سرویس: اجتماعی » علمی 13:55 - شنبه 11 دی 1395

آموزش/

از عملکرد کلیدهای ترکیبی F چه می دانید؟

در ردیف بالای صفحه کیبورد کلیدهای میانبر F قرار دارند که از شماره 1 تا 12 نام گذاری شده اند.

به گزارش اصفهان شرق، کلید های ترکیبی F این امکان را به کاربر می دهد تا بتوانند کارهای مختلفی را تنها با کیبرد خود انجام دهند، بستن پنجره ها، دسترسی سریع به بخش های مختلف کامپیوتر و …

آموزش استفاده از کلیدهای F

  •  F1: کلیدی کمک کننده است به این معنی که شما در حال کار در هر بخش از ویندوز باشید، این کلید برایتان نرم افزار help را در آن بخش نمایان و برای کمک شما خواهد فرستاد.
  • F2: هر گونه تغییر نام سریع فایل یا پوشه با این کلید انجام می شود. پس از ایجاد یک فایل یا پوشه سریعا کلید F2 را فشار دهید تا بتوانید نام دلخواه را ثبت کنید.
  • F3: باز کننده پنجره جست و جو در هر برنامه است. در هنگام کار در دسکتاپ این کلید گزینه search را فعال کرده و برنامه مورد نظر را برای شما نشان خواهد داد. در محیط command نیز آخرین دستور اجرا شده را دوباره نمایش می دهد. در محیط Word ترکیب این کلید با Shift کلمه انگلیسی را که با حروف کوچک نوشته شده تبدیل به حروف بزرگ کرده و یا تنها حرف اول آن را بزرگ می کند. در مرورگرها نیز برای اینکه به دنبال کلمه ای خاص در یک متن بگردید کافی است این کلید را فشار دهید و در پنجره نمایان شده کلمه مورد نظر را تایپ کرده تا جست و جو شروع شود.
  • F4: این کلید در مرورگر اکسپلورر نوار آدرس دهی را باز و در محیط Word آخرین عبارت نوشته شده را تکرار خواهد کرد. ترکیب Alt با این کلید برنامه های باز فعلی را خواهد بست. در مرورگرها ترکیب کلید  Ctrl با این دکمه فقط پنجره باز فعلی را خواهد بست به این معنا که دیگر برنامه ها همچنان باز خواهد ماند. در نرم افزار  Excel نیز این کلید پیش نمایش پرینت را نمایش خواهد داد.
  • F5: در ویندوز و سایر مرورگرها این کلید همان رفرش یا بروز رسانی صفحه است. در برنامه Word پنجره جستجو Find  و جایگزین کردن را انجام می دهد. در پاورپوینت هم اجرای اسلایدشو را فعال خواهد کرد.
  • F6: این کلید در تمامی مرورگرها بدون اینکه مجبور باشید موس را حرکت دهید مکان نما را به پنچره نوار آدرس می برد. در نرم افزار Word این دکمه برایتان کلیدهای میانبر منوهای ورود را نمایش داده و با ترکیب همزمان Ctrl +Shift اگر چند فایل ورد باز داشته باشد می توانید براحتی بین آنها حرکت داشته باشید.
  • F7: اگر در محیط برنامه های ماکروسافت مثل  Word و Qutlook به دنبال غلط املایی و مترادف دستوری در متنون می گردید می توانید با این کلید کار خود را راحت کنید. در مرورگر فایر فاکس این کلید گزینه Creat Browsing را فعال و غیر فعال می کند تا مکان نما برای انتخاب متون موجود در یک صفحه وب به شما کمک کند. در واقع بعد از فعال شدن این گزینه با کلید موس در جایی روی صفحه  Cursor چشمک زده و شما می توانید از آن نقطه تا نقطه ای دیگر را سلکت کنید.
  • F8: هنگام بوت شدن ویندوز برای رفتن به منوی استارتاپ ویندوز و رفتن به حالت امن ( Safe Mode) از این کلید استفاده خواهد شد. در نرم افزار ورد نیز با این کلید خواهید توانست متون را در 3 وضعیت پشت سر هم انتخاب کنید (شبیه کاری که Ctrl A انجام می دهد). حالا برای اینکه قسمتی را از انتخاب در بیاورید باید کلید Shift را بفشارید.
  • F9: با وجود اینکه این کلید در ویندوز کارایی خاصی ندارد در برنامه های مختلف از آن استفاده خواهد شد. در Word برای رفرش کردن صفحه و همچنین در هنگام ترکیب با کلید Ctrl می تواند آکولادی را برای نوشتن عبارتی مستقل باز کند.
  • F10: در محیط ویندوز این کلید منوی پنجره ای که باز است را فعال می کند. در هر برنامه ای که باشید این کلید مانند کلید Alt برایتان نوار منو را باز می کند. به همراه کلید Shift همانند کلیک راست موس برایتان کارایی خواهد داشت.
  • F11: با هر مرورگری که باشید این کلید نمایش تمام صفحه ( Full Screen ) را فعال و یا غیر فعال خواهد کرد.
  • F12: ترکیب این کلید با Ctrl پنجره باز کردن یک فایل را نمایش می دهد، در محیط آفیس پنجره Save as و ذخیره سازی را انجام داده و در نهایت ترکیبش با Shift و Ctrl همزمان عمل پرینت یا Ctrl +p را برایتان انجام خواهد داد. در محیط ورد هم همزمان با ctrl فایل مورد نظر را برایتان باز می کند. در مرورگر کروم این کلید عناصر مربوط به آن صفحه را در پایین صفحه باز خواهد شد.
  • انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.