سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 13:52 - چهارشنبه 08 دی 1395

خانواده ها حتما بخوانند؛

علت نیمی از سکته های مغزی ضربه به سر است

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: کاهش عواملی مانند اضطراب، استرس، فشار خون، مصرف غذاهای پرچرب و شور سکته مغز را کاهش می دهد که 50 درصد از دلایل سکته مغزی به دلیل ضربه های وارده به سر و بروز خونریزی است.

به گزارش اصفهان شرق، زهرا مرادی متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه بیماری های مغز و اعصاب، سیستم عصبی مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهند، گفت: کسب اطلاع و آگاهی از نوع بیماری باعث تشخیص زودهنگام و درمان سکته می شود.

 این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه مصرف سیگار منجر به سکته مغزی در افراد می شود، تصریح کرد: مواردی مانند افزایش وزن و فشار خون، مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، فعالیت شدید عضلانی، مصرف چربی و نمک، شیوه زندگی، ژنتیک، استرس، جراحت شدید، افراد بالای 60 سال و بیماری دیابت سکته مغزی را در افراد تشدید می کند.
مرادی با اشاره به بیماری های مغز و اعصاب بیان کرد: آلزایمر، میگرن، صرع، ام اس و پارکینسون از جمله بیماری های مغز و اعصاب است.
وی با بیان اینکه میزان اکسیژن در کارکرد مغز تاثیر بسزایی دارد، عنوان کرد: برای سلامت مغز، قلب و جلوگیری از بروز سکته، خون باید در رگهای مغز جریان داشته باشد.
این متخصص مغز و اعصاب درباره علائم بروز سکته مغزی اظهار داشت: مسدود شدن شریان و لختگی خون از علائم بروز سکته مغزی است.
به گفته مرادی، به دلیل مشکلات اقتصادی و مالی خانواده ها آمار سکته مغزی در کشور بالاست که متاسفانه بیشترین گروه آسیب پذیر جوانان هستند.
وی درباره راه های کاهش بیماری مغز و اعصاب بیان کرد: کاهش عواملی مانند اضطراب، استرس، فشار خون، مصرف غذاهای پرچرب و شور سکته مغز را کاهش می دهد که 50 درصد از دلایل سکته مغزی به دلیل ضربه های وارده به سر و بروز خونریزی است.
این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه اختلالات در سکته مغزی در افراد متفاوت است، یاد آور شد: لایه ای با جنس های مختلف از مغز محافظت می کند که ممکن است در مقابل فشار آسیب پذیر باشند و کوچکترین اختلال در مغز باعث ایجاد آسیب و مشکل در کل بدن می شود.
انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.