اصفهان شرق

۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت

کدخبر: 121395
1395/10/03 در ساعت 15:55

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران شهر اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن و همچنین ائمه معصومین(ع) در روایات مردم را از شایعه سازی  و شایعه پراکنی نهی نموده اند و می فرماید به چیزی که علم، یقین و اطلاع قطعی ندارید در جامعه بازگو نکنید که این گوش و قلب در قیامت پاسخگو خواهند بود و انسان ها نسبت به آن مسئول هستند.

حجت الاسلام شامحمدی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلامی می فرماید خدا رحمت کند کسی را که وقتی حرفی می زند خیری در آن می باشد و اگر در آن خیری نمی بیند از آن پرهیز و سکوت می کند، شایعه پراکنی گرفتاریی است که دامن انسان را می گیرد و فردای قیامت که بر دهان ها مهر زده خواهد شد و اعضاء و جوارح انسان به گناه های او شهادت می دهند.

وی افزود: امیرالمومنین می فرماید چیزی را نمی دانی نگو، بلکه همه آن چیز هایی را هم که می دانید بازگو نکنید و همیشه در گفتار راستگو باشیم و کسانی که اشاعه فحشا می کنند در دنیا و آخرت دچار عذاب دردناک خواهند شد.

امام جمعه ورزنه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با اشاره به قرآن فرمودند که با کفار و منافقین محکم برخورد کنید، برخی مواقع جنگ نظامی هست مانند سوریه و یمن که باید قتال کرد که با همین قتال شهر حلب بعد از 4 سال از دست منافقین و دشمنان اسلام آزاد شد و برخی مواقع جنگ، جنگ فرهنگی است که در کشور ایران اسلامی با جنگ فرهنگی به میدان آمده است.

حجت الاسلام شامحمدی در ادامه افزود: رهبری رژیم صهیونستی را شبکه بدخیم معرفی کردند و امام راحل(ره) از آن به عنوان غده سرطانی نام می بردند، که این شبکه بدخیم دیگر نمی تواند دولت های گوناگون منطقه را در دست خود بگیرد و اگر این شبکه صهیونستی در عالم زورگویی می کند باید بلاد اسلامی در یک صف واحد برای مبارزه با این رژیم جعلی به مبارزه بپردازند.

وی به حماسه 9 دی ماه سال 1388 اشاره و بیان داشت: 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بود که مردم با حضور در میدان دفاع از انقلاب شر اشرار و فتنه گران را به خودشان بر گرداندند.

امام جمعه ورزنه افزود: سواد آموزی مسئله ای است که نباید فقط به خواندن و نوشتن اکتفا کنیم، امروز اگر کسی آشنای به علم روز نباشد او هم بی سواد است و باید در این راه تلاش کند.

خطیب جمعه ورزنه با اشاره به نامه 53 نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر اظهار کرد: در این نامه امیر المومنین ویژگی های خواص و عوام را شرح داده که خواص افرادی هستند که برای حکومت هزینه دارند و در نا آرامی ها و آشفتگی های جامعه یاری رسان نیستند و وقتی پای انصاف به میان می آید ناراحت می شوند.

وی افزود: امروز در کشور ما این مسائل به وضوح دیده می شود، وزیری با حقوق 9 میلیون تومانی می گوید با قناعت زندگی می کنم و ناسپاسی می کند ولی خیلی از همین مردم با 45 هزارتوان یارانه زندگی می کنند و شاکر هستند.

حجت الاسلام شامحمدی به وفای عهد مسئولین اشاره و تصریح کرد: مسئولین به کشاورزان قول دادند که اگر 200 میلی متر بارندگی صورت گرفت آب برای کشاورزی جاری خواهد شد ولی امروز بعضی از آقایان می گویند ورودی و خروجی سد در یک سطح است، در صورتی که بیش از 300 میلی متر بارندگی را در بالا دست گزارش کرده اند، باید مسئولین به عهد خود پایبند باشند چرا که طبق روایات اگر کسی پایبند به عهد خود نباشد دین ندارد.

امام جمعه ورزنه با غیرقانونی دانستن منشور حقوق شهروندی دولت اظهار کرد: دولت برای این منشور علاوه بر حق الجلسه و سایر هزینه ها بیش از یک میلیارد هزینه پیامک و تبلیغات کرده، در حالی که با یک میلیارد بسیاری از مشکلات مردم را می توانست حل کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به زعم همه مسئولین و خصوصاً رئیس جمهور برجام نقض شده است و رئیس دستگاه دیپلماسی در مجلس به فریب خوردن خود از ناحیه آمریکا اعتراف می کند، بیش از 3 سال رهبر فرزانه تذکر دادند و گوش نکردند و تمام کارها و پیشرفت مملکت را به برجام گره زدند و امروز می بینیم که چگونه مردم با مشقت زندگی می کنند.

انتهای پیام/