اصفهان شرق

شکل‌گیری «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» بر مبنای انقلابی گری/ این جبهه مردمی را باید حمایت کرد

کدخبر: 122256
1395/10/13 در ساعت 17:10

به گزارش اصفهان شرق، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پیرامون فعال شدن جبهه‌ای با عنوان «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» اظهار کرد: این حرکت، حرکت بسیار خوبی است که با استقبال مردم هم روبرو شده است.jafari

بهروز جعفری با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان در پنجم آذر امسال گفت: اصولگرا و اصلاح‌طلب نداریم ولی انقلابی، غیرانقلابی و ضدانقلابی داریم.

وی بابیان اینکه ممکن هست فردی در طیف اصلاح‌طلب باشد ولی پای بند به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد، تأکید کرد: در گروه‌هایی که تابه‌حال زیر پرچم اصولگرایی تشکیل‌شده است هنوز اتحاد کاملی شکل نگرفته است.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به اسامی‌ای همچون جبهه پایداری، جبهه پیروان خط امام و رهبری و … گفت: درواقع این گروه‌ها با اینکه ممکن هست دارای اختلاف‌سلیقه باشند در دایره اصولگرایی قرار می‌گیرند.

جعفری با انتقاد از این موضوع که هنوز اتحاد کامل بین این گروه‌ها ایجاد نشده است، خاطرنشان کرد: در انتخابات دوره قبل ریاست جمهوری رأی اصولگرایان در چند سبد قرار گرفت ولی اصلاح‌طلبان که آن روزها با عنوان اعتدال به میدان آمده بودند در یک سبد.

وی با توصیه به اینکه زمانی که نام «جبهه» آورده می‌شود باید یک فراگیری شکل بگیرد، اظهار کرد: مؤسسان «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» با الهام گرفتن از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب، اقدام به تشکیل جبهه‌ای بر مبنای انقلابی گری کرده‌اند.

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه امیدوارم این جبهه بتواند ضعف‌ها و نقصان‌های قبلی را از بین ببرد، گفت: استقبال خوب مردم و چهره‌های سیاسی،‌اجتماعی و فرهنگی نشان از مقبولیت این جبهه دارد، همچنین مشخص است این جبهه صرفاً برای انتخابات شکل نگرفته است و همواره به فعالیت خود پس از انتخابات نیز ادامه خواهد داد.

نماینده سابق سمیرم در مجلس هشتم تصریح کرد: باید از این جبهه مردمی حمایت کرد.

اعضای مؤسس جبهه مردمی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عصر روز پنجم دی‌ماه با حضور در مجموعه سرچشمه تهران با قرائت بیانیه‌ای رسماً اعلام موجودیت کردند.

هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین رحیمیان تشکیل‌شده و اعضای آن آقایان یحیی آل اسحاق، مهدی چمران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رضا روستا آزاد، محمود خسروی وفا، مهدی محمدی، علیرضا مرندی، نادر طالب‌زاده و خانم مرضیه وحید دستجردی هستند.

در بخشی از بیانیه این جبهه مردمی تأکید شده است: «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که عنوان این حرکت مردمی و خیزش عمومی است، در نخستین گام به تشکیل «مجمع مردمی نیروهای انقلاب» همت خواهد گماشت. این مجمع که برخاسته از متن نیروهای مؤمن و انقلابی سراسر کشور است، با توجه به انتخابات پیشرو که با عنایت به شرایط کشور، بسیار مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود، در فرآیندی مشارکتی و مبتنی بر مردم‌سالاری، خط‌مشی سیاسی و اهداف و برنامه‌های جبهه را معین و اعلام خواهد نمود.

انتهای پیام/صاحب نیوز