اصفهان شرق

برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اصفهان

کدخبر: 121400
1395/10/03 در ساعت 16:18

به گزارش اصفهان شرق، دبیر رسانه ای دانشگاه فرهنگیان اصفهان گفت: نقش و تاثیر رسانه ها در دنیای کنونی بر کسی پوشیده نیست و همین امر باعث شده است تا در دانشگاه فرهنگیان این اراده جمعی بوجود آید که دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان که همان معلمان آینده خواهند بود در زمینه سواد رسانه آموزش های مربوطه را بگذرانند تا بتوانند هم در نظام آموزش و پرورش تاثیر گذار باشند و هم بتوانند جریان رسانه ای انقلاب اسلامی را در دهه های آتی هدایت کنند.

علیرضا معصومی با اشاره به تالیف کتاب درسی تفکر و سواد اظهار داشت: با توجه به تدوین و تعریف درس جدید تفکر و سواد رسانه، تقویت مهارت های شناختی و عملی در این حوزه می تواند برای آماده سازی دانشجو معلمان و نومعلمان بسیار تاثیرگذار و مفید باشد.

وی افزود: از این رو ما در دانشگاه فرهنگیان اصفهان با فعال کردن کانون های رسانه و ارتباطات به دنبال دستیابی به اهداف مورد نظر هستیم و امیدواریم با برنامه ریزی صحیح و اجرای منظم این برنامه‌ها در حوزه رسانه بتوانیم پس از اجرای موفق طرح ها در استان اصفهان به صورت پایلوت آن را به دانشگاه فرهنگیان کشور ارائه دهیم.

دبیر اجرایی دوره آموزش سواد رسانه گفت: در این راستا به فضل الهی دوره آموزش سواد رسانه در دانشگاه فرهنگیان اصفهان با هدف ارتقاء دانش تخصصی اعضای کانون های رسانه با حضور اساتید مجرب این حوزه برگزار شده است.

وی افزود: از جمله کارگاه های پیش بینی شده در این دوره می توان به آموزش خبرنویسی، مصاحبه خلاق، عکاسی خبری، شبکه های مجازی،تکنیک های رسانه و… اشاره کرد.

این دانشجوی فعال در حوزه رسانه همچنین به برنامه های عملی و بازدید های مرتبط با موضوع سواد رسانه اشاره کرد و گفت: بازدید هایی جهت آشنایی با روند فعالیت های روزنامه ها، خبرگزاری ها و مطبوعات و مشاهده دستاورد های آن ها پیش بینی شده است که از جمله آن می توان به خبرگزاری ها و مطبوعات استانی و ملی و اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان نام برد.

مسئول روابط عمومی نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان اصفهان درباره تعداد افراد شرکت کننده در دوره گفت: به دلیل سطح تخصصی پیش بینی شده برای این دوره در مرحله اول با شرکت 30 نفر از دانشجومعلمان فعال در زمینه رسانه در پردیس شهید باهنر اصفهان از تاریخ 95/10/1 لغایت 95/10/2 برگزار شد.

انتهای پیام/