سرویس: دین و اندیشه 11:40 - یکشنبه 05 دی 1395

دیدگاه های مقام معظم رهبری در مورد حضرت عیسی بن مریم(ع)؛

عیسی بن مریم (ع) پیامبر برگزیده خداست / راه مسیح راه عدالت، انسانیت و محبت است

مقام معظم رهبری اعتقاد دارند اگر حضرت عیسی‏ مسیح (ع) امروز در میان ما می‏ بود، لحظه‌ای را برای مبارزه با سردمداران ظلم و استکبار جهانی از دست نمی ‏داد و گرسنگی و سرگردانی میلیاردها انسانی را که به وسیله قدرت‌های بزرگ، استثمار و به جنگ و فساد و ستیزه‏ خویی سوق داده می‏ شوند، تحمل نمی ‏کرد.

به گزارش اصفهان شرق، مقام معظم رهبری نه تنها نسبت به اهل بیت (ع)، بلکه درشان ،منزلت و مقام پیامبران نیز نکات ارزشمندی بیان فرموده اند که در این بین ارائه نکات مفید و ارزشی در مورد حضرت عیسی بن مریم (ع) به دلیل فرارسیدن سالروز میلاد ایشان خالی از لطف نیست.
ایشان در بیاناتی می فرمایند: عیسی‏ مسیح(ع) مجهز به معجزه و دعوت الهی برای نجات بشر از ظلمات شرک و کفر و جهل و ظلم و رسانیدن وی به نور معرفت و عدل و عبودیّت پروردگار مبعوث گشت و در همه‏ مدت اقامت خود در میان انسانها لحظه‏ ای در مبارزه با بدی و دعوت به نیکی درنگ نفرمود؛ و این درسی است که مسیحیان و مسلمانان که معتقدان به نبوت آن بزرگوارند باید فراگیرند.
عیسی (ع)  منادی رحمت است
مقام معظم رهبری عیسی بن مریم(ع) را منادی رحمت و برکت و هدایت الهی برای انسانها معرفی می کنند و می فرمایند: او در تاریکی شرک و ظلم و دنیای آلوده به گناه و گمراهی، نور هدایتی بود که همه انسانها را به راه خدا هدایت کرد و زلال رحمتی بود که جانها و دلها را شستشو می‌داد. او پرچمدار عدالتی آسمانی بود که ستمدیدگان زمین را به رهایی از اسارت قدرتهای ستمگر و قلدران متجاوز، فرا می‌خواند. او برگزیده‌ خدا بود که گمشدگان و حیرت زدگان را به پرستش آگاهانه‌ خداوند دلالت می‌کرد. ولی رسالت آن راهنمای الهی با انکار و معارضه‌ قدرتمندان و زورمداران مواجه شد و حماسه فداکاری بندگان صالح خدا به زمان و تاریخ شور و حالی فراموش نشدنی بخشید. دستگاه های جباری که آن روزگار با کفر آشکار و یا آراسته به ایمانی ظاهری به ستیزه برخاستند و راه مردم به آن سرچشمه‌ نور و معرفت را بستند امروز نیز با راه مسیح و آرمانهای الهی او که راه عدالت و انسانیت و محبت است، معارضه و ستیزه می‌کنند.
ایشان می افزایند: ولادت عیسی، ولادت رحمت و برکت در جهان برای مردمی بود که بر اثر سلطه قدرت های مستکبر و سنگینی نظام‌های تباه گر غرق در ظلمت و جهالت و فساد و محرومیت و تبعیض بودند. پیام عیسی مسیح، نجات انسانها، از این همه بود.
مسیح (ع)؛‌ پیامبر برگزیده‌ خداست
مقام معظم رهبری با اشاره به برگزیده بودن حضرت عیسی مسیح(ع) می فرمایند: آن پیامبر برگزیده‌ خدا، مردم را به راه خدا که راه خوشبختی انسان است دعوت می‌کرد و از پیروی هوا و هوس و آلودن صفای روح انسان به زشتی و ستم و بدکرداری، بر حذر می‌داشت. قدرت‌های طاغوتی و فاسد و زورگو و بندگان زر و زور، آن رسول الهی را مورد آزار و تهمت قرار دادند و قصد جان او را کردند و پس از آن‌که خدای متعال او را در آغوش حفظ و امان خود جای داد، حواریّون و پیروانش را سالهای سال به شکنجه‌های هولناک دچار ساختند تا تعالیم او را که بر ضدّ فساد و ظلم و شرک و هوسرانی و جنگ‌افروزی و مردم‌فریبی بود، از بین ببرند. آنان که خود، فاسد و ظالم و هوسران و جنگ‌افروز و مردم فریب بودند، نمی‌توانستند دین خدا و پیامبر خدا و رهروان راه خدا را تحمّل کنند.
مقام معظم رهبری یادآور می شوند: آن کلمه‏ خدا در دوران گمراهی و جهل و بی ‏عدالتی و بی‏ اعتنایی به ارزش انسان، پرچم هدایت و نجات انسانها را بر دوش گرفت و با قدرتهای ستمگرِ زر و زور به ستیزه برخاست و به بسط عدل و رحمت و توحید همت گماشت. امروز مؤمنانِ به آن پیامبر بزرگ -یعنی مسیحیان و مسلمانان- برای استقرار نظم شایسته‏ جهانی، باید به تعالیم و راه پیامبران روی آورند و فضایل انسانی را بر طبق آموزش آن معلمان بشریت گسترش دهند.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.