اصفهان شرق

عوامل داخلی، چراغ سبز دشمن در فتنه بودند/ آثار جریان فتنه هنوز از میان نرفته است

کدخبر: 121871
1395/10/09 در ساعت 10:25

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین بهشتی‌نژاد  پیرامون لزوم زنده‌ نگاه داشتن حماسه مردم ایران در روز 9 دی 88 اظهار داشت: 9 دی بزرگ‌ترین روز و حماسه‌ای است که در سال‌های اخیر به دست مردم ایران رخ داده و یکی از برگ‌های زرینی است که در پرونده ملتی ثبت شده که با مرکب ایمان، استقامت، بصیرت و پیروی از رهبری معظم از گردنه‌های صعب‌العبور عبور کند.

وی افزود: ملت ایران در طول 37 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از فتنه‌هایی که ریشه‌های اصلی آن در دیار غرب و نشأت گرفته از استکبار بوده گذشته و به ملتی آبدیده، ورزیده، با استقامت و وفادار تبدیل شده است.

عضو شورای عالی اصولگرایان اصفهان با اشاره به توصیف امام خمینی (ره) از آگاهی ملت ایران، گفت: امام راحل فرمودند “به جرأت می‌توان گفت ملت امروز ایران بهتر از مردم صدر اسلام هستند”، وقتی تاریخ آن دوره را ملاحظه می‌کنیم صرف نظر از شخصیت‌های معدودی که در همه شرایط و سختی‌ها در کنار پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین بودند، متوجه می‌شویم که مردم امروز، وفادار به اولیای خدا و اعتقادات دینی هستند.

وی ادامه داد: جریان 9 دی نیز عکس‌العملی بود از سوی ملت وفادار ایران در برابر حرکت بسیار زشت و وقیح فتنه‌گران که در روز عاشورا، توسط عمال داخلی و عوامل خارجی استکبار انجام شد و هتک حرمتی به ساحت مقدس سیدالشهدا (ع) و عزاداران حسینی بود، در این میان اهانت‌هایی به اولیاء خدا و تمثال امام راحل و رهبری معظم انقلاب صورت گرفت و در ادامه آن حرکت عظیمی در 9 دی در سراسر کشور رخ داد.

بهشتی‌نژاد با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی علیه فتنه‌گران در روز هشتم دی بیان کرد: حضور مردم اصفهان در راهپیمایی علیه فتنه‌گران در روز هشتم دی و همچنین نهم دی برگی از افتخارات این مردم بصیر است.

وی ادامه داد: به فرموده رهبری معظم انقلاب، 9 دی را باید زنده نگه داشت و هر سال این خاطره عظیم باید در افکار عمومی احیا و زنده بماند، مسائل مربوط به وقایع 88 برای کسانی که آن زمان کاملا شرایط را ادراک نکردند باید بازخوانی شود و این موضوع یکی از ابعاد مهم است.

عضو شورای عالی اصولگرایان اصفهان تصریح کرد: باید دانست 9 دی مولود چه حرکتی بود که از جانب عمال داخلی و دشمنان خارجی انجام شد و واکنش مردم نسبت به این حرکت چه بود.

وی با بیان اینکه بعد دیگری که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد موضوع فتنه 88 است، گفت: فتنه، آتشی بود که افروخته شد و سرنخ اصلی آن قطعا در دیار خارج و استکبار جهانی از جمله آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها بود، کشورهایی که در مقاطع مختلف از هر فرصتی برای براندازی نظام تلاش کردند.

بهشتی‌نژاد افزود: دشمن در ارزیابی نسبت به ملت ایران اشتباه می‌کند، چون در طول 37 سال توطئه‌هایی را برای ملت پیش بینی کردند، چه 8 سال دفاع مقدس و چه رویدادهای دیگر که برای آنها به جز رسوایی چیزی به همراه نداشت.

وی خاطرنشان کرد: کار دشمن، دشمنی است و آنها در فتنه به چیزی به جز نابودی نظام اسلامی راضی نبودند و بهانه آنها انتخابات بود، البته رهبری معظم مانند چشمی بینا و بصیر و دیده‌بانی قوی خطر را می‌دیدند اما متأسفانه برخی از عوامل داخلی بهانه را به دست دشمن دادند و چراغ سبزی برای دشمن شدند، به همین دلیل دشمنان نیز به این موضوع امید بستند که با یک حرکت می‌توانند شرایط را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی فراهم کنند.

عضو شورای عالی اصولگرایان اصفهان افزود: صرف نظر از تلخی‌هایی که کام ملت ایران را در فتنه 88 تلخ کرد، عواملی مانند نمایش قدرت مردم ایران، ایمان، رهبری معظم و اولیای خدا دست به دست هم داد تا در نهایت این موضوع به نفع ملت تمام شود، در این واقعه دشمن پلید متوجه شد که نمی‌تواند از طریق این شبکه‌های فتنه حرکت عظیم ملت را منحرف کنند.

وی با بیان اینکه با وجود گذشت 7 سال برخی ساده‌لوحان و یا مغرضان همچنان در اندیشه فتنه هستند، گفت: بر این اساس باید سرمایه عظیم مردم در حماسه 9 دی بازخوانی شود، از سوی دیگر باید گفت تمام آثار جریان فتنه از میان نرفته است، بنابراین باید همواره هوشیار بود و به جوانان تذکر داد تا خدایی نکرده اگر احیانا دشمن خارجی هوس کرد از عوامل داخلی سوء استفاده کرده و جریان جدیدی را بیافریند به نتیجه نرسد.

بهشتی‌نژاد گفت: سرمایه 9 دی یک خمیرمایه پر ارزش و گوهری گرانبها و چشمه فیاضی است، این حماسه تابلوی زیبای بصیرت، میثاق با ولایت و اقتدار ملت است که همچنان باید در دست مردم، زنده و با نشاط برای مقابله با هرگونه حرکت احتمالی قرار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بصیرت ملت به عنوان یک عامل بازدارنده می‌تواند جلوی فتنه‌ها را بگیرد، دفاع از رهبری معظم و پیمان با ولایت از جمله جلوه‌های این بصیرت است که با بازخوانی حماسه 9 دی و زمینه‌های مختلف بروز فتنه می‌تواند به منصه ظهور برسد.

انتهای پیام/تسنیم