سرویس: اجتماعی 09:25 - سه شنبه 14 دی 1395

رئيس دفتر تحقيقات کاربردي فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت:

پليس زن گردشگري به میدان می آید

رئيس دفتر تحقيقات کاربردي فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر به گردشگران زن خارجي يک کارشناس انتظامي خانم مسلط به زبان خارجه را در کيوسک پليس گردشگري مستقر کردیم.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ عليرضا سعيدي رئيس دفتر تحقيقات کاربردي فرماندهي انتظامي استان اصفهان از راه اندازي تنها مرکز مطالعاتي ويژه امنيت و گردشگري کشور در اين دفتر خبر داد و گفت: اين مرکز آماده ارائه خدمات به محققان سراسر کشور در اين حوزه مطالعاتي است.
وی اظهار داشت: از حدود هفت سال پيش که دفتر تحقيقات کاربردي فرماندهي انتظامي استان ها راه اندازي شد به هر کدام از اين دفاتر يک موضوع مطالعاتي ويژه محول گرديد تا بتوانند علاوه بر تامين نياز پليس استان خود در آن حوزه به يک مرجع و منبع علمي براي محققان و پژوهشگران تبديل شوند و در زمينه توليد علم و دانش قدم هاي موثري را بردارند.
اصفهان قطب گردشگري و ميراث غني فرهنگي تاريخي
وي افزود: با توجه به اينکه استان اصفهان قطب گردشگري کشور محسوب مي شود و به این دليل همواره مورد توجه گردشگران از اقصي نقاط دنيا است به همين جهت موضوع مطالعات ويژه “امنيت و گردشگري” به دفتر تحقيقات کاربردي فرماندهي انتظامي استان اصفهان محول گرديد.
اين مقام مسئول به اقدامات صورت گرفته در زمينه توليد دانش در حوزه مطالعات” امنيت و گردشگري” اشاره کرد و عنوان داشت: در اين زمينه فعاليت هاي علمي و تحقيقاتي خوبي با همکاري رؤسا و اساتيد دانشگاه ها، نخبگان علمي و صاحب نظران و همچنين استفاده از تجربيات و نظريات کارشناسان انتظامي استان طي اين سال ها صورت گرفت و توانستيم تنها مرکز مطالعاتي ويژه امنيت و گردشگري کشور را در پليس اصفهان راه اندازي کنيم.
اين مقام انتظامي تصريح کرد: مرکز مطالعاتي ويژه امنيت و گردشگري پليس اصفهان آمادگي دارد تا به تمام محققان و پژوهشگران و دانشجويان سراسر کشور که قصد مطالعه و تحقيق در اين حوزه را دارند خدمت رساني نموده و همکاري لازم را با آنان به عمل آورد.
پلیس زن گردشگری به کمک گردشگران زن خارجی می آید
وي گماردن پليس زن در “پليس گردشگري” به منظور ارائه خدمات بهتر به گردشگران زن خارجي را يکي از موضوعات تحقيقاتي اين مرکز عنوان کرد و گفت: نتيجه اين تحقيق منجر به استقرار يک کارشناس انتظامي خانم مسلط به زبان خارجه در کيوسک پليس گردشگري واقع در ميدان امام (ره) شد که در حال حاضر اين کارشناس پليس به مسائل و مشکلات زنان گردشگر خارجي رسيدگي مي کند که اين موضوع با استقبال خوب گردشگران زن مواجه شده است.
سعيدي طرح جلوگيري از تردد وسايل نقليه در اماکن گردشگري را يکي از پيشنهادهاي  ارائه شده در جلسات انديشه ورزي اين دفتر عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرايي شدن اين پيشنهاد طرح بسته شدن ميدان امام (ره) اصفهان به روي وسايل نقليه با همکار شهرداري اصفهان انجام شد و طرح پياده رو کردن خيابان چهارباغ عباسي نيز در دست اقدام است که اميدواريم اين اتفاق با حمايت و همکاري شهرداري اصفهان به سرانجام برسد.
نظرسنجي از گردشگران در خصوص توسعه امنيت گردشگري کشور
رئيس دفتر تحقيقات کاربردي فرماندهي انتظامي استان اصفهان افزود: در صدد هستيم تا نمايندگاني را به فرودگاه امام خميني (ره) تهران اعزام و از تمام گردشگران خارجي که در حال خروج از کشور هستند در زمينه نگرش آنان از امنيتي که براي گردشگران فراهم شده بود نظرسنجي کنيم که قطعاً نتايج اين نظرسنجي ها مي تواند به توسعه امنيت گردشگري کشور کمک شاياني نمايد.
سعیدی در خصوص تحقيقات صورت گرفته بر روي موانع و مشکلات پيش روي گردشگران گفت: در اين زمينه نيز کارهاي خوبي صورت گرفته و مشکلات و راهکارهاي رفع آنها که در خلال اجراي تحقيقات به آنها رسيديم را به سازمان ها و دستگاه هاي مربوطه اعلام مي کنيم که اميدواريم با دقت نظر و توجه اين نهادها شاهد توسعه و رونق بيش از پيش صنعت گردشگري کشور باشيم.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.