سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 09:25 - دوشنبه 13 دی 1395

رئيس آزمایشگاه مرکز ناباروری اصفهان

افزایش شانس بارداری با روش پرایمو

مرکز ناباروری اصفهان با استفاده از روش جدید پرایمو شانس بارداری را برای زوجین افزایش داد.

به گزارش اصفهان شرق، دكترمحمدحسين نصر اصفهانی رئيس آزمایشگاه مرکز ناباروری اصفهان و جنین شناس گفت: با گذشت بیش از 30 سال از اولین تولد لقاح آزمایشگاهی، علم جنین شناسی تحولات بسیاری داشته و با استفاده از روش های نوین و تجهیزات جدیدتر روز به روز به موفقیت و کارآیی روش لقاح مصنوعی افزوده شد.

دكترمحمدحسين نصر اصفهانی افزود: جنین ها بعد از لقاح نیاز است که در محیطی شبیه محیط بدن که دستگاه آنکو باتور است بماند تا رشد کنند و در طی مراحل رشد باید جنین مدام بررسی شود که از میزان رشد آن اطلاع پیدا کنیم.

به گفته وی این روش جدید (پرایمو) به ما این امکان را می دهد جنین را به مدت 7 روز در دستگاه آنکوباتور قرار دهیم و از ورود و خروج جنین، جلو گیری می شود چرا که تغییر دمای محیط می تواند باعث از بین رفتن جنین شود و در این 7 روز هر ده دقیقه یکبار به وسیله دوربین از مراحل رشد جنین عسکبرداری می شود و اطلاعات کاملی از رشد جنین به ما می دهد.

وی به مزیت های این روش اشاره کرد و گفت: در این روش امنیت کار بالا می رود، دمایی شبیه محیط بدن برای جنین فراهم می شود و در بهترین حالت رشد می کنند و علاوه بر ثبت اطلاعات کاربردی کیفیت جنین به ما این امکان را می دهد تا جنینی که شایستگی بیشتری دارد برای انتقال به رحم مادر انتخاب شود.

دکتر اسدالله کلانتری متخصص زنان و نازایی هم گفت: از هر 100 زوج ایرانی 20 زوج با مشکل ناباروری مواجه هستند و 15 درصد از زوجینی که ازدواج می کنند باید احتمال بدهند که ممکن است قرعه نازایی به نام آنها بیفتد.

وی تاكيد كرد: با استفاد ه از روش ها و تکنیک های جدید چون پرایمو شانس بارداری از 4۰به50 درصد افزایش پیدا کرده است .


دکتر کلانتری افزود: اين روش جديد علاوه بر افزايش احتمال باروری بيماران ، باعث كاهش هزينه‌های کلی درمان اين بيماری نيز می‌شود.

متخصص زنان و نازایی گفت: این مرکز توانسته کار خود را به خوبی انجام دهد به طوریکه هم اکنون مورد توجه بیماران کشورهای همسایه از جمله عراق، کویت، پاکستان، ترکیه، افغانستان و ارمنستان قرار گرفته است.

بیماران خارجی در یک سال گذشته 1 میلیون پانصد هزار دلار ارز وارد این استان کرده اند و این موضوع باعث شده اصفهان به کانون توجه بیماران نابارور تبدیل شود.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.