سرویس: اخبار شهرستان 16:30 - جمعه 10 دی 1395

امام جمعه نصرآباد:

حماسه ۹ دی خاموش کننده آتش فتنه ۸۸ و بیانگر عمق بصیرت مردم بود

حجت الاسلام دشتی با بزرگداشت حماسه ۹ دی و تجلیل از این حماسه مردمی که خاموش کننده آتش فتنه ۸۸ و بیانگر عمق بصیرت مردم بود، از بی بصیرتی برخی مسئولین در برابر فتنه انتقاد کرد.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه نصرآباد جرقویه اصفهان در خطبه های نماز جمعه امروز با بزرگداشت حماسه 9 دی و تجلیل از این حماسه مردمی که خاموش کننده آتش فتنه 88 و بیانگر عمق بصیرت مردم بود، از بی بصیرتی برخی مسئولین در برابر فتنه انتقاد کرد.

حجت الاسلام دشتی با قرائت و تبیین فرازهایی از نامه تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف و غلط خواندن تفکر این که همه چیز با پول حل می شود، ادامه داد: فرهنگ اساس و زیر بنای هر جامعه ای است، و باید توجه داشت که خلآ معنویت با مادیت پر نمی شود.

وی افزود: ریشه همه مشکلات عدم اعتقاد واقعی به خداوند متعال است، وای به حال کسانی که منابع اصیل اسلامی را رها کرده و می خواهند از طریق ارتباط با غرب برای ما ارزش و اقتصاد بیاورند.

امام جمعه نصرآباد با اشاره به سالروز شهادت شهید منصور ستاری و همراهانش در سانحه هوایی در سال 73 تصریح کرد: داشتن طرح و برنامه صحیح همراه با آینده نگری ژرف، برنامه ریزی برای آینده با در نظر گرفتن شرایط و امکانات موجود، سازماندهی نیروهای متعهد، متخصص، مبتکر و داشتن دید اقتصاد مقاومتی و توجه به درون و تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز با استفاده حداکثری از منابع داخلی از جمله ارکان اقدامات این مدیر موفق بود.

حجت الاسلام دشتی با بیان و تشریح فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شهدای دانشجو و انتظارات معظم له از دانشجویان خاطر نشان کرد: تحصیل علم و دانش و داشتن بصیرت و جهت سیاسی و انقلابی از خواسته های اصلی رهبر فرزانه انقلاب از دانشجویان است.

امام جمعه نصرآباد در ادامه با بیان مفتوح بودن پرونده حقوق های نجومی، بر ضرورت برخورد لازم با دریافت کنندگان این حقوق ها تأکید کرد، و خواستار اقدام متقابل دولت در زمینه پرونده هسته ای و بدعهدی ها امریکا در قضیه و همچنین ساماندهی وضعیت نرخ ارز شد.

خطیب جمعه افزود: نوسانات قیمت ارز در بازار ناشی از دو عامل خارجی و داخلی است، که یکی به نظام نامه اوپک و عرضه ارز به بازار و دیگری به سیاست های اقتصادی در داخل بر می گردد.

وی در پایان با یاد آوری سالروز شهادت شیخ نمر به دست دولت سفاک آل سعود و تمنای علو درجات برای این عالم ربانی، به نشست مشترک ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه اشاره و خاطر نشان کرد: هر چند کشته شدن سفیر روسیه در ترکیه بر مناسبات این دو کشور تأثیرگذاشت اما در نتیجه این نشست های سه جانبه دو تصمیم مؤثر درباره سوریه گرفته شد و هر سه کشور ضامن آتش بس جامع در این کشور شدند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.