سرویس: سیاسی 08:00 - سه شنبه 14 دی 1395

نامه سرگشاده بسیج دانشجویی اصفهان خطاب به رییس قوه قضاییه

ناکارآمدی مسؤولان در موضوع حقوق‌های نامتعارف به اثبات رسیده/ آقای آملی لاریجانی! بساط مدیران ویژه خوار را جمع کنید

سوالی که ذهن هر شاهد منصفی را متوجه خود می کند این است که این سرسپردگان خود فروخته چطور بدون اظهار ندامت و توبه در پیشگاه ملت و رهبری به این شکل گستاخانه جولان میدهند و با اینان و سرانشان باید چه کرد؟

به گزارش اصفهان شرق، بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان خطاب به ریاست محترم قوه قضاییه نامه ای سرگشاده نوشت.

متن نامه این دانشجویان بسیجی به این شرح است.
“قاضى امروز مسئول حیثیت اسلام است، مسئول حیثیت جمهورى اسلام است، و مثل قضات در طول تاریخ نیست که فقط مسئول باشد نسبت به قضاوتى که در مورد شخصى مى‏کرد. در اجراى حدود نباید از آن حدودى که حق تعالى فرموده است پایینتر عمل بشود و نباید زیادتر.” ( صحیفه امام، ج‏14، ص: 335)
با درود و عرض تحیات محضر مقدس حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفدا) همچنین سلام و درود به روح بلند و ملکوتی امام راحل و روان پاک شهدا ، اظهار می داریم:
عدالت طلبی و داد خواهی دو واژه بلند مفهومی است که امروزه به فصل مشترکی بین دستگاه خدوم قضا و جنبش دانشجویی انقلابی تبدیل گشته بطوریکه این جنبش در پی تحقق عدالت حداکثری، قوه قضاییه را یار و همراه مردم و خود میداند و از طرفی یقین دارد که قوه قضاییه امروز جنبش دانشجویی را همان حرکتی می داند که بنیان گذار فرزانه انقلاب، امام راحل می دانست یعنی حرکتی از دل ملت بزرگ ایران برای ملت بزرگ ایران.
همانطور که خود قطعا به آن واقفید جنبش دانشجویی در سال های پر فراز و نشیب خود از شعله های سرد قبل از انقلاب تا امروزی که به اعتلایی بی سابقه دست یافته است ، تلاطمات و امواج های بزرگ و کوچک بسیاری را دیده و همین آب دیدگی و تجربه سالیان متمادی باعث گشته که مسیری صحیح را برگزیند و افتخار فریاد برای مردم را بر سینه ی خود بنشاند.
امروزه جنبش دانشجویی انقلابی پرچمی را در دست دارد که روزگاری شما و همسنگرانتان در تلاطمات پیروزی انقلاب در دست داشتید و این افتخاریست برای همه آنانی که خود را جوان مومن انقلابی نامیده و داعیه تلاش برای انقلاب را دارند ، چرا که سعی و کوشش شما، همسنگرانتان و همه دلسوزان نظام چه در عرصه پیروزی انقلاب و چه دفاع از آن تلاشی است مقدس و درخور تقدیر پس به خوبی دغدغه ی این افسران جنگ نرم را درک می کنید و می دانید آنچه که می گوییم از سر خیر خواهی خدمتگذاران نظام اسلامی است و این درک و فهم شما از نیت خواهران و برادران کوچک ترتان محترم است.
همچون همه آنانی که فراز و فرود عمر بابرکت نظام اسلامی را دیده اند، می دانید دشمن خبیث و مکار این انقلاب از هیچ ابزار و رفتاری برای سرنگونی نظام اسلامی، مایوس ساختن مردم و جلوگیری از تحقق اهداف انقلاب بی بهره نمی ماند، روزگاری دنیاطلبان و حریصان گرگ صفت را مسلح و علیه ما می شوراند، روزگاری به گمان سلطه پذیری مردم گلوگاه های اقتصادی را می بندد و اکنون هم شاهد آن هستیم که پای در رکاب مرکب منحوس نفوذ مستقر کرده ولی در هر حال بروی شکاف مابین ولایت مردم و مطلقه فقیه حساب ویژه ای باز کرده و می کند.
امروز نیز شرایط و احوال مخاصمه ما و استکبار همانند سابق از اصل تلاش برای شکاف بین مردم و ولایت مطلقه فقیه پیروی می کند اما راه ها و روش ها پیچیده تر گشته و فتنه خود را در میان هزاران پرده مخفی ساخته است. بی گمان با نگاهی عمار گونه به صحنه ی این منازعه درک می کنیم مردان این میدان بیش از پیش می بایست هوشیار و تیز بین باشند چرا که حرف از سعادت یا شقاوت بشریت در سایه نبردی تمدنی در میان است.
همانطور که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان اذعان دارند طراحی های دشمن به منظور ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس اسلامی و در پی آن ایجاد شکاف، امروزه پیچیده تر از قبل و دارای ظرافت های کم سابقه ای است که در این بین نقش رسانه های معاند و خطوط داخلی آنان، عوامل و عنصار نفوذی دشمن به عنوان ابزار مدیریت نزدیک برخورد با نظام اسلامی همچنین مسئولان غفلت زده غیر قابل انکار است.

