سرویس: اجتماعی 17:04 - یکشنبه 12 دی 1395

به منظور ساماندهی و جلوگیری از نابهنجاری گردشگری صورت گرفت؛

اختصاص مدیریت فرهنگی تپه های شنی ورزنه به سرمایه گذار سایت واحه/ کنترل جدی بر ورود گردشگرنما به شرق اصفهان

بخشدار بن رود گفت: بر اساس تدابیر اخذ شده به لحاظ جلوگیری از موازی کاری و نابهنجاری در گردشگری شرق اصفهان، بحث مدیریت فرهنگی تپه های شنی ورزنه به سرمایه گذار بخش خصوصی سایت واحه داده شد.

بخشدار بخش بن رود در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به اینکه شرق اصفهان به ویژه ورزنه، دارای اهمیت زیادی در حوزه تفریحی و گردشگری به حساب می آید، گفت: طبق تدبیر اندیشیده شده از سوی فرماندار، پیرامون جلسه ای که با حضور مسئولان بخش بن رود در خصوص گردشگری ورزنه گرفته شد، به لحاظ جلوگیری از نابهنجاری و حل برخی مشکلات ایجاد شده در این حوزه، بحث مدیریت فرهنگی تپه های شنی ورزنه به یک نفر واحد اختصاص داده شد.

صادقی با اشاره به اینکه سایت واحه به همت سرمایه گذار بخش خصوصی اداره می شود، اظهار کرد: به لحاظ اینکه مدیریت سایت واحه با شخص آقای هوایی، سرمایه گذار بخش خصوصی است، طی تدابیر اخذ شده، کنترل و مدیریت فرهنگی تپه های ماسه ای ورزنه نیز به ایشان داده شد و همچنین با کسانی که مجوز گردشگری نداشته و اقدام به فعالیت کنند، از طریق نیروی انتظامی و در محاکم قضایی برخورد خواهد شد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه با کنترل جدی تپه های شنی از آشفتگی و نابهنجاری جلوگیری خواهد شد، افزود: قطعا تپه های شنی ورزنه منطقه آزاد نیست که برخی به این تصور در منطقه حاضر شده و دست به اقدامات نابهنجارانه ای بزنند که باعث ایجاد اعتراض مردم و  علمای شهر شود و  با مدیریت صحیح و واحد، شاهد کاهش برخی رفتارهای هنجارشکنانه در گردشگری ورزنه خواهیم بود.

بخشدار بیان کرد: همه نیروهای خدوم از جمله نیروی انتظامی، بسیج، ستاد احیای امر به معروف و دیگر مسئولان محلی، دغدغه کافی برای کنترل شرایط گردشگری به نحو اسلامی و مطلوب را دارند و اگر امنیت سرمایه گذار حفظ شود، می توان با همکاری همه جانبه از رفتارهای مغایر قانون و نابسامانی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه توافق نامه ای با شهرداری و سایت واحه بسته شد که بتوان 50 درصد هزینه ورودی به تپه های شنی را به شهرداری اختصاص داد، گفت: ورود برای شهروندان محلی که قصد تفریح در تپه های ماسه ای را دارند، رایگان است و ورودی تپه ها کنترل خواهد شد تا منافع و سلامت گردشگری به قوت خود باقی بماند.

به گزارش اصفهان شرق، قطعا گردشگری در ورزنه باید تحت تابلو و پوشش صحیح و قانون مند به کار خود ادامه دهد و این زمانی محقق می شود که قانون را زیرپا نگذاریم. برخی افراد گمانه زنی های نادرستی از مدیریت واحد تپه ها داشته و این را محدودیتی برای برخی محلی ها در کسب درآمد از فروش محصولات محلی به گردشگران می دانند ولی باید دانست که اگر مدیریت منطقه ای از حوزه گردشگری، به فرد واحدی اختصاص یافت، فرد مذکور موظف به کنترل شرایط به نحو قانونی و در همه ساعات شبانه روز است و تخطی از آن به نوعی تخطی از قانون مربوطه خواهد بود. باید دانست موازی کاری در حوزه گردشگری، نتایج خوبی بر اقتصاد منطقه نخواهد داشت و جای خالی مدیریت واحد در تپه های شنی احساس می شد.

به زودی مصاحبه ای بدون پرده از مدیریت سایت تفریحی واحه از همین رسانه منتشر می شود.

انتهای پیام/ ش

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.