اصفهان شرق

نخستین یادواره شهدای مدافع حرم اصفهان برگزار می‌شود

کدخبر: 122131
1395/10/12 در ساعت 17:00

به گزارش اصفهان شرق، سردار مجتبی فدا پیش از ظهر امروز پیرامون یادواره شهدای مدافع حرم اصفهان اظهار کرد: با توجه به پیروزی‌های جبهه مقاومت در سوریه و آزادسازی شهر حلب و به منظور تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم ایرانی و مهاجر در تیپ فاطمیون و زینبیون مراسم بزرگداشتی ترتیب داده‌ایم.

وی افزود: سخنران این یادواره حجت‌الاسلام صدیقی و سید رضا نریمانی نیز مداح این مراسم خواهد بود، این یادواره چهارشنبه  15 دی‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا در خیمه گلستان شهدا برگزار می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان (عج) با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم جهت حضور خانواده شهدا از دیگر شهرستان‌های استان فراهم شده است، یادآور شد: بهانه دیگر این بزرگداشت، نزدیک شدن به سالگرد شهادت شهید کاظمی به همراه 9 تن از شهدای عرفه است که در حادثه سقوط هواپیما در سال 1384 به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

فدا خاطر نشان کرد: پیکر شهید سید مهدی موسوی از تیپ فاطمیون نیز در این مراسم بدرقه می‌شود و صبح روز پنجشنبه تشییع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان بیش از 90 شهید مدافع حرم داشته است، تأکید کرد: عمده شهدا در دفاع مقدس و جبهه مقاومت از قشر پایین جامعه هستند و نیروهای مدافع حرم به دلیل جنگ در شرایط برون‌مرزی، از قابلیت‌ها و ویژگی‌های برتری برخوردارند.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به اینکه در جنگ‌های نامنظم کسی که حمایت مردم را داشته باشد، پیروز میدان خواهد بود، ادامه داد: دولت سوریه بازسازی و جمع‌آوری مواد منفجره از شهرهای آزادشده را توسط نیروهای داوطلب و ارتش آغاز کرده است و کسانی که تمایل به شرکت در این امر خیر دارند، می‌توانند به شماره‌حساب‌های سپاه و یا بسیج سازندگی کمک‌های نقدی خود را اهدا کنند.

دستگاه‌های مختلفی چون بسیج، سپاه، بنیاد شهید، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و شهرداری در این یادواره مشارکت کرده‌اند.

در این مراسم برنامه‌های جانبی چون روایت گری با حضور محمد احمدیان، پخش مستند و سرود هم در نظر گرفته شده است و قرار است فرزندان شهدای مدافع حرم با عکس پدرانشان وارد گلستان شهدا شده و با اهدای شاخه گلی بر مزار آن‌ها در مراسم حضور یابند.

انتهای پیام/فارس