سرویس: اخبار شهرستان 01:57 - یکشنبه 05 دی 1395

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان:

ائمه جمعه نباید در باب مسائل سیاسی کم بگذارند/ تاسیس نماز جمعه شهر زیار در آینده ای نزدیک

حجت الاسلام صالحیان گفت: امام جمعه باید بتواند ظرفیت های موجود در منطقه خودش را هماهنگ کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به اینکه مساجد و نماز جمعه مانند یک کشور است، گفت: امام جمعه در حیطه فعالیت خود با همه صنوف سرو کار دارد و باید شخصیتی باشد که روانشناسی کودک، نوجوان و بخش های دیگر جامعه را بشناسد زیرا مخاطب امام جمعه در نماز، از یک جنس و قشر خاصی نیستند.

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان با اشاره به فرمایش گهربار رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه نماز جمعه هر شهر قرارگاه فرهنگی آن شهر است، اظهار کرد: امام جمعه، فرمانده این قرارگاه است و تا الان سعی کرده ایم در هر شهر قرارگاهی را تشکیل دهیم تا بتوان، سنگرها که شامل مساجد، دارالقرآن، هیئات مذهبی و نماز خانه ادارات است را پشتیبانی کرد.

وی افزود: امام جمعه باید بتواند ظرفیت های موجود در منطقه خودش را هماهنگ کند و مساجد، خانواده شهدا، جوان پاک و  انقلابی از جمله ظرفیت هایی است که باید توسط امام جمعه هماهنگ شود تا بتوان از پیچ حساس عبور کرد و پرچم را به دست امام زمان(عج) داد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان تاکید کرد: سایت امامت برگرفته از تحلیل فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص جذب حداکثری، نفوذ، جهاد و دیگر مباحث مطرح شده است که به هر امام جمعه یک رمز اختصاص گرفته و ائمه جمعه می توانند از محتوای این سایت بهره ببرند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از ائمه جمعه در خطبه ها از مباحث سیاسی کشور به ندرت استفاده می کنند، گفت: ائمه جمعه نباید در باب مسائل سیاسی کم بگذارند و بر مبنای سه رسالت کار می کنند که می توان به رسالت سیاسی، اجتماعی و اعتقادی اشاره کرد.

حجت الاسلام صالحیان در پاسخ به اینکه چرا شهر زیار علی رغم اینکه دو سال است سابقه شهر بودن را دارد، هنوز صاحب قرارگاه فرهنگی نماز جمعه نشده، خاطرنشان کرد: نماز جمعه برای شهر زیار از توابع بخش مرکزی شهرستان اصفهان، در دستور کار بوده و به زودی نماز جمعه در این شهر تاسیس می شود ولی زمان مشخصی هنوز اعلام نشده است.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.