاسمی ادامه داد: بیش از 50 نفر از کارکنان ما در سازمان ورزش تحصیلکرده تربیت بدنی و اکثر آن‌ها متخصص در امر ورزش هستند. با ثبات مدیریت و خرد جمعی، زیرساخت‌های لازم را در مدیریت راهبردی پیاده می‌کنیم که اهداف تعیین شده با تغییرات مدیریتی دچار دگرگونی نشوند.

وی اظهار داشت: همکاری خوبی با کمیته‌ها و هیئت‌های ورزشی استان داریم و آمادگی ارئه خدمات را داریم. امیدواریم با 2 کانال ارتباطی محلات و اقشار مردم به یک هماهنگی خوبی با مردم دست یابیم تا ورزش به کانال سوم ما که خود خانواده‌ها هستند راه پیدا کند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان درباره بحث استعدادیابی ورزش در سازمان ورزش شهرداری، بیان کرد: با تشکیل تیم‌های منتخب در سطح شهر اصفهان و جذب استعدادها برای سال‌های آینده برنامه‌های ویژه‌ای را در این زمینه در نظر داریم. در شرایط موجود و در افق 1400 شهری اولویت ما ورزش همگانی است.

قاسمی درباره اهمیت ورزش در مدارس خاطرنشان کرد: برای این امر با آموزش و پروش استان جلسات بسیار خوبی برگزار کرده‌ایم و امکانات و تجهیزات بسیار خوبی در کنار متخصصین در این امر در اختیار داریم؛ تلاش می‌کنیم با عملی کردن برنامه‌ها در کنار نگاه حمایتی به دست‌آوردهای خوبی در ورزش مدارس دست یابیم.

وی درباره زمین‌ها و مجموعه‌های ورزشی در سطح محلات بیان کرد: برای این امر زمین‌هایی به صورت رایگان در اختیار محلات قرار خواهد گرفت که همه اقشار جامعه بتوانند از آن‌ها به نحو احسن استفاده کنند. در بحث‌های حمایتی و سخت‌افزاری گام‌های خوبی را برداشتیم و ورزشکاران و تیم‌های موفقی از دل محلات به دست آمده‌اند.

برای رفت‌وآمد تماشاگران فوتبال با دوچرخه به ورزشگاه‌ها برنامه داریم

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان درباره ورزش قهرمانی در سطح استان و اینکه حضور تیم‌های ورزشی مانند بسکتبال و والیبال کمک شایانی به ورزشکاران این رشته‌ها می‌کند، بیان کرد: در بحث زیرساخت‌ها از همین جا اعلام آمادگی می‌کنیم و مذاکرات بسیار خوبی با باشگاه‌های بزرگ استان داشته‌ایم اما در کنار این بحث حمایت مدیران ارشد شهرداری امر بسیار مهمی است که در این راه کمک زیادی به ما خواهد کرد.

قاسمی گفت: برای تماشاگران فوتبال نیز برنامه‌های بسیار خوبی اعم از رفت‌وآمد آن‌ها با دوچرخه به ورزشگاه‌ها در نظر داریم که امیدواریم با حمایت باشگاه‌ها این‌گونه طرح‌ها عملی شود.

وی درباره حمایت از ورزش بانوان در سازمان ورزش شهرداری اصفهان گفت: 50 درصد از مخاطبان ما را بانوان تشکیل می‌دهند و بر این اساس 50 درصد از برنامه‌هایمان را به بانوان اختصاص داده‌ایم که اختصاص دادن 5 مرکز تخصصی بانوان  در کنار استقبال بسیار خوب آن‌ها یکی از گام‌های اساسی در ورزش بانوان است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان اظهار داشت: در اختیار گذاشتن مدیریت امکانات و تجهیزات ورزش به خود محلات یکی از گام‌های اساسی در ورزش محلات بوده که امیدورایم ورزش محلات را به 3 دهه گذشته باز گردانیم. برای ورزش‌های زمستانی نیز بحث گردشگری محلات را دنبال می‌کنیم.

قاسمی درباره جایگاه سازمان ورزش شهرداری خاطر نشان کرد: تغییر و یا ادغام سازمان ورزش با سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، نیاز به دستور شورای شهر اصفهان دارد و بعید می‌دانم این اتفاق رخ دهد. به دنبال زیرساخت‌های مدیریتی هستیم و این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

از مردم درخواست می‌کنیم به ورزش توجه کنند

وی درباره المپیاد ورزش محلات تصریح کرد: نام المپیاد مسئولیت‌آور است و اینکه ورزش برای محلات به یک یا دو ماه خلاصه نمی‌شود بلکه قصد داریم در طول سال حداقل 9 ماه مردم را با ورزش درگیر کنیم. ورزش همگانی تنها اختصاص به دو میدانی نیست و حتی رشته دوچرخه‌سواری به سبک و سیاق تیمی فعالیت خواهد کرد. نکته مهم این است که در ورزش همگانی قله‌ای تعریف نشده و قله ورزش همگانی را در محلات تعریف می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان بیان کرد: سرانه ورزشی یک شهروند اصفهان 33 سانتی‌متر مربع است که قصد داریم تا براساس نیازسنجی محلات و با تشکیل کارگروه‌هایی با شهرداری محلات این موضوع را بهبود بخشیم.

قاسمی اظهار داشت: در شهر اصفهان روزانه 120 هزار نفر ورزش می‌کنند اما با جامعه آماری متغیر 320 هزار نفر ورزش را دنبال می‌کنند ولی در واقع در مجوع 129 هزار و 500 نفر در چرخه ورزش فعال هستند. از مردم درخواست می‌کنیم به ورزش توجه کنند و در محله‌های خودشان برنامه‌هایی برای ورزش داشته باشند که امر ورزش در محلات گسترش یابد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.