سرویس: اجتماعی 10:00 - سه شنبه 19 شهریور 1392

در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان صورت می‎گیرد

بزرگداشت بانویی که کلاه قرمزی مدیون اوست

در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان از دنیا فنی‌زاده بانویی که کلاه قرمزی موفقیت و محبوبیتش را مدیون اوست، تجلیل می‎شود.

13911223000198_PhotoA
به گزارش اصفهان شرق، کلاه قرمزی عروسکی که قسمت اعظمی از دنیای کودکی بسیاری از ما را به خود اختصاص داده، عروسکی بی‎جان که به دست هنرمندانی توانمند ساخته شد، به حرکت درآمد، سخن گفت و طنازی کرد، عروسکی که پس از سال‎ها هنوز تازگی دارد اما هنرمندانی که جان خویش را در آن دمیدند، حالا مویی سپید کرده‎اند و پیشکسوت دنیای کودکی شده‎اند.

سال گذشته بزرگداشت حمید جبلی صدا پیشه کلاه قرمزی و ایرج طهماسب کارگردان فیلم‎های کلاه قرمزی که با هنرشان تاثیر بسزایی در محبوبیت کلاه قرمزی داشتند در جشنواره فیلم کودک و نوجوان برگزار شد اما می‎گویند پشت هر مرد موفق یک زن موفق است که بهتر است بگویم پشت هر شخصیت موفق یک زن موفق است تا بدین شکل تاثیر یک بانوی هنرمند را حتی در موفقیت یک کاراکتر عروسکی به تثبیت برسانیم.

کلاه قرمزی عروسکی است که پشت موفقیتش دستان هنرمند بانویی است که به او جان بخشید و به حرکتش درآورد، هنرمندی که خاطرات دنیای کودکی ما مدیون دستان هنرمند اوست.

بانویی که نه تنها کلاه قرمزی به واسطه محبوبیتش بلکه همه کودکان سرزمین ایران مدیون هنرنمایی پنهان او هستند.

دنیا فنی‌زاده یکی از هنرمندان فعال حوزه عروسک‌گردانی است؛ وی عروسک‌گردان فیلم‌هایی همچون «کلاه قرمزی» و «گربه آوازه‌خوان» بوده است و بزرگداشت وی در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.