سرویس: تولیدی 14:05 - سه شنبه 07 دی 1395

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

هدف پروژه نفوذ گرفتن روح انقلابی از کشور است/ بی بصیرت ها قربانی نفوذ غرب شدند

روزبهانی گفت: هر چه بصیرت مردم بالا رود، عاملی برای جلوگیری از نفوذ دشمنان و حفظ ساختار سیاسی مردم است زیرا در حیطه پروژه نفوذ، برخی جریان ها نگاه خود را به دست دشمنان منحرف می کنند.

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص پروژه نفوذ در انتخابات و تاثیر عوامل نفوذی در جریان سیاسی امروز کشور، گفت: تکرار پرداختن به پروژه نفوذ در فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نشان دهنده اهمیت این پروژه و بررسی آن از سوی مسئولان و مردم است زیرا دشمن و یا برخی جریان های سیاسی انحراف یافته از انقلاب، به دنبال تغییر در درک مسئولان و مردم و همچنین ساختار سیاسی هستند.

یوسف روزبهانی اظهار کرد: رسوخ نفوذ دشمنان در موضوعات سیاسی، درک صحیح سیاسی مسئولان را پایین آورده و ساختار سیاسی بیمار را به وجود می آورد.

انحراف برخی جریان های داخلی به سمت دشمن

وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ پروژه نفوذ و بصیرت افزود: هر چه بصیرت مردم بالا رود، عاملی برای جلوگیری از نفوذ دشمنان و حفظ ساختار سیاسی مردم است زیرا در حیطه پروژه نفوذ، برخی جریان ها نگاه خود را به دست دشمنان منحرف می کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با توجه به اینکه پروژه نفوذ در تاریخ به اشکال مختلف قصد ضربه زدن به گرایش الهی و انقلابی مردم را داشته است، گفت: اولین پروژه نفوذ در دوران حضرت موسی از طرف نظام دیکتاتوری فرعون بر جامعه بنی اسرائیل، در دوران جاهلیت فرعونی مطرح شد که در این رابطه، حرکت منافقین در امتداد انقلاب حضرت موسی و همچنین تفکرات سطحی و نفوذ پذیر طرفداران حضرت، عاملی در نفوذ فرعون بود.

وی با اشاره به انقلاب پیامبر(ص) و مقابله با حاکمان عربستان تصریح کرد: طی دوران رسول اکرم(ص) جبهه های مختلفی در مقابل انقلاب حضرت قرار داشت که از آن به « جبهه کفر و شرک در عربستان، یهودیان، مسیحیان انحرافی و حاکمان فاسد » می توان اشاره کرد که مبارزه انقلاب پیامبر با این جبهه ها رقم خورد.

پروژه نفوذ از سازندگی تا دولت یازدهم

روزبهانی پروژه نفوذ در دوران پیامبر را به دو دوره تقسیم کرده و افزود: بعد از پیامبر پروژه  نفوذ در سه مقوله « عصر خلفا، عصر حکومت حضرت علی(ع) و پروژه نفوذ معاویه و همچنین عصر بنی امیه» مطرح شد که ائمه اطهار به مقابله با آن و روشنگری جامعه پرداختند.

وی با اشاره به پروژه نفوذ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط برخی جریان ها و شخصیت های نزدیک امام خمینی(ره) تاکید کرد: به وضوح دیده شد که پروژه نفوذ تا جایی پیش رفت که شخصیت های نزدیک به بیت امام خمینی(ره) و حتی سید حسین خمینی نوه آن حضرت را هم در برگرفت و پروژه نفوذ در آن اثر کرد و حتی بعد از رحلت امام خمینی(ره) نیز ادامه یافت.

تحلیل گر مسائل سیاسی به دولت سازندگی اشاره و افزود: پروژه نفوذ در دولت سازندگی تا جایی پیش رفت که دولت اوایل انقلاب، تن به مذاکره با آمریکا داد و برای گرفتن کمک مالی و حل بحران از روح انقلابی خود بگذرد.

وی ادامه داد: در دولت اصلاحات، پروژه نفوذ انحرافات فکری و تعریف جدیدی از مردم سالاری دینی را سبب ساخت تا جایی که حلقه کیان شکل گرفت تا ریشه فرهنگ اسلامی را بزند.

از نفس افتاده ها هدف اول پروژه نفوذ

روزبهانی با بیان اینکه سیاست خارجی در دولت اصلاحات از گزند پروژه نفوذ در امان نمانده و تا جایی پیش رفت که دولت اصلاحات را به کمک به آمریکا برای خارج شدن از باتلاق طالبان برد.

وی با اشاره به شکل گیری جریان انحرافی در دولت احمدی نژاد، گفت: پروژه نفوذ در بعد فکری و عقیدتی در دوران احمدی نژاد باعث شد که جریان انحرافی ورود پیدا کند.

کارشناس مربوطه با توجه به اینکه پروژه نفوذ در دولت روحانی به حد بالای خود رسید، خاطرنشان کرد: در سیاست خارجی کشور این پروژه باعث شد تا تفکر برخی مشاوران رئیس جمهور بر خود شخص روحانی القا شده و گاها جریان هایی در داخل کشور همسو با آمریکا نظر دهند و حتی بخشی از پروژه نفوذ را در ماجرای قرارداد های نفتی ipc و واگزاری برخی امتیازها به دشمن می توان مشاهده کرد.

وی با بیان این مطلب که نفوذ، روح انقلابی را از فرد و به دنبال آن از کشور خواهد گرفت، گفت: پروژه نفوذ در افرادی اثر می گذارد که دارای ویژگی هایی همچون «اهل دنیا بودن، بی بصیرت، از نفس افتاده در همراهی انقلاب، بی درکی از اسلام و امامت و ساده اندیش » باشند و اگر دقت کنیم افرادی هدف اول پروژه نفوذ هستند که اوایل انقلاب با این انقلاب در حال دویدن بودند و الان از نفس افتاده و تسلیم خواسته ها و تصمیم دشمن شدند.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “هدف پروژه نفوذ گرفتن روح انقلابی از کشور است/ بی بصیرت ها قربانی نفوذ غرب شدند”

  1. یوسفی گفت:

    عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.