سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:55 - یکشنبه 20 بهمن 1392

بینش مطهراصفهان برگزار می کند:

همایش یک روزه ولایت فقیه؛ امتدادِ امام

برگزاری این همایش با سبک مذکور در سطح استان تهران، باعث ایجاد موج شگرفی در بین اساتید ودانشجویان شرکت کننده ، گردید. از این رو مجمع بینش مطهر بر آن شد تا برای اولین بار چنین همایشی را در سطح استان اصفهان برگزار نماید.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بینش مطهر: نهم اسفند ماه سال جاری، اولین همایش بزرگ ولایت فقیه؛ با عنوان «امتدادِ امام» به همت مجمع فرهنگی تحقیقاتی بینش مطهر، در استان اصفهان؛ با حضور استاد دکتر علی غلامی رئیس دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام) (از اساتید برتر طرح مطالعاتی بینش مطهر در کشور) برگزار خواهد شد.

این همایش  یک روزه‌ که از ساعت ۷ صبح الی ساعت ۱۸ بعد از ظهر روز جمعه نهم اسفند ماه، به صورت کارگاهی برگزار می‌شود؛ به بررسی وتحلیل مبانی، تاریخچه و شبهات اصل ولایت فقیه و  ربط  و نسبت نظریه  ولایت فقیه  در حکومت اسلامی می‌پردازد.

در این برنامه‌ی کارگاهی عناوینی چون: ضرورت عقلی نیاز به حکومت در جامعه، عدم جدایی دین از سیاست، آیات دال بر حکومت پیامبر و امام، دلایل عقلی و نقلی ضرورت ولایت فقیه، بررسی شبهه مطلقه بودن ولایت فقیه: (بررسی شبهه ولایت فقیه= دیکتاتوری، دموکراسی، سلطنت/ بررسی شبهه ولایت فقیه= تبانی ناشی از دور و دور همیشه باطل است !/ چرایی مطلق بودن ولایت فقیه؟) مطرح می شود.

و به تحلیل و بررسی شبهاتی چون: ابداع ولایت فقیه توسط امام خمینی(رحمه الله علیه) با مقاصد خاص، اختصاص حاکمیت به ذات باری‌تعالی بر اساس آیات قرآن و روایات، واگذاری حکومت و ولایت به رسول الله(صل الله علیه و آله و سلم) و امام معصوم(علیه السلام) طبق آیات و روایات، عدم توجه به جایگاه مردم در حکومت دینی و تصمیم گیری واحد توسط رهبر،عملکرد جناحی رهبری در انتخابات ۱۳۸۸و پس از آن، چرا پس از ۳۵ سال- رفراندوم در بحث رهبری و نظام اتفاق نمی افتد؟ می‌پردازد،

و بررسی شبهه پیرامون (رهبری، شورای نگهبان و مجلس خبرگان، بررسی شبهه رفراندوم و ضرورت نظرسنجی مجدد از مردم، بررسی شبهه انتخاب توسط خبرگان و توقیتی نبودن، شخصیت‌شناسی مقام معظم رهبری، بررسی شبهة عملکرد نظام و رهبری در انتخابات ۱۳۸۸ و… از جمله مباحثی است که درهمایش ولایت فقیه؛ به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

لازم به ذکر است که برگزاری این همایش با سبک مذکور در سطح استان تهران، باعث ایجاد موج شگرفی در بین اساتید ودانشجویان شرکت کننده ، گردید. از این رو مجمع بینش مطهر بر آن شد تا برای اولین بار چنین همایشی را در سطح استان اصفهان برگزار نماید.

همچنین در اطلاعیه پایگاه بینش مطهر در رابطه با علت تغییر زمان برنامه آمده است که؛ این همایش به دلیل جابجایی تاریخ آزمون کارشناسی ارشد، به جای جمعه بیست و پنج بهمن ماه، به تاریخ نهم اسفند تغییر زمان یافته است.

ثبت نام در همایش:

علاقه مندان جهت ثبت نام قطعی در این همایش  و دریافت کارت ورود به جلسه می‌تواننداز تاریخ شنبه ۱۲/۱۱/۹۲ الی دوشنبه ۲۸/۱۱/۹۲ با مراجعه حضوری به دبیرخانه مجمع بینش مطهر به آدرس: اصفهان،خیابان کاشانی، کوچه روضاتیان(محله چهارسوق)، مجموعه شهراسلامی، دبیرخانه بینش مطهر استان اصفهان (به شماره تماس: ۲۳۳۱۰۶۴ – ۰۳۱۱) اقدام نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.bineshmotahar.ir مراجعه فرمایید.

 زمانبندی برنامه‌های همایش:

عنوان برنامه

ساعت

سرود ، قرآن ومجری

۷:۴۵  الی ۸

کلاس اول:با موضوع مبانی و تاریخچه

۸ الی  ۹:۴۰

پذیرایی اول

۹:۴۰  الی  ۱۰

کلاس دوم:با موضوع دلائل عقلی، نقلی و اجماع

۱۰  الی  ۱۱:۴۰

ناهار و نماز

۱۱:۴۰ الی  ۱۳

کلاس سوم:با موضوع شبهات

۱۳  الی  ۱۴:۴۰

پذیرایی

۱۴:۴۰  الی  ۱۵

کلاس چهارم:با موضوع ادامه شبهات، شخصیت شناسی و انتخابات ۸۸

۱۵ الی ۱۶:۴۰

پرسش و پاسخ

۱۶:۴۰  الی  ۱۷:۳۰

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.