از طرفی در بین تمامی فتنه های بزرگ و کوچک بیش از سه دهه عمر با برکت نظام اسلامی، اکنون سه مسئله حقوق های نجومی و دریافت های نامتعارف برخی مدیران، باند های فاسد اقتصادی و عناصر فتنه گر بازمانده از فتنه سال 1388 از مهم ترین نقاط و سنگر های حمله به ارزش های اسلام و انقلاب به شمار می روند.
مسئله ی حقوق های نجومی و دریافت های نامتعارف برخی مدیران همانطور که خود نیز بهتر می دانید ناشی از ساخت و بستری ناسالم است که شکاف مابین کارمند و مدیری را زیاد و زیاد تر کرده و گواه از وجود طبقه ای نوکیسه و به شدت اشرافی می دهد. این عدم پایبندی به قانون تا آنجا در نگاه برخی از مسئولان ساده و البته صحیح است که عاملان آن گاها از ذخایر نظام شمرده و اصل مسئله گاهی در چارچوب قانون و یا سهم از سفره انقلاب نامیده می شود.

حال بنگرید به صحنه اجتماع که عده ای در لابه لای چرخ دنده های سیستم اقتصادی نئولیبرال در حال خرد شدن هستند و عده ای آنچنان که ذکر شد از امتیازات ویژه اقتصادی برخوردارند و البته خود را محق دانسته و با گردنی سر افراز به اعمال خود و هم باندی های خود افتخار می کنند. مگر نه اینکه حضرت امیر، علی (ع) می فرمایند:” قلم های خود را نازک کنید و ریز کنید و بین سطرها را نزدیک بهم گردانید و زیادتی کلمات -عبارت پردازی و روده درازی- را حذف کنید و مقاصد را در نظر بگیرید و بر حذر می دارم شما را از پرحرفی و پرنویسی؛ برای اینکه اموال مسلمین نمی تواند این گونه خسارتها را تحمل کند”؟( بحارالانوار ، جلد 41)
به راستی باید با صدایی بلند پرسید که این وقاحت بی سابقه عده ای مفت خور و یاوه گو از کجا نشات گرفته است و باید با آن چه کرد؟
مسئله دیگری که تاب مردم و دانشجویان انقلابی را به سر آورده، مسئله کارتل ها و باند های فاسد اقتصادی است که در جای جای ساختار های اقتصادی کشورمان کم و بیش ، خرد و کلان قابل مشاهده اند.

نمونه بارز این دست از مخلین نظام اقتصادی چندی است که به همت همکارانتان در بند به سر می برد و در حال پاسخگویی است، از طرفی اگر به گذشته نزدیک نگاهی بیاندازیم به خوبی شاهد نمونه های دیگری از این دست هستیم که البته برخی از آنان همچون افرادی پاک دست سعی در احیا وجهه ی خود دارند.

امروز نیز آنچنان که کم و بیش به گوش می رسد از این دست باند ها به شکلی ریشه دار همچون زالویی در حال ارتزاق از بیت المال هستند. گاهی در عرصه معاملات نفتی ورود کرده و صحنه گردان تضییع حقوق مردمند و گاه با استفاده از نفوذ خود در برخی وزارت خانه ها چوب هراج به ذخایر ارزی زده و هر آنچه که نیاز نمی باشد را وارد کشور می کنند.
اینک سوال این است این عده زالو صفت در سایه و دامان چه کسانی پرورش یافته اند و با هم قبیله ای های به ظاهر متعهدشان باید چه کرد؟
اما آن مسئله ای که در این بین خاطر هر انقلابی ای را آزرده می کند وجود و رسوب عناصر فتنه گر بازمانده از فتنه سال 1388 در برخی دستگاه های وابسته دولتی و غیر دولتی است و همچنین وجود همراهانی که پای آنان را حتی تا دفاتر برخی مسئولان عالی رتبه و البته در فضا های عمومی و آکادمیک باز می کند. گواه این امر حضور تعدادی از عناصر فتنه گر در صحن مقدس دانشگاه ها به خصوص به مناسبت روز دانشجو در قامت سخنران و یا با عنوان های دیگری است؛ مگر اینکه رهبر معظم انقلاب در باب فتنه و فتنه گری می فرمایند :” یکى از راه‌ها این است که با تبلیغات خود دلهاى مردم را، افکار مردم را از مبانى اعتقادى و ایمانى‌شان منصرف بکنند؛ و راه‌هاى گوناگونى از این قبیل. و رژیم ایالات متحده‌ى آمریکا در مورد ایران عزیز ما، و ایران‌اسلامى ما، همه‌ى این کارها را انجام داده است و به فضل‌الهى در همه‌ى این کارها هم شکست خورده است.

