سرویس: غیر تولیدی 17:05 - شنبه 04 دی 1395

کارشناس مسائل تربیتی:

انحراف کرداری و رفتاری معضل اصلی نوجوانان و جوانان است

کارشناس مسائل تربیتی گفت: اکثر نوجوانان و جوانان در جامعه ما انحراف عقیدتی ندارند بلکه انحراف کرداری و رفتاری معضل اصلی آن‌هاست.

به گزارش اصفهان شرق، عباس آلویی در مدرسه امام رضا اظهار کرد: از آنجایی‌که قسمت اعظمی از فضای ذهن کودکان خالی است، رسانه‌ها تأثیرات زیادی بر کودکان داشته و به راحتی ذهن کودکان را تحت کنترل خود قرار می‌دهند و طرز گفتار و کردار و حتی نحوه لباس پوشیدن کودکان را جهت‌دهی می‌کنند.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی محدود به زمان و مکان نیستند و به راحتی در دسترس قرار می‌گیرند، ارسال و دریافت اطلاعات و فایل‌ها توسط آن‌ها به راحتی انجام می‌گیرد که این باعث افزایش محبوبیت این شبکه‌ها در سطح اجتماع شده است.

این کارشناس مسائل اجتماعی گفت: متأسفانه شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌های ارتباطی است و چون فرهنگ استفاده از آن هنوز در جامعه ایجاد نشده است، مشکلاتی را از جمله اتلاف وقت و  انزوا در زندگی به دنبال دارد.

وی در پایان باتوجه به اینکه شبکه‌های اجتماعی از طرق مختلف می‌تواند مخل امنیت گشته و به راحتی از زندگی شخصی افراد اطلاعاتی برداشت کنند، راهکارهای متعددی را برای مقابله با این موضوع بیان کردند.

همچنین مصیب گلچین در جمع والدین دانش آموزان ابتدا ضرورت فراگیری سبک زندگی را گوشزد کرده و اظهار داشت: فرزند ما جزئی از وجود ماست، این خانواده‌ها هستند که باید تربیت آن‌ها را به عهده بگیرند زیرا دانش آموزان حداکثر ۴ سال مهمان یک مدرسه هستند ولی بخش اعظمی از زندگی‌شان را در کنار خانواده و اجتماع سپری می‌کنند.

وی در ادامه به تفاوت سبک زندگی اسلامی و غربی اشاره کرد و افزود: در سبک زندگی غربی آسایش از آرامش و در سبک زندگی اسلامی آرامش از آسایش مهم‌تر است؛ همچنین سبک زندگی اسلامی فقط درس اخلاق نیست، بلکه شامل تمام جوانب زندگی ازجمله اقتصادی، رسانه‌ای و غیره است؛ اکثر نوجوانان و جوانان در جامعه ما انحراف عقیدتی ندارند بلکه انحراف کرداری و رفتاری معضل اصلی آن‌هاست.

این کارشناس مسائل تربیتی، با اشاره به ویژگی‌های یک مبلغ خوب تأکید کرد: یک مبلغ باید ابتدا از آگاهی کامل نسبت به موضوع مربوطه برخوردار باشد و سپس خود به گفتارهای خود جامه عمل پوشانده و به آنچه انجام می‌دهد ایمان داشته باشد.

 به همت مؤسسه فرهنگی فتح الفتوح کاشان، سلسله نشست‌های روشنگری که در مساجد و مدارس مختلف کاشان برگزار می‌شود، با استقبال مردمی روبرو شده است؛ این موسسه برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن  ایجادشده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.