اصفهان شرق

جذاب و دیدنی در گودال مرگ/ علی منصور یا ویسی؛ کدامیک قربانی می شود؟

کدخبر: 121548
1395/10/05 در ساعت 12:50

به گزارش اصفهان شرق، سرنوشت متفاوت استقلال و سپاهان در آستانه دیدار این دو تیم در هفته پایانی رقابت های نیم فصل نخست لیگ برتر، مصاف زردهای نصف جهان با آبی پوشان پایتخت را بیش از پیش حساس کرده به نحوی که بسیاری از اهالی رسانه و کارشناسان از این دیدار به عنوان شام آخر علیرضا منصوریان یاد کرده اند.

سرمربی استقلال این روزها بابت کسب نتایج ضعیف هفته های اخیر این تیم که با حذف از جام حذفی نیز توام شده زیر فشار بسیاری قرار دارد و هواداران این تیم دیگر تاب ادامه این نتایج را ندارند.

رقم خوردن این شرایط در کنار اختلافات بوجود آمده پیدا و پنهان میان کادر فنی و برخی بازیکنان با سابقه آبی پوشان، اوضاع و احوال استقلالی ها را در شرایط تقریبا وخیمی قرار داده به نحوی که شکست در دیدار با سپاهان می تواند به عنوان پایان کار منصوریان و پایان رویاها و آرزوهای این سرمربی جوان باشد.

هر اندازه که دیدار با سپاهان می تواند بازی بسیار خطرناکی برای آبی پوشان پایتخت باشد به همان اندازه نیز می تواند در صورت پیروزی برای این تیم به عنوان نقطه آرامش تلقی شده و این تیم را به صورت موقت از بحران خارج کند. استقلال 21 امتیازی که هم اکنون در رتبه هفتم جدول رده بندی لیگ قرار دارد در صورت پیروزی در این دیدار می تواند خود را حداقل یک پله و یا حداکثر دو پله در جدول بالا بکشد.

در سوی دیگر میدان سپاهانی قرار دارد که نسبت به فصل گذشته تغییرات بسیاری را در ترکیب داشته و از تیم بی رمق فصل گذشته خود که با بازیکنان اسمی و گران قیمت در پایان لیگ به رتبه ای بهتر از یازدهم نرسیده بود تیمی با بازیکنان گمنام و البته جوان و با انگیزه ساخته که امیدواری های بسیاری را به ویژه در هفته های اخیر بوجود آورده است.

شاگردان عبدالله ویسی که فصل جاری را با نتایج نامطلوب آغاز کرده بودند هر چه از لیگ گذشت با هماهنگ شدن بیشتر توانستند در هفته های اخیر نتایج بسیار خوبی را رقم بزنند به نحوی که اوج آنرا در دیدار این تیم با شاگردان قلعه نویی در تبریز شاهد بودیم. جایی که طلایی پوشان دیار زاینده رود با یک بازی حساب شده و برتر توانستند نخستین شکست فصل را به تراکتور سازی و سرمربی پرآوازه اش تحمیل کنند.

با بازگشت اعتماد به نفس به شاگردان ویسی آنها هم اکنون می توانند برای هر تیمی خطرناک باشند و اگر در روز خوبشان باشند بدون شک شاگردان منصوریان کار بسیار سختی مقابل سپاهان آنهم در ورزشگاه نقش جهان که به گودال مرگ معروف است، خواهند داشت.

عبدالله ویسی که تا همین چند هفته پیش تیغ تیز انتقادات را متوجه خود می دید و فشار سنگینی را تحمل می کرد رفته رفته در حال ثابت کردن خود به هواداران تیمش است و در صورت ادامه همین روند موفقیت آمیز می تواند به مرد محبوب نصف جهان برای هواداران سختگیر سپاهان تبدیل شود.

در شرایطی که پرسپولیس این روزها با برانکو به خوبی نتیجه می گیرد و قهرمان نیم فصل نیز شده  است، دو تیم سپاهان و استقلال در صورتی که قصد دارند همچنان امید خود را برای کسب عنوان قهرمانی و قرار گرفتن در کورس زنده نگاه دارند باید هر طور شده از این دیدار سخت و نفس گیر با سه امتیاز خارج شوند.

بدون شک دیدار این دو تیم فارغ از حساسیت های جدولی همواره از گذشته دارای حساسیت های فراوانی بوده است.

دو تیم سپاهان و استقلال تهران در قالب لیگ برتر در سی دیدار به مصاف هم رفتند که 10 پیروزی برای سپاهان و 10 پیروزی هم نتیجه تلاش استقلال بوده و در 10 دیدار هم نتیجه مساوی رقم خورده است. در این دیدار ها سپاهان 25 گل روانه دروازه استقلال کرده و آبی پوشان نیز 39 گل وارد سنگر سپاهان کرده است.

انتهای پیام/ میدان نیوز