سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:01 - یکشنبه 20 بهمن 1392

رحیم پور ازغدی:

گستاخی چند روز اخیر آمریکایی ها باید مشتاقان ارتباط با غرب را از خواب غفلت بیدار کند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کسانی دچار سوتفاهم برقراری رابطه با آمریکا بودند که گستاخی چند روز اخیر مقامات آمریکایی باید آنها را از خواب غفلت بیدار کند.

به گزارش اصفهان شرق: حسن رحیم پور ازغدی ظهر امروز در همایش انقلاب و جوانان که در اداره کل ورزش و جوانان مشهد برگزار شد اظهار کرد: جوانان به دلیل داشتن قلبی پاک و احساسات بسیار سریعتر از سایر نسل‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرند و ذات جوانان همراه با نشاط و سرزندگی است و هر مسئله ای که جلوی این نشاط را بگیرد غیر دینی و خطا است.

عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که جوانان باید پای آرمان های انقلاب ایستادگی کنند،خاطر نشان کرد: اگر نسل جوان امروز برای ایستادگی پای آرمانها هزینه بدهد در چند سال آینده، قدرت اول علمی جهان هستیم.

عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به خصوصیات جامعه دینی، گفت: جامعه دینی یک جامعه علمی استو ملاک سلامی بودن یک جامعه، مقدار علمی است که تولید می‌کند و از منظر اسلام همه علومی که مشکلات و اشکالات جامعه را حل کند و به رشد کرامت انسانی، عدالت و محو فقر در جامعه کمک کند، علوم اسلامی هستند.

رحیم پور ازغدی با توجه به این ویژگی جامعه اسلامی افزود: بر اساس فرموده پیامبر گرامی(ص) در جامعه اسلامی افراد یا یاد می دهند یا یاد می گیرند و آن بخش از جامعه که هیش تلاشی نمی‌کند جزوء جامعه اسلامی نیست پس وظیفه ما و انقلاب بیرون کردن جهل از جامعه است.

وی افزود: ارتباط با جهان به معنای پذیرش ولایت آنها نیست بلکه ما باید سبک زندگی و آداب و رفتار خود را حفظ کنیم تا به جامعه ما آسیب نرسد.

عضو شواری انقلاب فرهنگی با اشاره به این که یکی دیگر از اصول جامعه اسلامی حفظ ادب است، اظهار کرد: آگاه و عالم باید مودب باشد و باید به علم نگاه معنوی داشته باشد.

وی تصریح کرد: طبق احادیث، جوان در بیست سالگی دنبال دوندگی و کار باشد در ۳۰ سالگی از غرور و افتادن در این دنیا دوری کند و در ۴۰ سالگی باید آماده برای ملاقات با خدا باشد.

وی با اشاره به گستاخی های اخیر مقامات آمریکایی، بیان کرد: متاسفانه در چند روز اخیر مقامات آمریکایی در مورد دادن سبد کالا به مردم، گفتند که ما به ایران پول داده ایم و آنها توانستند ملت گرسنه را سیر کنند این گفته ها باید کسانی که دچار سوتفاهم ارتباط با آمریکا بودند را برطرف کند.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد:جوانان ما امروز نباید به دنبال خوشگذرانی باشند تا ملتی تو سری خور نباشیم ولی در کنار حفظ استقلال فرهنگی و فکری، ارتباط علمی با سایر کشورها برقرار باشد و طبق روایات حرف حساب و درست اگر از زبان کافر هم باشد باید آن را بپذیریم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.