سرویس: اقتصادی 16:00 - سه شنبه 14 دی 1395

روند صعودی مصرف بنزین در استان؛

مصرف بنزین در اصفهان 3.68 درصد افزایش یافت

مصرف سوخت بنزین در استان اصفهان در 9 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.68 درصد افزایش یافت.

به گزارش اصفهان شرق، مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اصفهان گفت: مصرف بنزین در 9 ماه نخست سالجاری در استان اصفهان به یک میلیارد و 485 میلیون و 900 هزار لیتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.68 درصد افزایش نشان می دهد.
حسین صادقیان افزود: بنزین یورو 4 نیز در همه جایگاه های سوخت کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ اطراف آن توزیع می شود.
به گزارش ایرنا، مقایسه آمارهای 9 ماه گذشته حاکی از روند افزایشی مصرف بنزین در استان اصفهان است.
مصرف بنزین در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 0.51 درصد، در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 3.08 درصد و در 9 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه گذشته 3.68 درصد افزایش یافته است.
کارشناسان از جمله دلایل این روند صعودی را افزایش تعداد خودروهای سواری، خودروهای تک سرنشین و تمایل مردم به استفاده از خودروی شخصی عنوان کرده اند.
همچنین مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اصفهان با اشاره به کاهش مصرف نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره (مازوت) در 9 ماه نخست سالجاری در استان اصفهان، گفت: مصرف نفت کوره در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 51.54 درصد کاهش یافته است.
صادقیان میزان مصرف نفت کوره در 9 ماه نخست در استان را 30 میلیون و 900 هزار لیتر اعلام کرد.
نفت کوره یا مازوت بیشتر به عنوان سوخت در نیروگاه ها استفاده می شود اما از دو سال گذشته بمنظور کاهش آلودگی هوا بنا به حکم دادستان اصفهان مصرف این سوخت در نیروگاه های این استان ممنوع شده است.
مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اصفهان افزود: مصرف نفت سفید نیز در این مدت 26 میلیون و 900 هزار لیتر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 19.6 درصد کاهش دارد.
صادقیان، میزان مصرف نفت گاز ( گازوئیل) از ابتدای سال تا آذر امسال در استان اصفهان را یک میلیارد و 801 میلیون و 900 هزار لیتر اعلام و تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 12.09 درصد کاهش نشان می دهد.
حدود 227 جایگاه سوخت بنزین، نفت و گاز و 150 جایگاه سی ان جی در استان اصفهان فعال است.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.