کودتاى نظامى، حمایت از فتنه گران، کشاندن مردم به خیابانها، مقابله‌ى با انتخابات، ایجاد شکاف، از این کارها یا انجام دادند یا تلاش کردند که انجام بدهند”( بیانات در مراسم بیست و پنجمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی)

سوالی که ذهن هر شاهد منصفی را متوجه خود می کند این است که این سرسپردگان خود فروخته چطور بدون اظهار ندامت و توبه در پیشگاه ملت و رهبری به این شکل گستاخانه جولان میدهند و با اینان و سرانشان باید چه کرد؟
هر سه مسئله فوق همانطور که پیش از این ذکر شد با هدایت و همراهی رسانه های معاند و خطوط داخلی آنان، عوامل و عناصر نفوذی دشمن به عنوان ابزار مدیریت نزدیک برخورد با نظام اسلامی همچنین مسئولان غفلت زده در حال انجام است چنان که وقتی به رسانه های معاند و خطوط داخلی آنان نگاهی می اندازیم به وضوح بهره گیری اینان از موضوع حقوق های نجومی در مسیر بی اعتبار جلوه دادن نظام مقدس اسلامی و در پی آن نهاد مقدس قضا را مشاهده می کنیم و یا زمانی که دقیق تر از قبل به موضوع باند های فاسد اقتصادی می پردازیم دست و اقدام مسئولان نالایق غفلت زده را می بینیم، همچنین اگر عمارگونه به حضور فتنه گران در صحنه جامعه بنگریم در می یابیم که با هدایت و رهبری عده ای نفوذی که به راحتی در سایه نگرش ساده لوحانه برخی مقامات میدان دار شده اند ، ظهور و بروز داشته و برای سرنوشت نظام و مردم نسخه می پیچند.
با تفاسیر فوق از دستگاه خدوم قضا انتظار می رود تا با برخوردی همچون قبل قاطعانه و البته بیش از پیش سریع بساط مدیران ویژه خوار را که با حقوق های نامتعارف خود اعتماد مردم به نظام را نشانه رفته اند جمع کند.

از طرفی دستان آلوده باند های فساد را از ساختار های اقتصادی کوتاه کند و در این عرصه بیش از پیش روشنگرانه برخورد کند همچنین حال که مطالبه عمومی محاکمه سران فتنه به هر مصلحتی به تعویق افتاده است اجازه ندهد عناصر خرده پا این جریان روباه صفت به سیرت و باطن نظام اسلامی حمله کنند.
از دستگاه متعهد قضا انتظار می رود که با اقدامات قاطع خود ابزار فتنه گری را از دستان رسانه های معاند خارج کرده و خطوط داخلی آنان را مورد شناسایی قرار داده برخورد کند. همچنین مدیران غفلت زده دستگاه های مختلف را که غفلت و ناکارآمدی آنان در مسائلی همچون حقوق های نامتعارف به اثبات رسیده مورد سوال قرار داده و رویه موجود را متوقف کند. از طرفی عناصر و عوامل نفوذی دشمن که در برخی از وزارت خانه ها به وفور حضور دارند را مورد برخورد قرار داده و جلو آسیب پذیری هر چه بیشتر دستگاه ها و نظامات دولتی و غیر دولتی بگیرد.
در این راه یعنی تحقق حداکثری عدالت جنبش دانشجویی انقلابی با نگاهی ویژه به این کلام الهی که “ای کسانی که ایمان آورده‌اید! همواره برای خدا قیام کنید، و از روی عدالت، گواهی دهید! دشمنی با جمعیّتی، شما را به گناه و ترک عدالت نکشاند! عدالت کنید، که به پرهیزگاری نزدیکتر است! و از (معصیت) خدا بپرهیزید، که از آنچه انجام می‌دهید، با خبر است!”( سوره مبارکه المائده آیه ۸) همواره یار و یاور عدالت طلبان بوده و خود را موظف به پیگیری و مطالبه حقوق حقه ملت میداند و در این بین از همه مسئولان بویژه مسئولان محترم نهاد قضا میخواهد با اهتمام هر چه بیشتر گام در مسیر عدالت بردارند.
باشد که خداوند متعال همه ی مسئولین ولایت مدار و هوشیار را در سایه خود بیش از پیش موفق بدارد.
انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.