سرویس: اجتماعی 17:05 - دوشنبه 06 دی 1395

فریب نخورید

پلیس فتا در هیچ شبکه اجتماعی عضو نیست

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: پلیس فتا هیچ صفحه‌ای در هیچ شبکه غیربومی ندارد اما صفحاتی با این عنوان در شبکه‌ها می‌بینیم که به این عنوان اقدامات مجرمانه انجام می‌دهند.

به گزارش اصفهان شرق، مرتضی مرتضوی صبح امروز در گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به مسائل رایج در فضای سایبر اظهار کرد: یکی از چالش‌های فضای مجازی که بستری برای انجام تخلف شده، موضوع «هویت» است.

وی افزود: خلاف‌کاران با سوءاستفاده از ویژگی شبکه‌های مجازی که توانایی شناخت دقیق و درست هویت‌ها را به کاربر نمی‌دهد اقدام به جعل هویت کرده و از این طریق دست به تخلف‌های مختلف می‌زنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: در دسترس بودن شبکه‌های اجتماعی راه را برای انجام جرائم آسان کرده و از طرفی پایگاه داده شبکه‌های مجازی در خارج از کشور بوده و در اختیار ما نیست که همین موضوع پیگیری جرائم را سخت‌تر می‌کند.

مرتضوی تأکید کرد: سازمان‌هایی هستند که حضورشان در این شبکه‌ها ممنوع است و اساساً در چنین فضاهایی حضور ندارند اما برخی برای سوءاستفاده و اقدامات مجرمانه، به اسم آن‌ها به راه اندازه صفحات و کانال‌هایی اقدام می‌کنند.

وی با بیان یک نمونه ادامه داد: پلیس فتا هیچ صفحه‌ای در هیچ شبکه غیربومی ندارد اما صفحاتی با این عنوان در شبکه‌ها می‌بینیم که به این عنوان اقدامات مجرمانه انجام می‌دهند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تأکید کرد: تنها مرجع رسمی پلیس فتا در فضای مجازی وب‌سایت پلیس فتاست که برای اخبار و آموزش در اختیار کاربران است

مرتضوی در پایان با بیان این که روزهای گذشته همکاران ما صفحاتی شناسایی کرده و مدیران آن‌ها را دستگیر و به مراجع قانونی تحویل دادند توصیه کرد: شهروندانی که با این صفحات روبرو می‌شوند فریب نخورند و موارد را گزارش دهند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.