سرویس: اخبار شهرستان 13:51 - پنجشنبه 09 دی 1395

در کارگروه بهداشت سلامت عنوان شد؛

کاهش 64 درصدی بیماری سالک در شرق اصفهان

فرماندار اصفهان از کاهش 64 درصدی بیماری سالک در شرق اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق،  فضل‌الله کفیل پیش از ظهر امروز در کارگروه بهداشت سلامت و امنیت غذایی اظهار کرد: در حوزه سلامت و بهداشت تعصب دستگاهی معنا ندارد و همه به صورت جمعی حمیت داریم.

وی با بیان این که از آشکار شدن مشکلات و اینکه افراد از بیان آن‌ها نگران نیستند تقدیر می‌کنم، افزود: موضوع بهداشت که به امنیت سلامت مردم مرتبط است فرابخشی بوده و همه مسؤولان در این زمینه خودشان را عضو یک خانواده می‌بینند.

فرماندار اصفهان ادامه داد: بهداشت از اولویت‌های اصلی و از وظایف حاکمیتی است، در این حوزه باید از صحبت‌های درون سازمانی و تنش‌های بین سازمانی پرهیز کرد.

کفیل با استقبال از طرح موضوع بلایا در کارگروه سلامت عنوان کرد: بحث بلایا معمولاً در کارگروه مدیریت بحران مطرح می‌شود اما از آنجا که 9 کارگروه تخصصی در حوزه مدیریت بحران داریم که یکی از آن‌ها در حوزه بهداشت و سلامت است، این دو حوزه به هم ارتباط دارند.

وی با اشاره به گزارش غربالگری تصریح کرد: کمیته مشترکی بین مراکز بهداشت و بهزیستی شکل بگیرد و در زمینه افزایش تعداد غربالگری به بیش از 50 درصد و نیز اندیشیدن تدابیر لازم برای رفع تزاحم‌های سازمانی تلاش کند.

فرماندار اصفهان در ادامه از فعالیت‌های انجام شده در خصوص کنترل بیماری سالک تقدیر کرد و بیان داشت: ورود خوبی به این بحث صورت گرفته و اینکه گفته شد شیوع این بیماری در شرق اصفهان 64 درصد کاهش داشته اتفاق مهمی است اما تا شرایط مطلوب فاصله داریم..

کفیل اضافه کرد: در این حوزه باید بسته‌ای را در قالب یک زمان‌بندی تعریف کنیم که شامل یک پروژه کنترلی و یک پروژه مقابله باشد؛ در بخش مقابله می‌توان از شرایطی که به این بیماری دامن می‌زند جلوگیری کرد و بسترهای مثل مخروبه‌ها و نخاله‌ها را کاهش داد.

 در کارگروه بهداشت سلامت و امنیت غذایی نمایندگانی از نهادهای مرتبط با این حوزه حضور داشتند و به بیان فعالیت‌ها و اقدامات خود پرداختند؛ در این جلسه پایین بودن سطح آگاهی، کمبود نیروی انسانی توانمند و وجود مراکز تجمیع نخاله، پساب و مخروبه‌ها از دلایل بیماری سالک عنوان شد و بنابر گزارش مراکز بهداشت، با اقدامات پیشگیرانه و سعی در کاهش کانون‌های تولید بیماری، در شرق اصفهان بیماری سالک 64 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.