سرویس: سیاسی 17:05 - سه شنبه 14 دی 1395

خبرنگار رسانه ملی:

مدافعان حرم باقدرت در برابر خون‌خوارترین تروریست‌های جهان ایستاده‌اند/ خواب‌های اوباما، آل سعود و هم‌پیمانانشان بربادرفته است/ بمباران رسانه‌های معاند علیه جبهه مقاومت لحظه‌ای ساکت نمی‌شود

شمشادی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «دوران اینکه آمریکا بگوید چه کسی برود و چه کسی بماند تمام‌شده است» تأکید کرد: مدافعان حرم امروز خواب‌های اوباما، آل سعود و همراهانشان را با حضور مقتدرانه‌شان در جبهه مقاومت، بر باد داده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق، خبرنگار سابق رسانه ملی در سوریه پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان اصفهان با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، ترور، هسته‌ای و مدافع حرم جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: نزدیک به دو ماه دیگر بحران جنگ در سوریه به ششمین سال خود می‌رسد.

* از نقش رسانه‌های معاند برای راه‌اندازی و ادامه بحران در سوریه نباید غافل شد

حسن شمشادی با اشاره به وقایع جبهه مقاومت در سوریه، گفت: به‌عنوان یک شاهد عینی و ناظر بحران در سوریه می‌گویم که این بحران جز با کمک رسانه‌های پلید جهان آغاز و شعله‌ور نمی‌گشت، همچنین ادامه پیدا نمی‌کرد و به وضعیت فعلی نمی‌رسید.

وی با اشاره به تأثیرات رسانه درروند جنگ در سوریه اظهار کرد: آنچه در میدان نبرد وجود دارد با آنچه از طریق رسانه‌های معاند منتشر می‌شود تفاوت بسیاری دارند، آن‌ها در رسانه‌های خود از هیچ، کوه می‌سازند.

خبرنگار خبرگزاری صداوسیما توضیح داد: رسانه‌های وابسته به مستکبران جهانی و دو شبکه عرب‌زبان الجزیره و العربیه در تمام شبانه‌روز به‌طور مداوم در حال بمباران افکار و باورهای مردم هستند و برای رسیدن به مطامع خود از همه تکنیک‌های جنگ روانی و رسانه‌ای استفاده می‌کنند.

* رسانه‌های معاند جمعیت 70 هزارنفری را بزرگ می‌کنند اما چشمشان جمعیت یک‌میلیونی حامیان اسد را نمی‌بیند

شمشادی گفت: به‌طور مثال برای ایجاد تجمعی خلاف حکومت سوریه یک هفته تبلیغات و بمباران رسانه‌ای انجام دادند ولی از جمعیت سه‌میلیونی استان تنها 70 هزار نفر جمع شدند ولی روز بعد که حامیان بشار اسد به میدان آمدند جمعیتی بالغ‌بر یک‌میلیون نفر بودند.

وی ادامه داد: اما رسانه‌هایی همچون العربیه، الجزیره، بی‌بی‌سی و … که وابسته به کشورهای استکباری جهان بودند با ترفندهای رسانه‌ای به دنبال کوچک جلوه دادن حامیان دولت اسد ازنظر تعداد و گستردگی بودند

* رسانه‌های دشمن از هیچ تاکتیک ناجوانمردانه غافل نمی‌شوند

خبرنگار سابق رسانه ملی در سوریه بابیان اینکه رسانه‌های دشمن از هیچ تاکتیک ناجوانمردانه غافل نمی‌شوند، گفت: آمریکا، اروپا و هم‌پیمانان آن‌ها در منطقه بمباران رسانه‌ای را با بهترین و کامل‌ترین تجهیزات علیه افکار مردم به کار بسته‌اند، در مقابل هم رسانه‌های بین‌المللی را از پخششان جلوگیری کرده‌اند تا مردم از واقعیت‌هایی که آن‌ها نمی‌خواهند کسی متوجه شوند، بویی نبرند.

شمشادی با اشاره به ایستادگی جبهه رسانه‌ای جبهه مقاومت، تأکید کرد: همین‌که توانسته‌ایم آتش دهانه هجمه رسانه‌های معاند را با کمبود امکانات و نداشتن دسترسی به انتشار بین‌المللی کاهش دهیم، کار بزرگی است.

* شهر سقوط نکرده را می‌خواستند با رسانه سقوط کرده نشان دهند

وی در مثالی از جنجال‌آفرینی رسانه‌های بیگانه اظهار کرد: رسانه‌های استکباری قبل از حمله داعش و گروه‌های معارض به دمشق به‌دروغ اعلام کردند دمشق سقوط کرده است تا روحیه مردم سوریه و جبهه مقاومت را در هم شکنند، یعنی شهر سقوط نکرده را می‌خواستند با رسانه سقوط کرده نشان دهند، ولی ما نیز بیکار ننشسته و با حضور میدانی و انتشار اخبار واقعی نقشه آن‌ها را خنثی‌سازی می‌کردیم.

