سرویس: اجتماعی 10:35 - سه شنبه 14 دی 1395

استاندار اصفهان:

هوشمندسازی موتورخانه‌ها با هدف کاهش آلودگی هوا در اصفهان اجرا شود

استاندار اصفهان گفت: در راستای طرح جامع کاهش آلودگی هوا، سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان موظف است شرایط را برای هوشمند کردن موتورخانه‌ها فراهم کند.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در جلسه بهینه‌سازی مصرف سوخت موتورخانه‌ها، اظهار داشت: آلودگی هوا یکی از معضلات استان است و از هر اقدامی که بتواند باعث کاهش آلودگی هوا شود استقبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به گزارش سازمان نظام مهندسی افزود: ساماندهی 5 هزار موتورخانه می‌تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد، بنابراین در راستای طرح جامع کاهش آلودگی هوا، سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان موظف است شرایط را برای هوشمند کردن موتورخانه ها فراهم کند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در حال حاضر یک هزار ساختمان آموزشی و یک هزار و 500 ساختمان مسکونی برای بهینه‌سازی موتورخانه‌ها توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان بررسی شده است.

وی افزود: شرکت ملی گاز استان نیز باید بحث هوشمندسازی مورتورخانه‌های حرارت مرکزی که در صرفه جویی و کاهش آلودگی می‌تواند بسیار مهم باشد را جدی گرفته و طرح افزایش کارایی موتورخانه‌های حرارت مرکزی را با قوت ادامه دهد.

زرگرپور با تاکید بر اینکه باید کارگروهی زیرنظر مدیریت بحران استانداری و با حضور شرکت‌های گاز، شهرک‌های صنعتی، اصناف، خانه صنعت و معدن، تجارت و دیگر ذینفعان تشکیل شود، گفت: این کارگروه باید چارچوبی را مشخص کند که در مدت زمان مشخص واحدهای قانونی و با مجوز متعهد شوند که سیستم سوخت مایع خود را حذف و به سیستم گاز سوز مجهز کنند.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه وزارت نفت نیز آمادگی خود را برای گازسوز کردن سیستم‌ها اعلام کرده است می‌توانیم در این راستا قدم‌های خوبی را برداریم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: براساس گزارش ارائه شده استقرار مدیریت انرژی در موتورخانه‌ها، مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی، ارتقا راندمان موتورخانه‌های مراکز عمومی و تجاری از جمله اقدامات و طرح‌های شرکت گاز در راستای بهینه سازی مصرف سوخت است که باید با قوت پیگیری شود.

در این نشست درباره اخذ مجوز نظام مهندسی برای کنترل موتورخانه‌های تمام دستگاه‌های اجرایی استان، سیستم‌های نظامی، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، هتل‌ها و همچنین چگونگی هزینه کرد بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.