سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 09:24 - دوشنبه 06 دی 1395

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

ماهیت آمریکا تغییر نکرده است/دموکرات ها هم نتوانستند جلوی تحریم ها را بگیرند

نقض برجام توسط آمریکا را باید به دنیا اثبات کنیم که بعد هراقدام متقابلی بخواهیم انجام دهیم ،این امر با یک زمینه سازی دیپلماتیک و حقوقی باشد.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگرنماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:ترامپ در جریان انتخاباتش بود که گفته بود من برجام را قبول ندارم و آن را پاره می کنم که این حرفها فقط یک شعار انتخاباتی بوده چرا که زمانی که رای آورد گفت آمریکا به تمام تعهداتش پایبند است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به تصویب لایحه ای که منجر به تمدید تحریم ها علیه ایران شد در کنگره آمریکا اشاره کرد و افزود: لایحه ا ی را در
کنگره مطرح کردن که این منجر به تمدید تحریم های ایران بود که نه فقط جمهوری خواهان بلکه دموکرات ها هم به این لایحه رای دادند و حتی اوباما که گفته بود این لایحه را وتو می کنیم نتوانست چرا که بیش ازدو سوم نمایندگان به این طرح رای مثبت دادند که دیگر امکان وتو وجود نداشت.
فولادگر ادامه داد:این نشان دهنده ی این است که ماهیت آمریکا عوض نشده و این موضوعی را که بعضی در داخل کشور عنوان می کنند که دموکرات ها رابطشان با ایران بهتر از جمهوری خواهان است در عمل اثبات نشد و این امرنشان می دهد که موضع گیری احزاب سیاسی در آمریکا نوعی رقابت سیاسی است که این دو حزب در روش ها با هم فرق دارند وگرنه رفتارشان یکی است بنابراین دموکرات ها هم نتوانستند جلوی تحریم ها علیه ایران را بگیرند.
وی معتقد است: برجام توسط آمریکا نقض شده می دانیم و این موضوع را رسما به هیات نظارت و دولت اعلام کردیم و انتظارداریم دولت و وزارت امورخارجه همه ی توانشان را به کار بگیرند که این را در مجامع بین المللی اثبات کنند چرا که آمریکا اعتقاد به نقض برجام ندارد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس  تاکید کرد:نقض برجام توسط آمریکا را باید به دنیا اثبات کنیم که بعد هراقدام متقابلی بخواهیم انجام دهیم ،این امر با یک زمینه سازی دیپلماتیک و حقوقی باشد تنها در این صورت است که می توانیم از ظرفیت برجام استفاده کنیم و به اقدامات متقابل عیله آنها دست بزنیم.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.