سرویس: اخبار شهرستان 22:13 - سه شنبه 07 دی 1395

کارشناس اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

خانواده به عنوان مهم ترین نهاد در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

ژاله: توجه بیشتر والدین به مسائل شبکه های اجتماعی، اینترنت و سایر رسانه ها ضروری است؛ چرا که خانواده مهم ترین نهاد اجتماعی در جامعه است که ارتقاء دانش و مهارت در این کانون مهم می تواند از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.

به گزارش اصفهان شرق، عصر امروز جلسه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه والدین دانش آموزان منطقه بن رود در محل سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش ورزنه برگزار شد.

در این جلسه ژاله کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به خطرات پیش روی جوانان و نوجوانان، اظهار کرد: لزوم آگاهی و علم والدین به انواع آسیب های ممکن در عصر معاصر بیش از گذشته احساس می شود.

ژاله ادامه داد: توجه بیشتر والدین به مسائل شبکه های اجتماعی، اینترنت و سایر رسانه ها ضروری است؛ چرا که خانواده مهم ترین نهاد اجتماعی در جامعه است که ارتقاء دانش و مهارت در این کانون مهم می تواند از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.

وی همچنین بُعد دیگر جنگ فرهنگی بر ضد جوانان را عرضه انواع مواد مخدر و روان گردان از سوی دشمن عنوان کرد و افزود: لزوم آگاهی جوانان و والدین به عوارض مصرف چنین موادی دارای اهمیت زیادی است و باید در این زمینه تلاش ها و اقدامات عملی انجام شود.

این کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی تصریح کرد: با توجه به مبارزه دولت با تولید و عرضه مواد مذکور، دشمنان فرهنگی انقلاب اسلامی ایران شیوه های جدیدی برای حمل و عرضه مواد مخدر به داخل کشور به کار می برند که بر هوشیاری والدین جهت جلوگیری از وارد شدن این بلای خانمان سوز به خانواده ها اشاره دارد.

وی خاطر نشان کرد: سواد اولیا در بحث علمی و سواد رسانه ای باید از دانش آموز فراتر باشد تا بتوانیم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی موفق باشیم.

در پایان این مراسم از تلاش های رئیس آموزش و پرورش بن رود و محمدی کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی این منطقه تقدیر شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.