سرویس: اجتماعی 15:10 - شنبه 04 دی 1395

رئیس شورای شهر اصفهان:

مشروعيت سياسی نظام اسلامی در روز 9 دی بار دیگر به جهانیان اعلام شد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در روز نهم دی ماه 1388، مشروعيت سياسی نظام اسلامی ايران بار ديگر با حضور خودجوش ده‌ها ميليونی مردم در تهران و تمامی شهرهای ديگر کشور به جهانيان اعلام شد.

به گزارش اصفهان شرق، رضا امینی صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد:حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 8 دی ماه در اصفهان و  9 دی ماه  1388 در سایر شهرها نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می‌آید.

وی افزود: حماسه 9 دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابر تمام دنیای آن‌ها خواهند ایستاد.

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم‌الله و ماندگار شد، در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه‌ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت و قلب امام زمان(عج) و نائب بر حقش را شاد ساخت.

وی ادامه داد: در روز نهم دی ماه 1388، مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش ده‌ها میلیونی مردم در تهران و تمامی شهرهای دیگر کشور به جهانیان اعلام شد.

امینی خاطرنشان کرد: روز نهم دی، روزی است که مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می‌شناسند و هرگز فریب حیله‌ها و نیرنگ‌های آنان را نمی‌خورند.

وی اضافه کرد: روز نهم دی روزی است که مردم ایران نشان دادند که با بصیرت هستند و در میان گرد و غباری که فتنه‌گران به پا کرده‌اند هرگز، نه راه را گم می‌کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولایت فقیه است، بر می‌دارند و در نهایت روز نهم دی روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند که این جمله حضرت امام(ره) را که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیب نرسد» به خوبی در عمل به آن معتقد و پایبند هستند.

امینی تصریح کرد: 9 دی در گذار از 8 ماه فتنه پیچیده‌، آخرین حلقه از اتفاقات تلخ و ناخوشایندی بود که با آفرینش آن، حلاوت پشتیبانی مردم از انقلاب‌شان ذائقه انقلاب اسلامی را شیرین کرد.

وی اذعان داشت: غبار 8 ماه آتش‌افروزی در خیابان‌ها و مساجد و پاره کردن عکس امام روح‌الله و شعارهای ضد فلسطینی و ضد مقاومت و آتش روزه‌خواری علنی و حمله به پایگاه بسیج و مردم بی‌دفاع و حمله به اموال عمومی و نهایتاً آتش جسارت به خیام ابا عبدالله در خیابان‌های تهران و عزاداران حسینی در هنگامه عزا و ماتم برای امام شهیدشان فرونشست و اینگونه نهم دی به تعبیر پیر انقلاب پرچم راهنمایی دیگران و روزی «متمایز» شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موفقیت تیم‌های فوتبال اصفهان در جام حذفی تأکید کرد: آرزوی موفقیت تیم‌های فوتبال اصفهانی را در جام حذفی داریم که به مرحله نیمه‌نهایی راه پیداکرده‌اند و امیدواریم دو تیم در مرحله نهایی حضور پیدا کرده و قهرمان در این جام تیم‌های شایسته اصفهانی باشند.

وی با تأکید بر ضرورت عملی شدن قول شهرداری اصفهان برای ورود موتورسیکلت‌های برقی متذکر شد: نمایشگاه باور به منظور بهره‌برداری از نمونه‌های ساخته شده موتورسیکلت‌های برقی برگزار شد که امیدواریم همانگونه که براساس نظر مدیران مربوطه و شهردار قول ورود 5000 دستگاه آن را تا پایان سال دادند عملیاتی شود.

امینی با اشاره به تقدیر و تشکر از عوامل اجرائی قطار شهری  و مترو یادآور شد: علی‌رغم محدودیت‌های مالی همت همگانی در بهره‌برداری خط اول قطار شهری شکل گرفته و همه باید در این امر همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به طرح پخش سراسرس اذان ابرازداشت: طرح پخش سراسری اذان در شهر بارها قول داده شده که متأسفانه هنوز هم این طرح به طور کامل عملیاتی نشده و امیدواریم تا پایان سال با اولویت حاشیه رودخانه زاینده‌رود این طرح تکمیل شود و پخش اذان در شهر که یکی از مهمترین مؤلفه‌های شهر اسلامی است به نحو مطلوب عملیاتی شود .

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم تکریم ارباب رجوع عنوان کرد: در برخی از مناطق شهرداری متأسفانه شرایط تکریم ارباب رجوع اصلاً مناسب نیست و اگر این رویه ادامه داشته باشد و نسبت به اصلاح رفتارها اقدام نشود  با اعلام نام عوامل مربوطه قطعاً شهردار اصفهان باید شخصاً نسبت به اصلاح و یا هر اقدام دیگری اقدام کند.

وی با تأکید بر لزوم وحدت رویه در ماده 101 تفکیک فیزیکی اضافه کرد: در مناطق مختلف شهرداری برای اعمال ماده 101 در تفکیک اراضی رویه واحدی وجود ندارد و سلیقه‌ای عمل کردن در این زمینه هم باعث بی‌اعتمادی و هم باعث باز شدن باب چانه‌زنی و هم باعث حق‌الناس می‌شود.

امینی با تأکید بر لزوم دقیق‌سازی ارتفاعات با الگوی منطقه 7 اظهارداشت: به دلیل وجود محدودیت‌هایی مثل طول پلاک شمالی یا عرض معبر و امکان تحقق بسیاری از ارتفاعات مجود ندارد و بالعکس بخشی از پهنه‌های شهری در مناطق وجود دارد که علی‌رغم داشتن عرض مناسب معبر و طول پلاک شمالی به دلیل نداشتن کد ارتفاعی مناسب و مطلوب امکان صدور پروانه منطقی وجود ندارد.

وی در پایان گفت: با دقیق‌سازی و جابجایی این پهنه‌ها زمینه رضایت‌مندی مردم و اثرات مثبت بر درآمد شهرداری‌ها و بسته شدن باب چانه‌زنی می‌شود که لازم است مناطق مختلف با این دقیق‌سازی از بروز مشکلات جلوگیری کنند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.