اصفهان شرق

روحانیت باید از ایجاد تفرقه میان مردم جلوگیری کند

کدخبر: 121920
1395/10/10 در ساعت 09:25

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه اصفهان گفت:روحانیت نباید روحانی چپ و راست باشد بلکه ما روحانی خداوند و مکتب امام صادق(ع) هستیم.
وی که در اجتماع ‘روحانیان انقلابی اصفهان’سخن می گفت، تصریح کرد: شیعه باید زیرک و اهل بصیرت باشد، روحانی باید حرف های نو داشته باشد و با دشمن شناسی و شناخت توطئه‌های دشمنان بداند که چگونه دسیسه‌های آنها را خنثی کنند.
وی افزود: روحانیت باید به روز باشد و به روز حرف بزند و ببیند دشمن کجا را مورد هدف قرار داده است و علیه آن اقدام کند و توطئه دشمنان را خنثی کند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: ما مدعی نیستیم که حکومت صد درصد اسلامی داریم، امام علی(ع) هم حکومتشان صددرصد اسلامی نبود و معنای حکومت اسلامی این نیست که همه آدمهای آن بی عیب باشند و آن حکومت هم کاملا بی نقص و عیب باشد.
وی افزود: اتفاقاتی که در درون قطار رخ می‌دهد مربوط به معیوب بودن قطار نیست و تا زمانی که قطار از ریل خارج نشده است باید به اصلاح درون آن پرداخت.
آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه افزود: مسؤولان مُعرف ‘جمهوری اسلامی’ نیستند و ما قبول داریم که برخی از مسؤولان مشکلاتی دارند اما نباید اقدامات افراد فاسد و حقوق های نجومی را به پای جمهوری اسلامی و نظام مقدس اسلامی گذاشت.
امام جمعه اصفهان همچنین با بیان اینکه برخی می‌گویند چرا سران فتنه را محاکمه نمی ‌کنند، گفت: بعنوان یک قاضی دیوان عالی کشوری می‌گویم که اگر آنها محاکمه شوند، بدون شک حکم آنها اعدام است.
وی افزود: آنها، این همه نصیحت را گوش نکردند و دشمن را برای دستیابی به کشور و انقلاب ما امیدوار کردند، این همه آدم کشته شدند و وجود جنایات بسیار، دلیل بر مفسد فی الارض بودن سران فتنه است، محارب کسی است که شمشیر بکشد و مردم را بترساند و حکم او اعدام است، کاری که اینها انجام دادند در تاریخ ما نمونه ندارد.
آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: رهبری و بزرگان و مراجع می‌توانند یک تخفیفی به برخی اشخاص بدهند و از روی مصالحی، اعدام چنین اشخاصی را عقب بیندازند و این ترحمی است که هم اینک شامل سران فتنه شده است.
وی یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) اسیر را بنابر مصالحی و از روی ترحم نمی‌کشت، این زنده ماندن سران فتنه هم از روی مصالحی است، اینجور نیست که مملکت دست افراد خاصی باشد و مردم ما و انقلاب اسلامی به حول و قوه الهی به راه خود با اقتدار ادامه خواهد داد.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت پرهیز از اختلاف میان مردم اظهار کرد: حمایت از سران فتنه پیش از فتنه مشکلی ندارد اینها توسط شورای نگهبان تأیید شده بودند و عده‌ای هم چون باطن آنها مشخص نبود به آنها رأی دادند، اما بعد از کشف باطن اینها، دیگر نباید کسی از آنها حمایت می‌کرد.

انتهای پیام/ایرنا