سرویس: اجتماعی 15:04 - یکشنبه 12 دی 1395

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

کاهش 41 درصدی تصادفات اصفهان در آذرماه/ بانوان به دوربین‌ های مداربسته در استخر و سالن‌ ورزشی توجه کنند

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت:ما تذکرات درخصوص استفاده از دوربین مدار بسته در سالن‌های ورزشی و استخرها و موبایل را به شهروندان داده ایم و مسئولان این مراکز نیز هوشیارتر عمل کنند.

به گزارش اصفهان شرق، سردار عبدالرضا آقاخانی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با ارائه گزارش عملکرد نیروی انتظامی استان اصفهان در آذر ماه اظهار داشت: جرایم خشن استان در این بازه زمانی با کاهش شش درصدی نسبت به آذرماه ۹۴ روبرو بوده است.

وی همچنین به افزایش دو  درصدی کشفیات سرقت، ۳۲ درصدی مواد مخدر، ۸۷ درصدی تجهیزات ماهواره‌ای، یک هزار و ۵۶۶ درصدی کشف ویدئو و فیلم‌های غیرمجاز و دو هزار و ۱۰۶ درصدی کشف سوخت قاچاق در استان اصفهان در آذرماه سال جاری اشاره کرد و افزود: همچنین در تصادفات برون شهری ۴۱ درصد و در مجموع متوفیان ناشی از تصادفات در استان با ۳۵ درصد کاهش در استان اصفهان روبرو بوده‌ایم.

 فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص عملکرد ۹ ماهه نیروی انتظامی استان اصفهان نیز اضافه کرد: در بحث مواد مخدر در استان اصفهان در این بازه زمانی ۲۸ تن انواع مواد مخدر کشف  شده است.

کشف ۴۶۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان اصفهان در ۹ ماهه امسال

وی با بیان اینکه ۴۹۸ هزار لیتر  سوخت قاچاق در  سطح استان اصفهان کشف شده است، گفت: ۳۸ درصد افزایش دستگیری در حوزه سارقین و ۴۸ درصد افزایش افراد شرور را در استان اصفهان در ۹ ماهه امسال داشته‌ایم.

سردار آقاخانی با بیان اینکه در کل دستگیری ها با افزایش دو درصدی در استان اصفهان روبرو بوده‌ایم، افزود: همچنین باید توجه داشته باشیم که در تصادفات استان نیز در ۹ ماهه امسال با کاهش سه درصدی در تصادفات درون شهری، کاهش ۱۰ درصدی در تصادفات برون شهری و در مجموع تصادفات نیز با کاهش شش درصدی روبرو بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سه ماهه باقیمانده امسال مبارزه با قاچاق ارز و کالا در دستور کار ویژه نیروی انتظامی قرار دارد، اضافه کرد: در این راستا در ۹ ماهه امسال در مجموع سه هزار و  ۳۴۷ پرونده در حوزه کالای قاچاق تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در سال جاری ۶۳۰ دستگاه خودرو در حوزه قاچاق کالا توقیف شده است که کالاهایی همچون انواع مشروبات الکلی، سلاح، دستگاه دریافت تجهیزات ماهواره، لوازم صوتی و تصویری، لوازم آرایشی و بهداشتی و اسباب بازی‌های کودکان و .. را جابجا می کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه  برخورد با توزیع کنندگان خرد در محلات، معتادین ولگرد، ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی، برخورد با اراذل و اوباش و مخلین نظم و امنیت عمومی از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی در سال جاری است، ادامه داد: کاهش تصادفات راهنمایی و رانندگی و مبارزه با جرایم سایبری نیز از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی در سه ماهه باقیمانده امسال است.

کشف ۳۰۰ میلیارد ریال زمین‌خواری در استان اصفهان

سردار آقاخانی به کشف ۳۰۰ میلیارد  ریال زمین خواری در استان اصفهان در ۹ ماهه امسال اشاره کرد و افزود: همچنین باید توجه داشته باشیم که ما تذکرات لازم در خصوص استفاده از دوربین مدار بسته در سالن‌های ورزشی و استخرها و همچنین استفاده از تلفن همراه در این اماکن را به شهروندان ارائه کردیم و مسئولان این مراکز نیز باید هوشیارتر عمل کنند.

وی اضافه کرد: همچنین مسافرانی که به اصفهان سفر می‌کنند باید توجه داشته باشند که خانه‌های اجاره‌ای غیر مجاز محل امنی برای مسافران نیست و باید از مراکز اقامتی مجاز استفاده کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به کاهش ۲۷ درصد جرایم نیروهای انتظامی اشاره کرد و افزود: استان اصفهان در این زمینه جایگاه خوبی را  در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص راه اندازی پلیس گردشگری بانوان نیز گفت: در این زمینه هنوز برنامه‌ای نداریم و از طرفیت پلیس آقایان برای این امر استفاده می کنیم.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.