سرویس: اخبار شهرستان 19:00 - پنجشنبه 09 دی 1395

امام جمعه کفران:

مردم در ۹ دی مردم به صورت خود جوش زیر پرچم ولایت دست فتنه گران را کوتاه کردند

حجت الاسلام شریفی گفت: رهبر معظم انقلاب با آگاه سازی و بصیرت نقشه دشمنان را باطل و حجت را برای همه مسئولین تمام کرد و روز ۹ دی مردم به صورت خود جوش بیرون آمدند و در زیر پرچم ولایت دست فتنه گران را کوتاه کردند.

به گزارش اصفهان شرق، عصر امروز نشست سیاسی و روشنگری به مناسبت نهم دی ماه روز بصیرت و تجلی میثاق امت با ولایت در مدرسه علمیه فاطمه زهرا (سلام الله علیها) شهر ورزنه با حضور اساتید، طلاب و کادر این مدرسه برگزار شد.

امام جمعه کفران، در ابتدای این نشست با بیان عوامل ایجاد فتنه که در قرآن و نهج البلاغه به ان اشاره شده است، گفت: عوامل ایجاد فتنه، پیروی از هواهای نفسانی و بدعت های موجود است.

حجت الاسلام علیرضا شریفی با بررسی خطبه 153 نهج البلاغه ادامه داد: شخص با بصیرت کسی است که نگاه می کند و دقت می کند، آن گاه به روشنی راه درست را می یابد و می پیماید و امید نجات دارد.

وی با اشاره به کوتاهی فتنه های آخرالزمان، علت کوتاهی فتنه ها را در عوامل بصیرت مردم، افزایش سطح آگاهی سیاسی مردم، پیشرفت امکانات و عدم اعتماد مردم به دشمنان اسلام خلاصه کرد.

این استاد حوزه در رابطه با خطبه مقام معظم رهبری تصریح کرد: نقطه آغاز بصیرت، در این خطبه با مخاطب قرار دادن امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و صحبت با ایشان، به بیداری مردم کمک کردند و انقلاب عظیمی را در وجود مردم ایجاد و باعث افزایش شناخت و بصیرت مردم از فضای موجود شدند.

حجت الاسلام شریفی رهبر معظم انقلاب با آگاه سازی و بصیرت نقشه دشمنان را باطل و حجت را برای همه مسئولین تمام کرد و روز ۹ دی مردم به صورت خود جوش بیرون آمدند و در زیر پرچم ولایت دست فتنه گران را کوتاه کردند.

وی وظیفه مردم در مقابل فتنه را ایمان و عمل صالح معرفی و خاطر نشان کرد: عمل صالح، همان حضور مردم در صحنه می باشد که تجلی ایمان آنان است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ۹ دی، روز بصیرت ملت ولایت مدار ایران اسلامی بود، افزود: این حماسه نشان داد که بصیرت مربوط به خواص نیست و عامه مردم نسبت به خواص از بصیرت بیشتری برخوردار بودند.

امام جمعه کفران حماسه ۹ دی را نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی دانست و گفت: همه مردم تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌ های انقلاب ایستاده‌ اند و اعلام  می کنند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابر تمام دنیای آن ها می ایستند.

در پایان جلسه متن بیانیه مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در گرامی داشت حماسه نهم دی ماه قرائت شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.