سرویس: غیر تولیدی 12:40 - پنجشنبه 09 دی 1395

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اصفهان:

هیئت رزمندگان باید الگوی صحیح برای عزاداری‌ها ارائه کند/ هیئت و مسجد نباید سکولار باشند

حجت‌الاسلام غفاری پور به مسئولان هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان توصیه کرد: هم‌زمان با بالا بردن و عمق‌بخشی به معرفت دینی در بین مردم، بصیرت افزایی را مدنظر خود قرار دهید تا مردم توانمند در قدرت تحلیل مسائل پیرامون خود باشند.

به گزارش اصفهان شرق، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی هیئت رزمندگان اسلام شهرستان‌های استان اصفهان با اشاره به‌روز 9 دی روز بصیرت و میثاق ملت با ولایت اظهار کرد: اصفهان و یکی دو استان دیگر در هشت دی 88 درصحنه حضور پیدا کردند، اصفهانی‌ها همیشه در کارهای خیر و خوبی جلوتر هستند و شاید این کار مسبب حضور سایر مردم در سایر شهرهای کشور در 9 دی شد.

حجت‌الاسلام‌ رضا غفاری پور با اشاره به کلامی از پیامبر اسلام (ص) که فرموده‌اند به‌درستی که عاقل‌ترین بندگان خدا اول باید خدا را بشناسد و او را اطاعت کند و سپس دشمن خود را بشناسد و مخالفت امر او بکند، گفت: دشمن‌شناسی از ویژگی‌های یک انسان مؤمن است، کسی که دارای بصیرت باشد آگاه به زمان خودش است البته امروز همه باید عالم به زمان خودشان باشد.

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب به همه آحاد جامعه، مجلس و دولت توصیه به انقلابی بودن می‌کنند، تصریح کرد: هیئت و مسجد ما نباید سکولار باشند، بلکه باید رفتار انقلابی داشته باشند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان بابیان اینکه دین اسلام جدای از سیاست نیست، با ابراز تأسف گفت: بعضی از مساجد دین را جدای از سیاست می‌خواهند البته این موارد کم هست ولی نباید یک‌دانه از این موارد هم وجود داشته باشد.

* انسجام بخشی را مدنظر داشته باشید

حجت‌الاسلام غفاری پور با اشاره به دغدغه‌های رهبر حکیم انقلاب اسلامی تأکید کرد: هیئت رزمندگان باید دارای انسجام کامل باشند، درست هست دوستان در این هیئت بر اساس احساس تکلیف و علاقه‌مندی به اهل‌بیت علیه اسلام وارد کارشده‌اند ولی باید انسجام کامل را در این هیئت حفظ کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: هیئت رزمندگان بتواند الگوی صحیحی برای عزاداری‌های اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام ارائه بکنند، البته باید بدانیم متأسفانه برخی از انحرافات در بعضی از هیئات واردشده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تأکید کرد: هیئت رزمندگان باید طوری رفتار کند تا به‌عنوان شاخص شناخته شود، لذا باید از تجربیات دیگران هم بهره‌مند شود تا بتواند پیر و جوان را جذب کند.

* دشمن در تلاش برای نفوذ در دستگاه‌های دینی است

حجت‌الاسلام غفاری پور بابیان اینکه دشمن در تلاش برای نفوذ در دستگاه‌های دینی است، گفت: رهبر معظم انقلاب بهترین تعبیر را با معرفی شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی داشتند، لذا باید در این زمینه مراقبت‌های لازم را در بین افراد جامعه داشته باشیم.

وی قضیه فتنه 88 را همانند جنگ احزاب توصیف و تصریح کرد: در آن زمان دشمنان مانند دشمنان صدر اسلام در تلاش بودند تا ریشه اسلام را به‌طور کامل بزنند.

به گفته این مسئول، دشمنان همه اختلافات خود را برای زدن ریشه اسلام کنار گذاشته بودند، خاطرنشان کرد: بهاییت، منافقان، جبهه ملی، نهضت آزادی، عبدالمالک ریگی و هرکسی با نظام عنادی داشت را دورهم جمع کردند تا انقلاب اسلامی را ساقط کنند.

* دشمن تصور نمی کرد انقلاب رنگی‌شان در ایران شکست بخورد

حجت‌الاسلام غفاری پور گفت: دشمنان به‌صورت شفاف پشت این گروه‌ها آمدند چراکه تصور نمی‌کردند انقلاب رنگی‌شان در ایران شکست بخورد، ولی به لطف خدا، خون شهدا، هدایت‌های رهبر بزرگوار انقلاب و حرکت مردم تیرشان به سنگ خورد.

وی با اشاره به برخی از دخالت‌های خارجی در زمان فتنه 88 یادآور شد: جان کین از اعضای سرویس جاسوسی انگلستان وارد ایران شد و کارگاه آموزشی برای فتنه گران برگزار کرد، بنیاد هیفوس در هلند برای اعزام افراد به خیابان‌ها آموزش گذاشت، 17 سفارتخانه و هشت دفتر خارجی از همان زمان علیه نظام در فتنه فعال شدند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان بابیان اینکه متأسفانه برخی پیاده‌نظام دشمن د ر داخل کشور شدند، خاطرنشان کرد: نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی گفت کسانی که در مقابل نظام ایستاده‌اند سربازان ما هستند.

حجت‌الاسلام غفاری پور با اشاره به برخی از حوادث فتنه 88 ازجمله کتک زدن عزاداران حسینی، پای‌کوبی و رقص در عاشورای امام حسین علیه اسلام و سردادن شعار مرگ بر اصل ولایت‌فقیه گفت: زمانی که مردم متوجه شعارهای ساختارشکنانِ آن‌ها شدند مرزبندی خود را با فتنه گران مشخص و حماسه عظیم هشت و نهمی دی را رقم زدند.

وی به مسئولان هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان توصیه کرد: هم‌زمان با بالا بردن و عمق‌بخشی به معرفت دینی در بین مردم، بصیرت افزایی را مدنظر خود قرار دهید تا مردم توانمند در قدرت تحلیل مسائل پیرامون خود باشند.

* جامعه ای ولنگار با نظام انقلاب اسلامی در تناقض است

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان بابیان اینکه دیانت ما عین سیاست ما است و سیاست ما عین دیانت ما است، تأکید کرد: جامعه ما بر اساس مردم‌سالاری دینی برگرفته از فقه آل محمد (ص) باید حرکت کند و با جامعه‌ای ولنگار که نسبت به اطراف خود بی‌تفاوت است متفاوت است.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.