سرویس: اخبار شهرستان 14:31 - سه شنبه 14 دی 1395

در جلسه اتحادیه های تولیدی و اصناف اصفهان در بن رود مطرح شد؛

بررسی راهکاری عملی اقتصاد مقاومتی در شرق اصفهان/ ظرفیت های موجود سرمایه گذاری برای اشتغال زایی شناخته شود

جلسه هم اندیشی به منظور بررسی راهکاری عملی اقتصاد مقاومتی در شرق اصفهان با توجه به ظرفیت های موجود و اشتغال زایی در منطقه و همچنین سوق دادن سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، جلسه اتحادیه های تولیدی و اصناف اصفهان با حضور جمعی از مسئولین بخش بن رود و نمایندگان ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) در بخشداری بن رود برگزار شد.

این جلسه هم اندیشی به منظور بررسی راهکاری عملی اقتصاد مقاومتی در شرق اصفهان با توجه به ظرفیت های موجود و اشتغال زایی در منطقه و همچنین سوق دادن سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال بود.

اصناف و اتحادیه های تولیدی از توانمندی ها و ظرفیت های بسیار بالایی در مقایسه با دیگر بخش ها برخوردار هستند و اگر قرار باشد در اقتصاد شرق اصفهان، تحولی به وجود آید از طریق همکاری اصناف و اتحادیه ها بهتر محقق می شود که با کمترین سرمایه امکان ایجاد اشتغال را دارند.

در این جلسه اداره اصناف برای اعطای مجوز مشاغل خانگی و ساماندهی و پیگیری پروانه های کسب مشاغل در منطقه اعلام آمادگی کرد و با توجه به وجود حرفه قالی بافی در منطقه شرق مدیر اداره فرش صنعت ومعدن استان از آموزش های به بافی به صورت رایگان در منطقه خبر داد.

قول مساعد برخی اصناف در جهت آموزش های مشاغل خانگی به صورت رایگان برای مردم از دیگر مصوبات تعیین شده در این جلسه بود.

آمادگی سازمان فنی وحرفه ای بخش بن رود در جهت راه اندازی کارگاههای مشاغل خانگی نیز مطرح و به تصویب جلسه رسانده شد و در ادامه استفاده از ظرفیت گردشگری منطقه و ایجاد نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی تولیدی در منطقه توریستی ورزنه از دیگر مباحثی بود که به آن پرداخته شد.

همچنین مقرر شد بسیج سازندگی ناحیه امام علی(ع) کارشناسانی را برای بازدید از منطقه و بررسی امکانات و ارائه طرح های کلی اعزام کند و با اتحادیه فرش استان جهت راه اندازی کارگاه های قالی بافی در شرق اصفهان همکاری داشته باشد.

به طور کلی با توجه به خشکسالی های پی در پی، شناسایی ظرفیت های ایجاد اشتغال در شرق اصفهان و سوق دادن بخشی از سرمایه های استان در این منطقه می تواند در کمک به رفع معظل بیکاری سودمند باشد.

در پایان جلسه از شهرک صنعتی و کارگاهای خیاطی و سفره بافی بانوان ورزنه بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.