سرویس: اقتصادی 16:00 - یکشنبه 12 دی 1395

معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان اعلام کرد؛

دلایل گرانی گوشت قرمز اعلام شد/ توجیه اقتصادی صادرات دام با افزایش نرخ دلار

به دنبال افزایش نرخ ارز، اکنون صادرات توجیه اقتصادی یافته و این سبب گرانی گوشت قرمز شده است.

به گزارش اصفهان شرق، امیرحسین افیونی در خصوص دلایل افزایش نرخ گوشت قرمز در اصفهان و حتی کشور، بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون بین 20 تا 25 درصد شاهد افزایش نرخ ارز بودیم که طور 100 درصد موجب بیشتر شدن صادرات و کاهش واردات و در نهایت گرانی گوشت قرمز در کشور و استان اصفهان شده است.
وی با تاکید بر اینکه هر چه قدر نرخ ارز کاهش یابد، واردات گوشت قرمز بیشتر و صادرات آن کمتر می شود، تصریح کرد: اما اکنون با افزایش نرخ ارز صادرات، توجیه اقتصادی یافته و سبب گرانی گوشت قرمز شده است.
افیونی با بیان اینکه نرخ گوشت قرمز طی چند سال گذشته تقریبا ثابت و حتی کمتر از نرخ تورم 15 درصدی بود، تاکید کرد: افزایش نرخ ارز طی یک ماه گذشته تاکنون، سبب پریدن فنر قیمت گوشت شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اوایل امسال بیماری تب برفکی موجب از بین رفتن تعدادی از دام های ما شد، گفت: این بیماری یکی از دلایل افزایش نرخ گوشت قرمز است که با یکی شدن اتفاقات دیگر بیشتر خود را نشان داده است.
معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان همچنین افزود: در بحث فراوری گوشت قرمز از دامداری تا قصابی، طی چند سال گذشته خدمات مختلف از جمله دستمزد کارگران، انرژی و مباحث پزشکی افزایش قیمت داشته است.
وی تاکید کرد: باید اعلام کنم که اکنون گوشت قرمز تولیدی استان اصفهان از لحاظ سلامت در بالاترین سطح قرار دارد.
افیونی با تاکید بر اینکه اصفهان در تامین گوشت قرمز با کمبود دام مواجه نیست، گفت: در حال حاضر میزان تولید گوشت قرمز در استان اصفهان حدود 56 هزار تن است.
وی با بیان اینکه بیشتر دام های استان از نوع گوساله است، افزود: در حال حاضر میزانی از گوشت گوساله اصفهان به خارج استان صادر می شود و در ازای آن گوسفند مورد نیاز وارد استان می شود.
برای تامین گوشت گوسفند مورد نیاز استان میزانی از این فراورده پروتئینی از استان خارج و نیاز اصفهان وارد می شود.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.