سرویس: اجتماعی » علمی 16:30 - چهارشنبه 08 دی 1395

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت

جزئیات ثبت نام کنکور ارشد و دکتری علوم پزشکی ۹۶ اعلام شد

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، زمان ثبت نام و برگزاری کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی در سال ۹۶ را اعلام کرد و گفت: ثبت نام آزمون دکتری تخصصی( ph.D) بهمن ماه انجام می‌شود و آزمون کتبی، اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش اصفهان  شرق، محمد حسین پورکاظمی با اشاره به آغازثبت نام آزمون ورودی دکتری تخصصی سال آینده از بهمن ماه، گفت: ثبت نام این آزمون از طریق پورتال مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir انجام می‌شود و جزئیات بیشتر و سایر اطلاعات در خصوص چگونگی برگزاری آزمون از طریق اطلاعیه‌های مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل دریافت است.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان این که در سال گذشته در مقطع دکتری تخصصی در ۶۱ رشته پذیرش صورت می گرفت، افزود: برای سال آینده حتما یک یا دو رشته بیشتر می‌شود.
پور کاظمی در خصوص آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی گفت: ثبت نام این آزمون اوایل اسفند ماه ۹۵ آغاز می شود و آزمون آن در روزهای ۲۲ و ۲۳ تیرماه بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در خصوص محل برگزاری این آزمون‌ها گفت: این آزمون‌ها همانند سال‌های گذشته در تمامی استان‌های کشور برگزار خواهد شد.
به گفته وی، ثبت نام آزمون دکتری تخصصی بهمن ماه بوده و آزمون کتبی آن در اردیبهشت برگزار خواهد شد.
پورکاظمی در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون جایابی دانش‌آموختگان دندانپزشکی و آزمون ملی دانش‌آموختگان داروسازی خارج از کشور گفت: این دو آزمون به صورت هماهنگ و همزمان پنجشنبه ۱۶ دی ماه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دو آزمون ملی و جایابی، آزمون ارزیابی مدرک دانش‌آموختگان خارج از کشور هستند، افزود: شرکت‌کنندگان این دو آزمون موظف به کسب ۶۰ درصد نمره برای قبولی هستند.
پورکاظمی با بیان اینکه آزمون جایابی دانش‌آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور روز پنجشنبه ۱۶ دی فقط در شهر تهران برگزار می‌شود، افزود: در دوره قبل برگزاری آزمون جایابی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور حدود ۱۲۰ نفر ثبت نام کننده داشتیم که در این میان ۱۰۰ نفر در آزمون امتحان دادند و تعداد شرکت‌کنندگان این آزمون نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
وی در پایان تعداد شرکت کنندگان در آزمون ملی دندانپزشکی را ۲۳۱ نفر بیان کرد و گفت:در آزمون ارزشیابی داروسازی ۱۳۸ نفر شرکت کرده اند.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.