خبرنگار رسانه ملی بابیان اینکه جواب موشک را با موشک می‌دهیم، گفت: حمله‌های موشکی رسانه‌ای آن‌ها را با موشک‌های رسانه‌ای خودپاسخ می‌دهیم، در اینجا است که می‌توان به نقش بی‌بدیل اصحاب رسانه مو من و انقلابی پی برد.

* استراتژی نظام، حمایت از مظلوم عالم است

شمشادی با اشاره به استراتژی‌های تعیین‌شده از سوی امام راحل، رهبر فرزانه انقلاب و مصرح در قانون اساسی مبنی بر حمایت از مظلومان عالم و مقاومت، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با همه توان به کمک مردم مظلوم سوریه که در برابر توطئه جهانی قرارگرفته است رفته است.

وی، کمک مستشاران رسانه‌ای ایران را به جبهه مقاومت قابل‌ذکر بیان کرد و افزود: همان‌طور که مستشاران نظامی به نیروهای مقاومت برای بالا بردن سطح نظامی‌شان کمک می‌کنند، مستشاران رسانه‌ای هم به جبهه رسانه‌ای مقاومت برای شکست حربه‌های رسانه‌ای معاندان یاری می‌رسانند.

خبرنگار سابق رسانه ملی در سوریه با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «دوران اینکه آمریکا بگوید چه کسی برود و چه کسی بماند تمام‌شده است» تأکید کرد: مدافعان حرم امروز خواب‌های اوباما، آل سعود و همراهانشان را با حضور مقتدرانه‌شان در جبهه مقاومت، بر باد داده‌اند.

* مدافعان حرم باقدرت در برابر خون‌خوارترین تروریست‌های جهان ایستاده‌اند

شمشادی تصریح کرد: مدافعان حرم باقدرت در برابر خون‌خوارترین تروریست‌های جهان ایستاده‌اند، تروریست‌هایی که شامل گروه داعش و 99 گروه تروریستی با اسم‌های مختلف می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های سنگین رسانه‌ای جبهه داعش گفت: برای همین است که اسم داعش این‌قدر تکرار می‌شود و کسی زیاد متوجه دیگر گروه‌های تروریستی نیست که چه جنایاتی را بر سر مردم مظلوم وارد می‌کنند.

خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با تصریح بر اینکه باید خشونت‌های داعش به مردم نشان داده شود، خاطرنشان کرد: البته نباید آن چیزی که رسانه‌های داعش با صحنه‌های هالیوودی از داعش می‌خواهند به خورد افکار مردم بدهند انتشار یابد.

* دوره خبرنگاری در بحران و جنگ را آموزش بببینید

شمشادی با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه ما باید کاملاً با تاکتیک‌های رسانه‌ای آشنا باشند، گفت: اصحاب رسانه باید دوره خبرنگاری در بحران و جنگ را آموزش ببینند تا در موقع ضرورت بتوانند عکس‌العمل مناسبی از خود نشان دهند.

وی تصریح کرد: خبر باید متحول کننده و برآمده از فکر باشد، خبرنگاران سوری، پرس تی وی و شهید محسن خزایی از اصحاب رسانه در سوریه به شهادت رسیده‌اند، آن‌ها بر زمین افتادند تا پرچم حریم اهل‌بیت بر زمین نیفتد.

* یاد کردن از شهدا وظیفه همه ما است/ مراقب خانواده شهدا باشید

خبرنگار رسانه ملی یاد کردن شهدا را تکلیفی بر دوش همه اظهار کرد و گفت: اصحاب رسانه باید بدانند یاد کردن از شهدا باید از اولویت‌های کار رسانه‌ای آن‌ها باشد.

شمشادی بابیان انتقادی اظهار کرد: در برخی از فضاهای مجازی در حال تخریب وجهه مدافعان حرم هستند، باید بدانیم شهدا سر دادند ولی برخی از ما حتی حاضر نیستیم یک کامنت برای دفاع از آن‌ها بگذاریم برای اینکه از طرف آن‌ها طرد نشویم.

وی با اظهار بر اینکه همه فانی هستیم و لاجرم از این دنیاخواهیم رفت، گفت: شهدا انتخاب‌شده از سوی خدا هستند پس حواسمان به خانواده معزز این شهدا که در همسایگی ما زندگی می‌کنند باشد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.